In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 feb 2024, 09:28

Goede morgen seizoentjes,


het zou vandaag ook zonnig zijn maar tot nu toe niets van gezien. het blijft nog wisselachtig.
straks me gaan aankleden om naar de dokter te gaan. moet nog het lijstje maken van wat ik nodig heb.
en ik moet nog een mail sturen naar wis* want een van mijn eierdopjes staat niet op de voet. daar zal zeer straffe lijm voor moeten gebruikt worden. vandaag de dag wordt je tuurleluurs van welke koerrier er aan je deur komt. nu was het weer een andere. ventje heeft weer zijn klep moeten op de juiste plaats steken. ( die van de brievenbus hè. :lol: niet de zijne) en onze postbode is nu ook geen van de slimste. waar het huisnummer 10 opstaat dat is voor ons. een folder van de colruit vergeten af te geven in een andere straat? ik steek het gewoon in de eerste de beste nummer 10 die ik tegenkom, hier dus. en tegen dat ik aan mijn brievenbus kom en die opengedaan heb, is die postbode verdwenen.

wat staat er vandaag anders nog op het programma? het hoekje waar de kattenbak boven staat in orde brengen. we hebben zo'n grote doorzichtige placemat en een steentjesopvangmat aangeschaft. die eerste is voor de poepvlekken van Gimly op het hout. die tweede verklaart zichzelf. en daarna alle badmatjes in de kast steken. Arlette is begonnen ze daar in te steken. en een hele stapel fleecedekens naar beneden brengen. we zullen er zeker nodig hebben om de leren zetels te beschermen die ventje aangeslagen heeft. en die koperen ketel moet gekuist worden. hij is dof. die van ventjes zus staat in de kelder. chateaux haar 2 rosse katers gebruikten die voor kattenbak als er papier in lag en zelfs aanmaakhoutjes. maar een van de 2 had een chronische blaasonstekening. daar is nooit naar gekeken. Kamikaze is er ten slotte aan onderdoor gegaan. zijn broer Cèrise een paar maanden erna. Cèrise had maar een stompje van een staart mee. ergens tussen gezeten.te laat thuis gekomen en dus amputatie van de staart.
och ja: hij mocht dan Kamikaze heten maar was van alles bang.

Op het kerkplein zijn ze een "groene" zone aan het maken. dat wil zeggen: grasveldjes, bloemenperkjes en "babbelbankjes". de leerlingen van het zesde jaar gaan dan de bloemenperkjes inzaaien en het gras ook. de "babbelbankjes" zijn bedoelt om de mensen bij elkaar te brengen op een zomerse dag. vraag me af of je daar een BBQ zou kunnen zetten om een feestje te geven. zal wel een dikke N.O zijn. Babbelbankjes van waar halen ze het. voor mij zou dat een rustbankje zijn voor ik naar de bloemenwinkel ga. Gisteren dan toch niet om die pepermolens geweest; ik kreeg een mail dat er een pakje kwam. ventje moet ze dan maar gaan halen. ik ga ze aanduiden in de vitrine en dan zie ik wel als ik thuis kom.
en door die "groene " zone kunnen de pakistaantjes geen criket meer spelen. die hadden daar anders het hele kerkplein voor nodig. en je moest rond het kerkplein lopen van hen. de weinige kramen van de wekelijkse markt blijven op hun plaats.

Morgen dus "valentijn". Wij doen er niet aan mee. ventje en zus moeten naar het ouderlijk huis. en hier is toch in de omgeving niets open. ventje moet eerst poolshoogte gaan nemen bij mijn moeder en papieren terug brengen.
ik was gisteren weer mijn plaats kwijt aan Lilly. dan maar in Gimly zijn zetel want die lag toch boven.
ventje had uit verstrooidheid maar 1 snede spek mee. dan heb ik een extra stukje vlees gegeven anders worstel ik met het binnenkrijgen. nu lukte het met het spek waar ik dol op ben.vandaag spieringen met fruit. welk fruit weten we nog niet. en ik weet niet of ventje het nog weet dat we dit vandaag eten. morgen eten hij een zijn zus een broodje zalm en ik noedelsoep met eend. Hopelijk wordt het niet laat.

Ik ga koffie zetten en me daarna aankleden.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 feb 2024, 09:58

Afbeelding

Goede morgen allen, een zonnige dinsdag vandaag :roll:
Genieten als het kan, elke dag is niet hetzelfde....
Groetjes en tot............ :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 feb 2024, 11:04

Goede bijna-middag iedereen,

Even binnenwaaien, 11.30 u gaan we beneden eten, het is 'stoofpotjesdag' , en dat heeft veel succes.....

MM, ik moest lachen met het idee van een BBQ houden aan een 'babbelbank' !
Hier is ook zo een bank, en, effectief, als je daar gaat opzitten komt er gegarandeerd iemand bij jou zitten, om een praatje te doen, wat je maar wil. Wordt gezegd. Wij zijn er nog niet gaan zitten, maar het zou echt zijn. Van waar die persoon komt, en hoe hij ziet dat er iemand zit...... Dat mag joost weer weten, maar wij hebben het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar al wel van gehoord......

En nu wat verder doen, voor we naar de stoofpotjes-restaurant gaan !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 feb 2024, 13:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wij hebben al warm middagmaal gegeten, frieten met stoofvlees, was ook lang geleden. Vanavond zou ik daar geen tijd meer voor hebben, want we gaan fietsen en je weet nooit wanneer je thuiskomt.
Vandaag was de betere dag van de week .Alhoewel gisteren ook heel mooi was.

Morgenvroeg naar zoon , poetsjuweeltje komt en zoon en gezinnetje zijn ribbedebie. Een weekje naar Nederland in een vakantiepark .En ik moet toch gaan voor de dieren. Dus vroeg uit de veren morgen.

Het is hier stilletjes, manlief is met Spaanse woef wandelen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 feb 2024, 15:41

Goede namiddag of is het al avond?
Vanmorgen zijn ze komen kijken waar het dak lekt.
Twee oorzaken gevonden.
Nu moet het vier dagen na mekaar droog zijn en de vijfde dag niet regenen.
Dan kunnen we weer voort voor een jaar of vijf.
Had ik maar een andere gevelsteen gekozen.
Ik had het kunnen weten hé.
Zo een volle muur op het zuid-westen in onze streken....
Dat is om miserie vragen.

De ramen boven zijn gezeemd en een deel beneden.
Nog één seffens want ik kon niet meer.
Moest even gaan zitten.
Ja, ja, ik weet het, ik heb een poetsvrouw.
Maar verleden week maandag was ze precies niet in haar teljoor.
Ik peins dat ze een beetje te rap terug beginnen werken is na haar griep.
Wat ze anders zelden doet is gaan zitten in de helft van de voormiddag.

Morgen de ramen van achter.
Overmorgen een stuk terras...
We komen er wel vroeg of laat.
Eerder laat dan vroeg.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 feb 2024, 21:08

Afbeelding

Goede avond allen, 't was een mooie dag vandaag
en tegen de kou kunnen we ons warm kleden :wink:

Sterkte aan allen die een knuffeltje kunnen verdragen
Niet leuk op deze dag alleen te zijn, maar we hebben geen keuze :oops:

Helena, succes met je dak....als het begint dan stopt het niet hé

Slaapwel allemaal en tot morgen als alles goed is :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 feb 2024, 07:53

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 feb 2024, 08:56

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
grijs en regenachtig......maar we moeten erdoor :roll:
Elke dag nemen zoals die komt, 't is niet anders

Een fijne Valentijnsdag vandaag
en wie alleen is maak er het beste van :roll:
Ik heb een bloemetje bij de foto van mijn man
en mis hem nog elke dag, ook al is het al zolang :(
Veel sterkte aan wie ook in die situatie zit.

Een aangename dag vandaag aan allen :)
en sterkte aan hen met pijn en ziekte.... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 feb 2024, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

wat een natte Valentijn :roll: . Fijne Valentijn voor wie het viert.

Gisteren naar de dokter geweest: weer goedgekeurd voor de dienst. na 3 maand zullen we weer een bloedprik doen. tegen dan is hopelijk alle miserie met het huis en de Fiscus en bla bla di bla weg. Zus van ventje is ziek maar gaat proberen vandaag toch te gaan helpen. anders gaat dat daar nooit leeg geraken. de kinderen komen nu maar pas helpen in maart! en te zeggen dat ze een ferme cent als nalatenschap hebben.
ventje moet vandaag eerst naar de bank. iets met een volmachtkaart. moeder heeft van die bankmeneer ferm onder haar voeten gehad dat ze haar eigen bankpas aan ventje meegegeven had. en ik had het al gezegd van een volmacht maar ik kreeg er geen. maar ik had gelijk. en ik heb altijd gelijk! ( allez het meeste van de tijd. :wink: )

Maria-Johanna, je maakt me nu nieuwsgierig met die babbelbank. dat er zomaar uit het niets iemand opduikt om een praatje te maken? misschien zitten er sensoren in die bank die registreren als er iemand is gaan zitten. zoals je zegt Joost zal het wel weten. en ik hoop op een mooie zomer. dan komt Lilly niet gelijk nu al protesterend binnen omdat zij buiten zat en het geen leuk weer is. maar ik wist niet eens dat ze buiten zat! dat gaat problemen geven als we verhuizen naar een flat. geen koer niet meer en je balkon katproof maken. deze die ventje nu weer op het oog heeft, heeft er 2. hij moet alleen nog te weten komen of er een lift is. De hoogte van het plafond is alleszins hoog genoeg voor onze kast met opzetstuk. een vriend van ventje van bij de marine is ook aan het kijken voor een flat maar dan in Jabekke. je zou daar ook alles op wandelafstand hebben. winkels genoeg. het schijnt ( de zon ook) dat dit dè place to be is nu.

Ik ga vandaag proberen iets in het huishouden te doen. dat zeg ik alle dagen en dan komt het er niet van. als je maar kort dingen kan doen en dan weer moet gaan zitten of liggen.... en ik ben weer hopeloos ten achter met lezen. het lukt niet op de dag zelf. gisteren toch het herhalingsboekje erdoor gejaagd. maar de rest blijft liggen. ook ventje is ten achter. die ging gisteren het hoekje boven doen. was eigenlijk maandag dat hij dit ging doen maar dan is het er ook niet van gekomen. ach, op een dag geraken we er wel. ik zou op speurtocht moeten naar mijn witte goedzittende slipjes. nu weet ik waar ik ze moet zoeken. het is dat opplooien dat een probleem is. en het heet Lilly. dat wil meehelpen. heb ik al verteld dat ze er met een microvezeldoekje vandoor ging? ik vond het hier beneden aan de drinkbak. het was een te lange tocht om dat te presenteren aan mama. :wink:

Nu is het tijd om een kopje koffie te zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 feb 2024, 12:37

Nu dacht ik toch al gepasseerd te zijn.
Het wordt erg.
Een deel ramen zijn ondanks de regen toch gelapt.
Na het eten verder doen.
Hopen dat het niet meer regent dan.
Deze ramen hoefde ik niet voor buiten te komen, ook al zijn ze langs buiten ook gedaan.
Rest dan nog de velux op het hoogste.
Een hele klus voor dees klein madammeke.
En een heel gedoe met het laddertje en plastiek onder de ladder op het vasttapijt om niet te smossen.
Kuist zich zelf zei de architect. 8O Ik dacht het niet...

Blijf goed gezind ondanks de regen.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

14 feb 2024, 20:33

buurvrouw geweest dat is wekelijks, koffie of thee met droog koekje,
gisteren OKRA eten, het was vidé met sla,
stukje komkommer en tomaat ook worteltjes en brood,
als dessert een Vastenavond vlaaike maar met 2 op elkaar gelegd,
velen lagen met griep thuis, dus minder personen aanwezig,
groetjes krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 feb 2024, 21:32

Afbeelding

Hier is het na de middag beginnen regenen
fijne regen maar je wordt er ook nat van :roll:
Slaapwel allemaal en tot morgen als alles goed is :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 feb 2024, 09:23

Goedemorgen iedereen :wink:
Hier regen en het is al langer bezig
want alles ligt kletsnat....
Ik ben benieuwd naar de 17° die beloofd zijn :roll: :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 feb 2024, 09:36

Goede morgen seizoentjes,

Wie beweert dat champagne nooit slecht wordt, heeft deze van bij ventjes moeder niet geproefd gisteren.
was een heel donkere kleur en smaakte vreselijk sterk. precies cognac-achtig. wie weet hoe lang dat daar niet ergens stond te staan? uit veiligheid dan maar weggegoten.
Maar de pizza was wel heel lekker .binnen de 15 min geleverd. ik heb zelfs nog een kortingsbon gekregen via mail.
het was met een brommertje en dan zijn ze zeker warm geleverd. had ik ergens iets besteld dat via fietskoerier ging komen dan was dat een ramp geweest.
enfin, ventje zegt dat hij het goed gaat maken. ( voor die champagne)

Vandaag gaat hij boodschappen doen en buiten de usual suspects zoals wij dat noemen: brood, spuitwater enz hoeft hij maar 4 dingen mee te brengen. ( blikje tonijn of makreel of sardientjes) blik perzikken; wifiworstjes en boter.
de bankzaken zijn gisteren geregeld. ze vroegen de pieren uit zijn neus vertelde hij en moeders buurvrouw die familiehulp is gaat een oudere kat adopteren van een klant die naar een rustwoning moet. kat is 17. Praline krijgt een speelkameraadje bij. ik wist wel dat stefanie het niet over haar hart ging krijgen. het is een dikke kater. op de een of andere manier zal dat ook wel lukken zoals bij ons. de kat kent Stefanie en omgekeerd. komt altijd flemen.
Lilly is buiten. en omdat ze haar dekentje kwijt is op mijn voeteinde heeft ze heel nacht niet op mijn voeten gelegen. nu weet ik ten minste dat ze buiten zit want gisteren was dat te lang dat ze buiten was en dat was een groot ongenoegen dat ze moest uiten.

in het ouderlijk huis hebben ze nu beslist niets meer te zagen maar alles op de container te smijten. het gaat anders niet vooruit en ventje wil geen hout meesleuren moest hij toch naar een flat verhuizen. :roll: er ligt nog genoeg op zolder. en de koperen ketel staat hier. die moet nodig een beurt hebben met koperpoets. er bestaat ergens iemand die oude dingen verkoperd en dat zeker kan bewerken zodat je er nooit meer aan hoeft te komen. zeg dat eens tegen mijn koperen keteltje voor op de stoof. :roll: is groen uitgeslagen. die koperen ketel die in de gang staat is gewoon dof. ja, die staat daar al jaren en jaren. werd gebruikt om oud papier in te steken.

ventje moet vandaag plaats vinden in de zijstraat. morgen is het immers draaien van kant. ook moeten de vuilzakken en de blauwe zakken buiten gezet worden. wij eten vandaag een koude visschotel om van de visgeur van de verpakking af te zijn. morgen iets met kip, zaterdag spaghetti en zondag een gebraad. moeder kreeg gisteren ook een vispannetje voor Valentijn van de dienst maaltijden. de week ervoor op een dinsdag ( geen levering) zat er een blaadje in de brievenbus dat ze tijdelijk aan geen schorseneren geraakten omwille van het boerenprotest. en toen de boeren zeebrugge bezet hielden hebben alle gestrande truckers een warme maaltijd gekregen van die dienst maaltijden. ik vind het jammer voor die boeren. ik snap wel geen snars van dat stikstofgedoe. er is al een ter dood veroordeelde mee dood gedaan. sommigen zeiden dat het geen humane manier was. hij was nog 20 min. bij bewustzijn.

Kopje koffie is op en nu is het wachten. een mens wacht toch veel in zijn/haar leven. en daar is ventje.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 feb 2024, 11:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

Voor het groen op de klinkers: dat kun je met de hogedrukreiniger afspuiten. Manlief doet dat elk voorjaar en het blijft het ganse jaar min of meer proper.

Tijdens ons fietstochtje eergisteren veel weides gezien die onder water staan, ook op andere plaatsen waar anders nooit water staat. Je merkt duidelijk dat de grond verzadigt is .Onderweg onze route moeten aanpassen( in natuurgebied), daar zwommen de eendjes letterlijk over de aarden weg. Mooi om te zien.

Gisterenavond een glaasje champagne gedronken voor Valentijn. Ik koop van die kleine flesjes , dan hebben we elk 1,5 glas , dat is genoeg voor ons. Manlief was tijdens de dag een boeket gaan kopen.

Dames, tot morgen allemaal.