In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

09 mar 2024, 18:07

lekker goed weertje om een draad vol wasgoed te hangen,
is al droog maar de strijk moet nog wat wachten,
beetje met afstammeling bezig geweest tot vervelens toe,
tussen door telkens een poes op schoot nemen,
ja er zijn hier 7 maar 6 daarvan willen gesust worden,
eentje zou de hele dag willen op schoot zijn,
maar daar is de tijd niet goed mee content, er moet ook gewerkt worden,
en zo is het alweer de avond van de partij,
geniet ervan grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mar 2024, 10:18

Afbeelding

Goede morgen allemaal,..... eindelijk binnengeraakt :roll:
Het is weer zondag dan zijn er werken bij sennet :oops:

Een minder mooie dag vandaag, grijs en regenachtig
maar we pakken wat komt en maken er het beste van :)

Groetjes allen en sterkte aan wie zich niet lekker voelt :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

10 mar 2024, 12:47

Goede middag iedereen,

Ja omaC, de zondag is de moeilijkste dag voor hier binnen te kunnen komen..... maar uiteindelijk lukt het toch :)

Hier is het met momenteel heel druk. Dat had ik niet zo ervaren waar we vroeger woonden.....
Straks hier terug bezoek, nicht man had al gevideo-beld, maar we waren aan het douchen, de warme vochtige lucht is niet goed voor een smartphone, dus die lag ergens anders......

Normaal zou het deze namiddag kaartjes maken zijn, gaat dus niet door. Jammer. Ik ga 'achterop' geraken met de planning........
Als het niet betert hier[, moet ik een 'stop' invoeren, gelijk dokters en tandartsen, enz. !
Maar zover laat ik het niet komen, kaartjes moeten altijd doorkomen !

Nu wel vispannetje en rosti's in de oven schuiven..... gemakkelijk (diepvries) en vlug klaar, zeker als er bezoek komt, anders hang ik er wel meer 'kak' aan !! :D

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mar 2024, 19:55

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink: de kinderen waren hier vandaag
hoewel ik me niet echt goed voel, was het toch gezellig

Ik wil jullie allen een fijne avond wensen en voor
later een rustige nacht, slaapwel en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mar 2024, 20:12

slaap wel iedereen!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 mar 2024, 21:51

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nog vlug even binnen springen.

De geitenboerderij gisteren was een succes. De ukjes vonden het geweldig, niet alleen de geitjes , maar ze konden ook spelen in het stro. Natuurlijk, achteraf zagen ze er " lief" uit. Het is te zeggen met stro in hun haar en op hun kleding. Nadien zijn we nog een ijsje gaan eten gemaakt van geitenmelk. Dat smaakt net zo lekker als een ijsje gemaakt van koeienmelk. Volgens de ukjes is het voor herhaling vatbaar, maar dat zal dan voor volgend jaar zijn, want gisteren was het de laatste dag.
Manlief is ook mee gegaan naar de geitenboerderij, maar opeens bedacht ik me dat hij allergisch is aan stof. De kinderen gooiden daar met stro, wat natuurlijk veel stof geeft. Heb tegen manlief gezegd om buiten te gaan, want hij deed. Hij heeft geen last gehad, gelukkig. Precies of hij daar beter tegen kan dan vroeger.

Vandaag met zus en schoonbroer naar een evenement met de "proevertjes" van plaatselijke restaurants. Wel, wij vonden het een succes. Er waren een 6 tal restaurants en dan nog enkele met drank. Je kon kiezen wat je wilde proeven. Wij hebben een 6 tal mini - gerechtjes geproefd, allemaal heel lekker. Heel veel volk, volgens organisatoren 500 tal personen. Vanavond was er nog een proeverij. Is voor herhaling vatbaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 mar 2024, 08:45

Goede morgen seizoentjes,


voor de verandering regen. ventje gaat eerst naar mijn moeder, daarna naar de ldl niet bedrefbare boodschappen doen en dan gaat hij gaan helpen in het ouderlijke huis tot zijn zus naar de tandarts moet. ze krijgt binnenkort weer een baxter en dan moeten haar tanden in orde zijn.
ik verwacht ventje rond 5 u 30 thuis.

Zaterdag is er hier 1 van de drie dakdekkers gekomen en wij hebben inderdaad ook vocht aan de muur van de zolder maar niet zo erg als buurman V. er wordt een aparte offerte gemaakt van het gezamelijke schouwdeel omdat wij daarna een pelletkachel gaan zetten en ze al die speciale buis willen steken met speciale afvoer. idealiter zou de pelletkachel dan al aangekocht moeten zijn om direct door de mannen van de kachel geplaatst te worden. maar de daklegger kon niet zeggen of hij in het voorjaar ging komen of in oktober. er wordt alleszins een schouw afgebroken dan kan die al niet omwaaien bij een vliegende storm. en nu is het afwachten op offerte 2 & 3. later gaat onze fonten stoof naar een oud ijzerhandelaar of zoiets in die aard. het hout mag naar buurman of naar ventjes zus want die heeft ook een stoof staan. of het mag naar Mia. die is nu het stenen tuinkot van mijn moeder aan het leeghalen want in de tijd dat Pa nog leefde heeft die daar stapels gedroogd. en die liggen daar nog steeds. wat Mia ook gaat weg doen is die oude toestellen zoals een zwierder voor de handwas.
vroeger diende dat kotje als washok.

Er zit een hele grote meeuw op het dak maar his lordship Gimly heeft geen intresse. en lady Lilly zal weer boos zijn dat het regent. want het is hier aan de kust voor heel den dag en dan kan ze niet buiten voor een lange tijd.
Gisteren steak met pepersaus gegeten maar de steak? juist een stuk van onze oude voordeur. taai. had je valse tanden dan kon je die in je bord leggen en zeggen: fressen zie alein. ik heb alleen de frietjes opgegeten en een paar niet zo taaie stukjes. best dat de beenhouwer terug open is. daar heb je ten minste malse biefstuk.

Dus met ventje bijna de hele dag weg ga ik proberen iets in het huishouden te doen al valt dat met dat vochtig weer niet echt vlot mee.
Anjelier: ik kan het me al voorstellen van de ukjes onder het stro. :lol: ik heb 1 keer geitenkaas gegeten maar vond dat wel een speciale smaak. eentje waar je aan moet wennen.kaas van schapenmelk eet dan dan liever. ik denk dat ik in die stal ook wat afgeniesd zou hebben met al dat stof.

Lilly weet weer niet wat ze wil. dan laat de lady haar eten staan en lord Gimly gaat er dan mee vandoor. lord nooit genoeg. totdat hij weer een haarbal heeft voor een hele week.
ventje gaat zich gaan klaarmaken. als hij weg is, is het aan mij. maar omdat ik morgen naar de dokter moet zou ik liever me vanavond douchen als er iemand thuis is. ik voel me dan veiliger.

Zo, ik denk dat ik een kopje koffie ga maken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2024, 09:34

Goedemorgen allemaal, regen hier voor de verandering :roll:
als ik straks naar de kapster ga zal ik maar een plu meenemen
Anders ga ik niet veel plezier hebben van haar werk :oops:

Voor allen een gezellige dag, en niet teveel naar buiten kijken
we kunnen het toch niet veranderen :oops:

Sterkte aan de zieken.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 mar 2024, 09:47

Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 mar 2024, 11:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

Regen en nog eens regen, dus dat betekent binnenblijfdag.

Manlief ging daarstraks naar de bakker en daar waren ze ook aan het klagen over het weer. En voor de volgende dagen is het van hetzelfde .

Ga hierbinnen nog wat rommelen , denk ik, of een beetje poetsen , we zien wel.

Morgen naar de oogarts om te bekijken welke lens ik nodig hebt, blijkbaar zijn daar "maten " in.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 mar 2024, 20:02

goede avond iedereen ,
kom even langs ,met mij gaat het zowoezo
wel al 3 weken een ischias ,die ik nog niet kwijt geraak
ondanks de kiné
ik hoop dat iedereen hier goed gaat ,beter dan het weer ,want hier ook regen
slaap lekker voor straks ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

11 mar 2024, 20:34

hele dag regen non stop, mens word dit moe,
dus maar van alles beetje doen in huis,
zo gaat de tijd ook wel voorbij,
poezen zijn nu meer binnen als buiten;
zal maar zwijgen van Leyla zit ook liever droog,
hou jullie ook maar droog geniet binnen van de warmte,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2024, 20:37

Afbeelding

Goeienavond allemaal, hier ook de hele dag regen
maar ik ben bij de kapster geweest en ben gekortwiekt :wink:
Ik kan er weer een maand of 3 tegen, al goed want ik
heb niet graag dat ze aan mijn hoofd zitten te frutselen :roll:

Allen een gezellige avond en slaapwel voor straks
Veel sterkte aan de zieken :? tot morgen.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 mar 2024, 08:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer. Ik wil eerst en vooral iedereen bedanken voor de mooie kaartjes, de mooie wensen en kaarsjes, met een speciale dank aan MJ voor haar niet aflatende steun.
Het is allemaal heel heftig geweest. Nu voel ik me terug beter, heb het HH terug opgenomen, zij het in stukjes en brokjes, maar langzaam gaat ook en intussen ben ik bij. Ben wel nog vlug moe, maar volgens de neuroloog is dat normaal en kan dat nog enkele maanden aanslepen. Het feit van de lichte stroke op zich is al heel wat en daar dan nog Covid bij, een mens zou van minder moe worden :) .
Matice is nu nog banger van sirenes, als hij een sirene hoort, komt hij me altijd zoeken en is dan pas gerust als hij me ziet en ik hem een knuffel geef.

Ik heb diagonaal wat bijgelezen, het is teveel om alles te lezen, heb mijn computer vandaag voor de eerste X open. Heb wel gemerkt dat het niet zo goed gaat met Oma-C. Daar maak ik me dan wel weer ongerust over.

Zo, ik ga eerst mijn haren wassen en badje nemen, zou vandaag graag de badkamer poetsen met tussenin een pauze. Ik heb 2 waarschuwingen gehad, ik heb geen zin een grote CVA te doen. Ik ben heel dankbaar dat het met 2 waarschuwingen is gebleven.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal en iedereen nog eens bedankt.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 mar 2024, 08:40

Afbeelding
clive ik ben blij dat je terug bent maar doehet rustig aan .Je bent niet alleen dat je huishouden in stukken en brokken moet doen ben ook zo iemand .Moet ook voordurend rusten hoor dus rustig aan en voorzichtig zijn .Zodat we veel mogen horen van u want wewaren allemaal enorm ongerust afijnja je bent terug .Aan de anderen zeg ikgeniet van iedere minuut van dedag want hetsnel veranderen dat heb ik zelf ook ondervonden .Wees dankbaar met wat je nog kunt doen en vooral geniet om het even hoe groetje