In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 mar 2024, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

voor de verandering...regen.
een mens wordt daar dan ook moe van vind ik. je kunt geen staat maken op dat weer. en ik voelde het gisteren al aankomen. ventje was vroeg thuis want zus en Frank waren uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Matthias. ( wij weer niet. :? )ventje denkt dat ze eigenlijk niet veel plaats hebben in hun huis voor een massa volk. er is misschien wel plaats op hun terras. gisteren dus redelijk goed weer dus zouden ze dat gekunnen hebben.

Ik lag een half uurtje in mijn bed toen ik ventje hoorde praten aan de telefoon. ben dan maar opgestaan. Suus natuurlijk. ze zijn begonnen aan het herstellen van dat lek en ze heeft nu al warm water en electriciteit. ze is wel snipverkouden. zijzelf denkt dat ze zichzelf te druk heeft gemaakt op die huisvestingsmaatschappij.

Lilly spurte vanmorgen als een pijl uit een boog naar beneden met het nodige commentaar. ze wilde naar buiten maar het was aan het regenen. Gimly ging haar achterna maar na 5 min. wilde die weer binnen. ook Lilly is maar kort buiten geweest. te nat. nu is ze boven en ligt waarschijnlijk op mijn kant van het bed te dutten. ze wilde dus om kwart na 6 naar buiten. en omdat ze lastig was ben ik dan maar opgestaan. de verwarming was al aan. ventje zal te moe geweest zijn om er aan te denken die af te zetten.
die verkeerd geparkeerde auto aan de baron staat er nog altijd. ik vermoed dat die maandag wel gaat vertrekken of misschien niet. en van wie is die VW golf? Macho-agentje trekt er zich ook niets van aan. dat is dan politieman. en het goede voorbeeld geven? doet ie soms ook niet.

moeder heeft weer een rekening in de bus maar die ging vast staan bij de bank. dus maandag maar weer een mailtje naar diene Philippe. hij is ook vergeten mij een volmacht te geven hoewel moeder dat nadrukkelijk heeft gezegd. ventje moet nog bespreken met zus wanneer hij bij moeder langs kan komen als hij toch naar het ouderlijk huis gaat. hij had 2 bloempotten mee: een voor binnen en 1 voor buiten en 13! schrubhandschoenen. :roll: zoiets kan ik wel gebruiken voor mijn droge huid. ik moet er nog 1 opsturen naar Dordrecht. maar eerst iets geschikt vinden om dat in te steken. en toen ventje om de kranten was zei moeder dat ze dat schilderij met die paarden en die Bedouïnes niet mooi vind. ik ook niet. maar ventje wil dat schilderij. heeft alleen een ander kader nodig zei hij. dat kan dan op de zolder zodra het dak gedaan is. :roll:

wij eten gebraad vandaag en gaan kijken naar Go play naar Aurora Theegarden. met ansjovisjes tussen ons in want ventje was vergeten dat hij die mee had gebracht uit de carrf. express in St-Pieters toen we een brood nodig hadden als we wegreden van Frank. ze hebben ginder lekkerder brood dan de onze. het kateten is daar wel een pak duurder. maar we kopen toch die online omdat het dan goedkoper is.

ben ik nu mis of hebben we Clive weer al een week niet gezien/gehoord?

Helena: Poes een vorm van arthritis? dat zou het beven verklaren maar een kat kan ook Parkinson krijgen heb ik me laten vertellen. alsook dementia. hoe oud is Poes eigenlijk? Gimly wordt die jaar 14. Lilly 2 jaar. ze is het eerst jarig. ( 15 juni) daarna ventje en als laatste Gimly.
Gisteren ook weer een massa problemen gehad om mijn sims op te laden. :roll: uiteindelijk is het toch gelukt. sinds EA Origin buiten gesmeten heeft moet je regelmatig kijken of je teken er nog staat in je lijst. anders moet je een recoveryprograma opstarten. daarmee is het dan gelukt. en inloggen via Google. ik ben nog niet naar die online kruidenwinkel gaan kijken. dat ga ik straks doen.

verder eigenlijk niet veel te vertellen.
ik ga koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 mar 2024, 09:24

Afbeelding
even nog iets plaatsen want ik moest iets regelen met pc heb een lekkerdagelijks gezond ontbijt binnen .Fijne havermout met sinaasappel sap vers geperst alsook van madarijnen ..zodat de havermout goed vochtig is daar dan een banaan onder geplet en goed gemengd met gesneden druiven erop .Af en toe doe ik daar een kiwi bij maar ja moet er voor oppassen als je gevoelige darmen hebt.Heb het zelf ondervonden .EN Binnen enkele uren ga ik stoofvlees klaarmaken maar ik gebruik altijd rode ajuin is veel beter te verteren .Dat heb ik ook ondervonden .Als ik andere ajuin neem ben ik tot savonds ajuin aan eten bij manier van spreken en bij de rode niet .En zo is er nog het een en ander waarik voor moet oppassen om te eten .Ja clive is al een tijdje niet geweest hopelijk is ze niet hervallen .Dus waren mijn plaatjes oke met de tekst erop geniet om het even hoe en aan het weerkunnen we toch niks veranderen .Dus een fijne zondag iedereen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2024, 09:30

Goede zondagmorgen allemaal :wink:
Voorlopig ziet het er nog goed uit, de zon probeert
en we gaan er van genieten zoveel het kan :)
Sterkte aan de zieken en tot...... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

17 mar 2024, 14:29

hier zon en wolken maar wel frisjes geen regen voorlopig toch niet,
al de poezen zitten binnen te slapen bij de warmte,
geniet van de zondag en de maand is weer over de helft,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 mar 2024, 07:55

Goede morgen seizoentjes,

we zouden een redelijk zonnige week kunnen krijgen zegt de meteo hier. laat ons hopen.
ventje is ook een hele week vrij. ventje's zus en Frank gaan naar hun "buitenverblijfje" in Houthulst. pas zaterdag wordt er terug gewerkt ginder in het ouderlijk huis. de week erop moet ventjes zus weer een week op verschillende controles gaan.
in pricipe zouden we vandaag een keer kunnen werk verrichten hier. we zullen wel zien.

verder niet veel te vertellen.
Fijne dag seizoentjes en geniet van een zonnige dag als ze bij jou schijnt.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 mar 2024, 08:37

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Was inderdaad een aantal daagjes niet hier geweest, computerproblemen. En die zijn gisteren pas opgelost.

Bekske , dat is heel wat. Probeer je goed te verzorgen.

Ik ben terug kunnen beginnen met mijn reva- oefeningen voor mijn longen. Dat is weer een stapje in de goede richting.
Manlief werkt vandaag van thuis uit, dus heb ik de keuken en de living al volledig gedaan, dan moet ik hem niet meer storen.
Mijn paasboom staat volledig in bloei, leuk om te zien, vooral ' s avonds is hij mooi met de lichtjes aan.
Matice ligt hier al terug te dutten :D . Tot 13:45H hoor ik hem niet, maar daarna begint hij te zeuren om te gaan wandelen. En hij zeurt zo lang tot ik toegeef. Nu, zo'n wandelingetje doet mij ook goed.

Ik wens ieder met pijn en last heel veel beterschap, moed en sterkte. Voor jullie allemaal een mooie dag gewenst en een dikke knuffel voor elkeen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2024, 08:55

Afbeelding

Goede morgen allen, ja, alweer maandag
en nu gaan we richting lente... :)
Laat ons hopen op mooi weer :roll:
na al die regen hebben we dat wel verdiend.

Allen een fijne nieuwe werkweek
en beterschap aan de zieken.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 mar 2024, 09:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

De rijstpap staat te garen in de microgolfoven, dan hebben we vanavond al eten als we thuis komen.
Ik moet pas om 13u45 in ziekenhuis zijn. We zien wel goed het verloopt.

Manlief is nu om brood. Hier mag je niet te vroeg gaan naar de bakker, want het brood is dan nog te warm zodat ze het niet kunnen snijden.

Het dorpsplein staat volop te bloeien zoals elk jaar. Deze keer staan er beelden van katten met staart omhoog. Is mooi . Alle katten stonden er nog niet , of er was al 1 "gesneuveld" door vandalisme. Gebeurt bijna elke keer.

Mijn poging om Spaanse woef zijn ontwormingspillen te laten nemen is mislukt. Nochtans zat "mijn plan" goed in elkaar :D . Lekkere warme spaghettisaus met veel vlees , en hier de fijngemalen pillen in. Maar hij had het al snel door en stopt dan met eten.
Clive: bedankt voor de tip met het kiri-kaasje, maar vrees dat dat ook niks zal uithalen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mar 2024, 10:00

Ik krijg juist de bevestiging dat de schilder woensdag om zeven uur bij mij staat...
Dat wordt een moeilijke veertien dagen. Om zes uur opstaan...
Nog twee dagen om een en ander van de muur te halen en weg te steken.
De meubels zouden zij verzetten.
Ik zal maar weer in de blauwe kamer gaan kamperen.
Veertien dagen werk zegt hij.
Veertien dagen kou, want de deuren moeten ook gedaan.
Ik had liever gehad dat hij na het stookseizoen was gekomen.
Ondertussen is poets dapper aan het poetsen.
Het regent nog net niet, maar het is hier somber en grijs.

Aan iedereen ziek of gezond maak er een mooie dag van.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

18 mar 2024, 20:22

zo dagen als vandaag mogen er nog komen,
gemakkelijk eten gemaakt, sla, ei, tomaat, hesp en aardappelen,
veel gegeten, zelfs de kleinzoon die hier nog is ook,
en tussen door wat gerommeld in de kasten,
zo gaat de dag ook voorbij, grtjs van krakje,

anjelieken als onze hond niet wil durf ik dit wel eens platdrukken
zo dat het poeder wordt enonder een beetje eten goed mengen,
misschien eens proberen,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2024, 20:32

Goede avond allemaal, :)
Een mooie dag vandaag en
een zalige lentetemperatuur
Zo'n dagen verwelkomen we wel :wink:

Nog een gezellige avond en een rustige nacht
Slaapwel en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2024, 08:00

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen allemaal :wink:
Hier is het nog droog voorlopig,
we zien wel wat er komt :roll:
Een fijne dag en sterkte aan de zieken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mar 2024, 08:21

Goede Morgen seizoentjes,


Ik ben al op van 5.30. slapen lukte niet. dat piekermolentje hè?
Lilly was eerder beneden dan ik. ze is nu binnen en ligt boven.
Gimly waarschijnlijk ook.
ventje gaat als hij wakker is naar moeder. dan gaat hij boodschappen doen in de ldl recht tegenover waar ons moeder woont.
hebben het een en ander nodig.
moet nog bellen naar die vent van de bank. maar das voor straks.

vandaag eten we varkenshaasje mer krieltjes en jagersaus. hoop dat de saus niet te zoet is. wat we dan morgen eten moeten we nog bespreken. ik heb natuurlijk weer geen idee.

verder niets te vertellen
Anjelier: hoop dat de operatie aan je oog gelukt is.
bij Helena kwam de schilder meende ik gelezen te hebben.
hebben al de offerte van scholier ( dakwerker) binnen. maar die doet geen afwerking na de feiten. en ik wil wel een afwerking.

voorlopig is het hier bewolkt. er zou wel zon op komst zijn.
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2024, 10:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Onze ereburgemeester is plots overleden op de leeftijd van 83 jaar, had een massale hersenbloeding gedaan. Kreeg gisteren plots dat bericht binnen. Is natuurlijk het ergste voor zijn dierbaren. De kerk zal te klein zijn, vrees ik, maar ze zouden een rouwregister leggen. Hij was een goed man, vriendelijk en altijd paraat voor een praatje.

Onze Matice is weer in zijn niet - eetbui, hoop van harte dat hij vanavond gaat eten, heb nog spaghetti voor hem staan. Dat eet hij nogal graag, kan eventueel er een met weinig boter een gebakken eitje op doen. Ook daar is hij gek op.

Ik heb de strijk al gedaan. Ga nu beginnen aan de badkamer, de slaapkamers zijn dan voor morgen. Alles in 1 keer doen, lukt me al lang niet meer.

Anjelier, en in een klein gebakken frikandelletje ? Geef er eerst een paar zonder pil, dan dat ene met pil en vervolgens terug een tweetal zonder. Misschien breng je hem daardoor op een dwaalspoor.
En als echt niet lukt, zijn mond open doen,pilletje diep in zijn keel gooien en vervolgens goed zijn keel masseren zodat hij wel moet slikken. Neen, inderdaad niet de liefste methode, maar soms moet je wel. Met Matice heb ik het zo al een 3X moeten doen en hij heeft er niet bepaald een trauma aan over gehouden. Ik zeg maar wat in mij opkomt, want ontwormen is wel belangrijk.

Zo, ik zie dat het al laat is, ga er terug aan beginnen.

Voor de zieken en zij die last hebben, beterschap en sterkte. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 mar 2024, 13:51

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oogoperatie is goed verlopen, ben deze morgen al op controle geweest en alles ziet er goed uit. Moet nu dagelijks 4x 2 druppels in het oog doen, manlief helpt me hiermee. Volgende week terug op controle.
Ben blij dat het achter de rug is, het deed wel geen pijn , maar toch. Je ziet letterlijk alles gebeuren.

Manlief stelde voor om een fietstochtje te doen, maar ga het toch niet doen. Stel dat er iets in mijn oog vliegt, ik ga me dat niet riskeren. Volgens oogarts mag ik alles doen, behalve in mijn oog wrijven.

Krakje en Clive: bedankt voor de tips. Die pillen maal ik fijn tot poeder, maar toch heeft hij het direct door. Ons vorige hondjes waren hierin veel makkelijker, die slikten alles binnen.

Dames ,tot morgen allemaal.