In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2023, 09:59

Afbeelding

Oef dat zou moeten gelukt zijn.
Welkom in de winter van 2023-2024

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2023, 10:05

Goede wintermorgen Alle seizoentjes
Ik ben Helena gevolgd..... :roll: :lol:

Winderige morgen allemaal, en regen
hoort er ook bij :oops:
Vandaag de dag dat volgens we
geleerd hebben: de winter begint
dus is dit nog maar een voorsmaakje :oops:
Laar ons hopen dat de storm aan ons
voorbijgaat, en dat het geen schade brengt :roll:

Veel sterkte aan wie het nodig heeft en hou jullie gezond!!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2023, 11:18

Goede bijna middag seizoentjes,

en ik ben hier ook. het is aan het stormen aan de kust. een storm met de naam Pia. hopelijk gaat ze zaterdag liggen want dan gaan wij Suus gaan halen en die zit het helemaal zitten.
tot morgen
Fijne dag!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2023, 11:41

Ik ben over en weer naar de bloemenwinkel gevlogen.
Ht is wel niet koud.
Gelukkig weet ik ongeveer waar ik onderweg moet voorzichtig zijn voor windstoten achter het hoekje.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 dec 2023, 13:09

Oef , ik denk dat ik ben binnen geraakt hier .
Clive : goed om te lezen dat het wat beter gaat met de gezondheid . En om de 3 maanden een mammografie laten doen , dat is ook goed nieuws .Zo lang ze het zo kunnen opvolgen is het ok .
Aan alle seizoentjes : we spartelen maar weer door de dagen .. het regent en daar kunnen we niks aan veranderen hé .
Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 dec 2023, 13:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

MM: dank u wel voor het kerstkaartje.
Bekske: beterschap

Heb de kerstkaartjes voor de buren al in hun brievenbussen gestoken. Daarmee zijn alle kaartjes de deur uit.

Morgenavond gaan we naar een kerstvoorstelling in een kasteel in de buurt. Ze doen dat in verschillende kastelen over het land. Het gaat ongeveer 1 uurtje duren en het is met tijdsloten.

Oei, manlief komt hier bezorgd binnen over Spaanse woef, roept om even naar hem te kijken , en ja, ik zie het, kan bijna niet meer op zijn poten staan en loopt wankelend naar me toe. Is daarnet begonnen bij thuiskomst van de wandeling. Volgens mij is het een epilepsieaanval ( is de 1ste keer). Ons ene mopsje indertijd had dat soms ook, dan moet je die gerust stellen. Want die honden zijn dan heel angstig , en door de angst duurt de aanval langer. Heb dat meermaals meegemaakt. Heb Spaanse woef gerust gesteld, en is beter, ligt in de zetel nu. Het is over. Volgens toenmalige DA is hetgeen je ziet, veel erger dan wat er in de hersenen gebeurd.
Ja, naar het schijnt hebben veel honden dat. Afwachten hoe het bij Spaanse woef evolueert. Dat kan zijn dat ze dat maar 1x krijgen. Bij ons mopsje is dat na verloop van tijd over gegaan.
Ga dat toch eens aankaarten bij de DA.

Dames, tot morgen allemaal.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 dec 2023, 14:14

Spring hier nog even binnen.

Over die epilepsie: volgens internet blijf je beter uit de buurt als een hond een aanval heeft. Dan heeft die toenmalige DA me totaal verkeerde info gegeven. Op die momenten zijn ze soms niet bewust van wat ze doen.
Wou dit nog even meegeven.

Tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2023, 14:39

Van harte dank aan: Wingerd, Helena, Anjelierken
wilde eend, mammyretro, bobijntje,
clive en familie voor de reeds ontvangen
eindejaarswensen... Er zullen er nog onderweg zijn
denk ik maar dan vergeet ik het alvast niet....
Vandaag was de postbode nog niet gepasseerd.

Veel wind hier ook en al ferm veel regen gehad
voorlopig is het over.... zolang het duurt
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

21 dec 2023, 16:28

MM...;bedankt voor het mooie kaartje.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2023, 16:32

Het is bijna weer donker... :roll:
en ik wens jullie allen een gezellige avond
en straks een rustige nacht.....
Voor wie nog enkele kerstgeschenken zoekt
heb ik hier nog een paar voorbeelden
goedkoop en altijd graag ontvangen....:

Suggesties voor kerstgeschenken:
Voor je vijand: vergiffenis.
Voor je tegenstander: verdraagzaamheid.
Voor je vriend : je hart.
Voor een klant: service.
Voor allen: menslievendheid.
Voor ieder kind: een goed voorbeeld.
Voor jezelf: respect.


Slaapwel en tot morgen... (wel eerst nog
een laatste oog controle bij de oogartse)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 dec 2023, 19:57

Ben hier ook naartoe gevlogen!
Bedankt voor de verhuis, MH, en Bekske voor het mooie plaatje !

Ik wens iedereen een fijne avond toe en hoop dat er niet te veel zieken zijn..... voor hen een dikke knuffel.

OmaC, goed die 'kerstgeschenkjes' ! ♥️

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

21 dec 2023, 20:42

een nieuw seizoen en een nieuw en vers papier om vol te schrijven,
de laatste keer weer eens gaan eten in de parochiezaal,
gegeven door de gemeente, alles was lekker en warm,
thuis gekomen en mijn strijk was gedaan door een zoon,
maar al weer een vat gewassen dat morgen om strijk vraagt,
morgen gaan winkelen om alles in huis te hebben voor Kerstfeestje,
verder geniet van la wat je doet, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 dec 2023, 09:23

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oeps Anjelier, dat zal even schrikken geweest zijn met Spaanse Woef. Simon onze Jack Russel had ook epilepsie, die moest daar alle dagen medicatie voor nemen. Hoe gaat het nu met Woef?
Dan heeft DA 1 jou wel verkeerde informatie gegeven. Ze zijn na zo'n aanval ook gedesoriënteerd. Ik hoop van harte dat hij nu beter is. Hij krijgt een troostend pootje van Matice.

Gisteren goed kunnen doorwerken, want was wat achter met mijn HH en de strijk. Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen met een goede scheut Dettol erin.
Maar nu ga ik eerst even mijn oefeningen doen.

Ik wens iedereen een mooie dag ondanks het regenweer buiten. Liefs en een warme knuffel voor elkeen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 dec 2023, 11:26

Goede morgen seizoentjes,

nog 1 nacht slapen en dan gaan we Suus halen. we vertrekken al heel vroeg. moeder heeft zelf gebeld. ik ging normaal wachten tot 11 u dan was ze zeker thuis.
ze is het bidprentje van ventjes moeder kwijt. en ze heeft gelukkig niet opgemerkt dat op haar kerstkaartje Lilly met naam erin staat.

Gisteren naar overbuurvrouw een foto gestuurd van Lilly. open en bloot. haar kat ( een zwarte) had dat onlangs ook gedaan. ik kreeg een duim terug.

ze zijn nog altijd bezig met dat dak. en er is veel wind. wanneer die stelling weg gaat daar hebben we het raden naar.

Gimly had vanmorgen een stinkiepoo in de bak boven gedaan. Lilly is het gaan begraven. het rook voor haar waarschijnlijk ook te straf. ze is een proper meisje. hij is een vuile pitoe. daarstraks heeft ze hem weer mot gegeven maar hij sloeg weer. ze heeft ventje geholpen met het plooien van de was. spelen met onderbroeken das pas leuk!

ventje is om het avondeten. we hebben gisteren gebakken kabeljauw gegeten. dat smaakte mij niet. daarna de vaatwasser aangezet.
ik weet nog niet of ik morgen kranten wil. tegen dat ik klaar ben is de carref. waarschijnlijk al open. ik kan toch moeilijk het Dordrechts dagblad meenemen. Suus was gisteren een beetje over haar toeren omdat ze ventjes cadeau niet had kunnen kopen. hij heeft dan maar gevraagd of ze een fles single malt whisky kon meebrengen maar de Hall & Hall was al gesloten. Hans had daar indertijd om chouffe biertjes geweest als bedanking dat Suus een weekendje mocht komen. die zaten in houten kratjes. met een breekijzertje erbij

de kaartjes blijven toestromen. dank daarvoor.

er is weer veel wind. krijg ik hoofdpijn van. ik leg dan een doekje met lavendel eau de cologne op mijn voorhoofd. dat helpt soms. lukt het niet dan neem ik wel een pijnstiller. gisteren wilde ik gaan rusten omdat ik al rond 4 uur in de morgen opgestaan was. no rest for the wicked. dat kloppen hoorde ik nog met oordopjes in.

ik ga mijn dagelijkse pillen nemen. Het is immers al aperitieftijd.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 dec 2023, 11:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Moet mij sinds gisteren steeds inloggen om hier te geraken. Raar.

Clive: Spaanse woef is terug oké , sinds gisterennamiddag al. Ik denk dat het een lichte aanval was, hij was bij bewust zijn , maar kon moeilijk lopen ( zo houterig) en wankelde. Heeft eigenlijk maar een goeie 2 min. geduurd. We gaan afwachten of het zich herhaald.

Regen en nog eens regen.
Met zulk weder komt een mens weinig buiten. Ik ga enkel naar buiten om de kippen te voederen en dan nog rap rap .De kippen zelf blijven ook binnen, als het regent of er is teveel wind , zie je ze niet buiten.

Daarstraks 3 hertjes zien lopen op de akker hier recht tegenover. Blijkbaar waren ze gestoord door een wandelaar met een hond.

Dames, tot morgen allemaal.