In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 mar 2024, 09:02

Goede morgen seizoentjes,


Clive: welkom terug.
zo te lezen ben je op de goede weg naar genezing.

gisteren in de vooravond maagzuur gekregen. ondanks Pantomed 40 te nemen. en dan was het voor de rest van de nacht. ik heb er nu ook nog last van.en ik moet het zuur gekregen hebben van die pasta carbonara want ze smaakte me aan geen kant en daarna is het begonnen.
vandaag voor alle zekerheid 2 keer een pilletje nemen. is toegestaan door de dokter.

ventje was vroeg op. gisterenavond nog een dakwerker op bezoek maar die doet geen afwerking. dat was binnen, kijken en buiten. :?
nu nog 1 en dan moeten we gaan samenzitten met de buren welke we nemen en op welke datum. ze zouden het voorjaar volgend jaar kiezen of oktober dit jaar. voor ons maakt het niet uit. ventje had de deur van de zolder laten openstaan en het licht laten brandden. wie in haar nopjes was, was Lilly. maar zei ik dat tegen ventje en die is de boel gaan dichtdoen. en ons Juffrouw was er niet mee akkoord. ze sprong tegen die deur in de hoop hem open te krijgen maar neen. dan heeft ze een concertje gemiauwd om haar ongenoegen te uiten.
wie ook misnoegd was maar dan tegen de middag was Gimly. dus deed hij zijn gevoeg voor de bak. :roll: hij was het er niet mee eens dat ventje weer weg was.

en ik moet straks een mail sturen naar die vent van de bank want mijn moeder had gevraagd om haar uittreksels. ze heeft ze nog steeds niet gekregen. ventje regelt via de app betalingen enz dus ze nemen automatisch aan dat ze dit zelf gebruikt. mis. mijn moeder heeft geen gsm en ventje is gevolmachtigde voor haar bankzaken dus doet die deze via zijn gsm. ( hij kan zien waar ze geld heeft uitgegeven en hoeveel.) dus dat is voor straks.

tegen de middag naar de dokter en dus lijstje maken. het zal deze keer veel zijn. mijn vooraad van 3 maand is bijna op. en ik denk dat onze volgende afspraak in april ook een week later zal zijn. Frank heeft mijn behandeling een week later gezet. met die vroege pasen. en ze zijn nog niet door het huis. nu had ventjes zus hun moeders trouwkleed gevonden. wilde ze die wel niet bijhouden zeker?
ventje had een tinnen vaasje mee voor 1 bloem en een houten plank waar je je koffiecapsules kan in steken. is handiger dan een doos zei hij. en een map met plastiekjes voor mijn recepten. jammer dat een printer nog duur is en zeker deze die ventje wil. een laserprinter. vind ventje heel gemakkelijk in gebruik. draadloos kan je hem boven zetten en je document versturen via bluetooth.

we zouden vandaag camenbert in de kaasdoos eten. aangezien ik ze gisteren vergeten heb uit te halen moet die nog op kamertemp. komen. en het lookstokbrood ook. via de wenswebsite 2 vergrootglas brillen gekocht want die van het kruidvat is stuk gegaan. ik had daar 14.99 voor betaald. alle andere waren brillen die een opticien ook gebruikt voor fijne werkjes en het controleren van juwelen.. niet wat ik zocht dus. Gisteren in mijn boek gelezen tot de lettertjes voor mijn ogen dansten. dan moest ik wel stoppen. we hebben dan tv gekeken, opnames die we nog moesten bekijken. het was best laat toen ik erin kroop maar dan werd ik wakker met maagzuur. ach, er zijn hier seizoentjes die het moeilijker hebben.

ventje is om boodschappen per auto. is vroeg opgestaan voor zijn doen. ik zie dat het al even na 9 is dus ga ik mijne parley doen met die vent van de bank.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2024, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier nog droog voor 't ogenblik, ben benieuwd hoelang nog
Grijs en zwaar bewolkt..... maar we nemen wat komt :)

Hallo clive, fijn je terug te zien.... vergeet niet dat je
maar één gezondheid hebt, verzorg je goed want we hebben je gemist!!
Maak je geen zorgen over mij, op mijn leeftijd krijg ik vanalles waar
ik niet zo blij mee ben, maar daar moet ik door ....
Bekske kan er ook van meepraten :roll: we hebben geen keuze....
Beterschap en sterkte aan al de zieken, en een fijne dinsdag verder!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 mar 2024, 14:20

Afbeelding

Hallo iedereen,

Welkom terug clive, en inderdaad we hebben je gemist.

Daarstraks de auto eens goed gestofzuigd. Er lag stro achteraan, hoe zou dat komen?? :D

Nu druppelt het hier, de regen is in aantocht.

Deze morgen naar de oogarts voor de meting van de lens. Heb de laatste instructies gekregen, ook een blad waarop alles haarfijn is uitgelegd. Vind dat wel heel goed. Ook langs gegaan bij de apotheker voor oogdruppels. Heb dan meteen ook ontworming gekocht voor Spaanse woef. Ga deze keer eens proberen om die fijngemalen pilletjes onder warm eten te doen, misschien dat hij het dan minder merkt. Anders is het miserie.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 mar 2024, 19:54

Binnen en buiten om te laten weten dat ik heel blij dat je terug bent clive!
Ben moe.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

12 mar 2024, 20:24

vandaag gaan eten bij OKRA, was frikadellen met kriekjes,
daarna een koffiekoek met koffie of thee,
dans muziek voor wie graag zijn beentje wil gebruiken,
ons groepjes kunnen dat niet meer, ook al kribbelen de beentjes wel,
daarom dat we veel praten, en de dansers bekijken hoe die dat nog kunnen,
het is daar altijd plezant, bij buiten komen natuurlijk regen,
fijne avond van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mar 2024, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

ben al vroeg opgestaan. Lilly kwam mee. zij zit nu buiten. ze zal wel miauwen als ze binnen wil.
ik weet niet of ventje vandaag om de medicijnen gaat naar de apotheek. valt nog af te wachten. hij zou wel om beleg moeten. er zal wel nog brood zijn want ik heb gisteren er 's avonds geen gegeten. De camenbert in de kaasdoos was pas rond 3 u klaar. buurvrouw had een draagtas voor Cooperje gekocht. hij is nog klein genoeg om daar in te zitten. door de regen die begonnen is toen ik om 12 u de praktijk uitstapte was hij een beetje nat op z'n koppie en zijn lange oren. natuurlijk moet hij nog flink groeien. en met die draagtas kunnen ze er ook mee naar hun dierenarts. gelukkig heeft Lilly niet gezien dat ik bezig was met Cooper. als we bij Frank zijn geweest en Noel is weer wild geweest, is ze zeker niet content. Noel wil dan een aaitje en duwt dan tegen je hand of springt op. of hij komt af met een speeltje onder zijn kwijl. als we dan thuiskomen riekend naar hond, bekijkt ze ons van heel de avond niet meer.

Lilly heeft nog geen zin om binnen te komen. gisteren was ze wel even naar buiten gegaan maar toen ze binnen kwam: een heel vertellement over dat slechte weer. we moeten haar wel buiten eten geven anders pakt Gimly het af. en dan kan ze rustig eten.
Helena: ventje is ook moe door dat weer. dat zei hij gisteren tegen mij. alle dagen grijze lucht en nat dan werkt op het gemoed van een mens om maar te zwijgen van de spieren en de gewrichten. heb gisteren fastuum moeten gebruiken en 2 x duotabletten. ( tramadol en paracetamol) en ik had ook weer last van mijn benen. die voelen dan loodzwaar aan.
mijn parameters bij de dokter waren normaal.
vandaag ook weer daktacort smeren want als ik een Bh met beugels draag, schuurt mijn huid open Aangezien Tendresse open deur dagen heeft eens informeren naar van die vochtopslorpers die je apart kan kopen. alleszins een betere oplossing dan een deodorant roller te gebruiken. ik heb toen ik klein was, exzeem gekregen en dat is nu ge-evolueerd naar Psoriasis. en dit op mijn zitvlak notabene. dus 2 maal daags smeren tot het weg is maar dat gaat helemaal niet echt weg, dat sluimert. gelukkig jeukt het nog niet. en er zijn ergere dingen.

Gimly is naar beneden gekomen en Lilly is waarschijnlijk naar boven. een beetje gaan keppen met haar "papa". ha, neen: ik zie net dat ze korrels gaat eten. vlees krijgen ze maar als ventje op is.
buiten wordt het langzaam licht. tegen het eind van de maand is de zon eerder op maar dan komt dat vervelende "zomeruur". en hop petat, 's morgens weer erg donker maar wel 's avonds langer licht.

Er is weer een gat in de korrelpot dus volgens Gimly's logica is die dus leeg. Lilly volgt die logica niet. die eet vanaf de zijkanten terwijl hij pal in het midden begint.

Nu ga ik eens gaan kijken wat de reclame van de A. is.
daarna zet ik een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2024, 09:25

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Tweede poging.

Muddy Maddy, ik kan onmogelijk alles bijlezen daarom deze vraag, gaan jullie nu verhuizen of blijven jullie lekker wonen waar je nu woont ?

Oma-C, het zijn weer donkere dagen voor jou en morgen in het bijzonder. Maar je moet er toch door proberen te raken. Ik wens jou veel sterkte.

Anjelier, moest lachen met de restanten hooi in jouw auto. Ik geef Matice zijn ontwormingspil in een Kiri kaasje, daar is hij verzot op en dat is dan ook onmiddellijk binnen, het is maar een tip

MJ, nog eens bedankt voor alles.

HVT, jij was gisteren moe, ik had dat eergisteren. Er is toen weinig uit mijn handen gekomen.Maar morgen gaat het zonnetje schijnen , dat geeft misschien wat meer energie.

Wilde eend, Wingerd, Krakje, Bekske en wie vergeet ik nog allemaal, ik hoop dat het goed met jullie gaat en zo niet, heel veel sterkte en moed.

Gisterenochtend bij B*L een paastafellakentje gekocht en zonet ging de bel en is het al hier. Manlief zei zondag zo serieus, " nu heb je alles zo mooi versierd voor Pasen, maar een paastafellaken hebben we niet. Dus eentje gekocht, het is geen duur, maar wel een heel mooi.. Voor ons tweetjes dek ik de tafel nooit volledig maar leg een vierkant tafellaken op. Dan de placematjes en de onderborden erop , het bestek en de borden en de glazen. Dus ook nu heb ik een vierkant paastafellakentje gekocht. De volledige tafel dekken , doe ik sowieso bij de feestdagen en natuurlijk als er bezoek komt eten. Maar voor ons tweetjes is dat niet nodig. Ga het laken dadelijk betalen, dan kan ik dat al nimmer vergeten.

Zo, ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2024, 09:38

Goede morgen allen, weer een dag die grijs begint
dus gaan we zelf proberen een zonnetje te zijn :)
zo goed en zo kwaad als het gaat..... :oops:
momenteel is het nog droog, maar voor hoelang.?
We zien het wel, en we doen het met wat we krijgen!

Dank je clive, jij denkt ook overal aan :wink:

Aangename dag voor iedereen vandaag en hou jullie zo gezond mogelijk!
Veel sterkte aan de zieken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mar 2024, 10:51

@Clive: wij verhuizen dus niet. wij blijven lekker hier en proberen er iets mooi van te maken.
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 mar 2024, 11:09

Clive : blij dat je terug beter bent. :-) Hopelijk nu met goede moed de lente in !
Veel nieuws is hier niet . Misschien beter zo ;-)
Heel veel groeten aan iedereen en sterkte voor alle kwalen .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2024, 13:00

Goede middag,

Hier is een Poes die vindt dat het middag is en dat ik moet gaan eten.
Thuis krijgt ze om 12 uur een beetje nat voer.
Ik was vergeten welk he juist was als ik in de winkel stond.
Seffens mag ze een beetje platte kaas.
Nu is ze de messen aan et aflikken die aan de afwas staan.
Nondedekke, sorry, ik zal moeten gaan ingrijpen.
Ze heeft de Römer top gevonden en is die aan het uitlikken.
Het heeft nog lang geduurd.
Precies of ze krijgt geen eten....

Deze voormiddag weer een deel strijk weggewerkt.
Ik hoop dat de wollen pullovers nu toch in de kast mogen blijven.

Seffens hoop ik dat de tuinman langs komt om afspraken te maken en een offerte.
Gazon is aan vernieuwing toe en de klinkerpaadjes en de oprit hebben een grondige poetsbeurt nodig.
Hij doet dat met stoom. Ik kan de Kärcher niet meer de baas.
Zo, we gaan een stukje eten en Poes kan haar platte kaas vergeten.

Nog een fijne dag allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2024, 20:37

Goeienavond allemaal, op een kleine bui na
is het droog gebleven vandaag...
en het was niet echt koud :)

Nog een rekening betalen van de bloedafname
van kort geleden, dan vergeet ik die niet :oops:

Voor allen een gezellige avond nog en een
rustige nacht..... slaapwel en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

13 mar 2024, 20:38

voorlopig geen regen gehad, maar is wel donker en bewolkt weer,
dus het zien van dit weer type is niet aangenaam, toch liever de zon,
woensdag is de dag voor de buurvrouw, samen een kop koffie met droog koekje,
en uitleggen wat gisteren in de zaal voor nieuwtjes was, voor eten gezorgd,
en ja de strijk moet wachten tot morgen, grtjs van krakje,
clive ook welkom van mij,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2024, 08:59

Goeie morgen iedereen, :wink: hier een mooie zon
en het zou vandaag zo'n 17° worden, laat ons hopen!

Geniet van wat kan en hou het veilig en zo gezond mogelijk!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 mar 2024, 09:18

Afbeelding
even in de rapte jullie een zonnige dag komenwensen .moet nu rusten want ben juist thuis van ziekenhuis enkele uren van de nacht tot deze vroege morgen. er geweest dus nu me rustig houden .ik zal op mijn manier wel genietenvan mijn drie juffers die weer enorm blij zijn dat ze me zien groetje