In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 mar 2024, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

Amai zeg, de huizenvoorziening in Nederland is ook niet zo heel goed. Suus natuurlijk. er lekt al sinds zaterdag water door haar plafond. en nu druipt het ook in haar meterkast, keuken ( langs het licht) en waar weet ik al. doe bovenjongens die heel vaak ruzie maken hun laminaat is zelfs doorweekt en ventje denkt dus dat het lek onder hun laminaat zit en Suus haar plafond. de politie is ook geweest om een PV op te maken tegen de huisvestingsmaatschappij. er moet iets gebeuren zegt er ene en wel nu maar ja. ze hebben alles afgesloten dus wifi, electriciteit enz wegens te gevaarlijk. dus zit ze daar in de kou, zonder koelkast en alles in de vriezer mag ook weg.
ppft, ben ik blij dat wij hier blijven en gewoon alles opknappen.

ventje is naar het containerpark geweest gisteren maar er moet ook nog veel weg. zijn zus kon gisteren niet meer in haar mail. ( vensters 7) in plaats van een gloednieuwe pc te kopen? neen: vastgeroest in dat programma voor frank zijn boekhouding die er moet blijven opstaan. want dan moet er daar ook weer een update van dat programma op. en eer ze daar mee weg gaat zijn? dat heeft dan een A1 diploma!

De fiscus zou zijn graantje hebben komen pikken maar ook stad brugge, het kadastraal en wie/ wat weet ik ook veel meer moesten daar iets van af knabbelen. allez gelukkig hebben nu we het geld voor het dak. de notariskosten bedroegen: verschiet niet: 4000 euro! geen wonder.

misschien vandaar dat de notaris die mijn vaders erfenis heeft geregeld heeft, geschorst is door enkele jaloerse collega's omdat ze een paar certificaten miste. nu kan er een van hun select groepje daar zetelen. ( weet dat van die vent van mijn moeders bank)
wij hebben ook nog een notariskwestie op te lossen maar dan gaan we naar die vrouw die nu alles heeft afgehandeld en die de notaris was van ventjes moeder en daarna van hen.

ventje is de wekelijkse boodschappen gaan doen dat doet hij liever op een donderdag. zaterdag gaan ze weer alle 3 gaan opruimen in het ouderlijke huis maar ventje paseert niet langs mijn moeder. waarschijnlijk moet hij volgende week dinsdag ook weer naar daar. dan heeft hij tijd om binnen te springen.

Lilly is binnen van boven en ligt op de groen geruite doos. als ze daar een dutje gaat doen ben ik al tervreden. ze was vannacht weer een beetje druk. voordat de wekker afliep had ze zich geïnstaleerd op mijn voeten en ben ik in slaap gevallen. ik kwam pas wakker toen ventje zijn schoenen kwam halen en ze alle 2 mee waren naar boven. het is hier voor de moment afwisselend zon en wolken. we moeten afwachten. het kan nog beteren.

ik moet nog 't een en 't ander opzoeken en dat ga ik dadelijk doen.
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2024, 16:43

Afbeelding

Goeienavond bijna, allemaal :)
de boodschappen zijn binnen, ik kan
er weer een weekje tegen :lol: een mens heeft
nogal veel nodig, ook al ben je alleen :oops:
Maar je moet eten hé :) en afwisseling hebben
De zon is hier tegen de middag weggekropen
en ik vind dat er een koude wind zit


Voor allen een gezellige dag verder, een rustige
deugddoende nacht later op de avond, tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2024, 17:58

Goede avond ik ben terug thuis van mijn avontuur in Lier.
Veel geluk vandaag!
De trein op tijd, de bus die reed!
Veel toffe mensen tegen gekomen, verloren gelopen, weeral een aanval van diarree, ik ga mijn boterhammen mee nemen in het vervolg.
Pompaf, maar veel gebabbeld en ook lekker gegeten.
Hulp gevraagd en gekregen bij het opstappen van een huizenhoge trein opstap, gewoon een glimlach van een jonge gast die naast mij kwam zitten om op de bus te wachten, een toffe madame die ons de weg wees naar een toilet dat gesloten bleek, een lieve serveerster waarvan ik naar toilet mocht, nu ja, we hadden daar juist gegeten 's middags. Als ik van de trap kwam vroeg ze of het wel goed ging. En dat ik gerust even mocht gaan zitten zonder consummatie als het niet ging.
Een verkorte weg naar het station genomen na een lange zit op de banken langs de vesten.
Het ging niet echt heel goed vandaag.
Ik denk morgen forfait te geven op de Latijnse les.
Doseren!
Het weer was heerlijk!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

14 mar 2024, 20:32

hier de hele dag de zon gezien,
maar een frisse bries van windje was er bij,
eindelijk de strijk gedaan eten gezorgd,
wat morgen gaat zijn is nog af te wachten,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2024, 08:43

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren zeetong gegeten maar ze was niet lekker. straks eens kijken op lekker van bij ons wanneer het seizoen van die vis ook weer is.
gisteren ook weer telefoontje van Suus. die van de dienst woningen waren daar geweest maar voorlopig kunnen ze niets doen?! in elk geval Suus krijgt electriciteit van haar bovenburen. en daar zaten twee van die " subbedutten" die nog nooit een woning hadden moeten inspecteren vermoed ik. en die kregen van Suus de wind van voren nadat ze haar aanspraken als een klein kind. die 2 heren die bij Suus waren, vond ze toch een stuk pofessioneler.in elk geval, het is daar nog niet in 123 opgelost. ook de tuin die zo mooi was heeft die Jo verbouwd en met minderwaardige matrialen en nu rot alles weg. er liggen maar 4 doorzichtige golfplaten op haar afdak. de rest is niet afgewerkt. je kunt dus niet buiten zitten als het regent ( wat het plan was) wat gaat ze nog moeten meemaken?

wij eten vandaag kippebillen in de oven. morgen zit ik alleen en eet ik wel een paar fricandellen in de friteuse.
ik heb weer huisarrest voor volwassenen vandaag. ik heb bepaalde dingen besteld die je bij pr*k & t*k niet kan krijgen. en ook weer een paar schattige miniflesjes. aangezien ik toch een letterbak geërft heb, kan ik die nu aanvullen. ventje vergeet elke keer die opdienschalen die ze geven als je tijdens de feestdagen fondue besteld bij een beenhouwer. borg is meestal 2 euro. ze zijn niet van plastiek en ook niet van metaal. ik heb een keer vergeten zo een aan mijn vriend Luc terug te geven. laat maar zitten, zei die. ik vergat die iedere keer mee te nemen en de feesten waren al maanden voorbij. :roll: die van bij onze beenhouwer zijn van plastic. ze zijn ook wel mooi om iets te presenteren zonder al dat vlees erop. ( zwart met blauwe adering)
maar wie hebben wij op bezoek? er komt nooit iemand.

ik moet een update doen dus ik sluit nu af.
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2024, 09:28

Afbeelding

Goeiemorgen alle seizoentjes, :wink:

hier is de regen al begonnen :roll:
samen met zonneschijn, wij noemen dat
"kermis in de hel" :oops:

Fijne vrijdag allemaal en sterkte voor de zieken :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 mar 2024, 12:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

Sinds een goed uur is het hier ook beginnen regenen. Waarschijnlijk voor de rest van de dag.
Bij ons zeggen ze ook " kermis in de hel" als de zon schijnt tijdens het regenen.

Gisteren een dagje buiten gewerkt , heb wel veel gedaan . Ook op tijd en stond een praatje gemaakt met de buren. Ik zag dat de koolmeesjes al op zoek zijn naar een " woning". Ik heb hier 2 nestkastjes hangen. Vroeger waren het er 3, er hing eentje in die omgevallen boom .En elk jaar zijn die toch bewoond vooral door koolmezen. Pimpelmezen zie je hier zelden.

Ik verwacht een telefoontje van het ziekenhuis met de laatste instructies voor maandag.

Bekske: veel beterschap, dat alles eens de goede kant mag opgaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2024, 12:57

Plus, oma-C, blijf niezen...
Wat was dat zeven keer na mekaar...

Verder nog niet veel gedaan vandaag.
Onverwacht bezoek gekregen van een studiegenoot van de Engelse les.
Dat is best gezellig.

Nu giet het hier en donder en bliksem.

Fijne dag iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2024, 20:27

Afbeelding

Goeienavond allen, :wink:
hier verschillende buien, maar geen onweer of hagel :roll:
Slaapwel straks en tot morgen !
Sterkte aan onze zieken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mar 2024, 08:31

Goede morgen seizoentjes,


Al een tijdje op. maar eerst hier inspectie gedaan of Gimly niet weer ziek was geweest.
Lilly maakte mij vanmorgen wakker. ze wilde naar buiten. wel, dan ging juffrouw bontjas op pootjes naar buiten.
Ventje moet vandaag vroeg vertrekken want ze willen zoveel mogelijk wegdoen vandaag. hopelijk werken ze daar niet al te lang. anders komt ventje moe thuis. wanneer ze verder doen is nog af te spreken. we zijn nu maart en ze hebben nog maar 1/3 van het huis leeggehaald. werk van lange adem dus want hun moeder spaarde alles wat nog van pas kon komen. diploma's rapporten enz.
Bij mij gaat het rapper gaan. opkoper en kringwinkel en weg is weg. tenzij moeder eerst verhuisd naar een serviceflat. daar kan ze ook eten thuisgeleverd krijgen denk ik.

Ik ben dus alleen thuis vandaag. ik ga de keuken proper proberen te maken. met de allesreiniger, een sponsje en een vaatdoek. dan is er ten minste iets gedaan. kan geen kaartjes maken want mijn handen tintelen enorm. Frank zei ook dat ze het gaan moeten leren gewoon worden dat ik steeds minder met mijn handen kan doen dan pakweg 1,5 jaar geleden en dus geen handgemaakt kaartje voor Mathias. een bericht op zijn fb en dat zal het zijn. die moest verleden week komen helpen de zaterdag maar hij was weer eens ziek. hopelijk hebben de jongens de gezondheid van hun moeder geërft. Frè kan in de weekends niet komen als Justine dan 2 dagen werkt en moet dus voor zijn dochter zorgen. en Margaux? das steeds maar: ik moet studeren. :?

ventje heeft een brochette klaargemaakt voor mij zodat ik die gewoon in de oven moet doen. en ik heb ook eten. anders waren het fricandellen. morgen bij aperitiefje ansjovisjes in de look. lang geleden. het zal een gebraad worden. koud is dat ook lekker als er over is.
ik heb een reclame en 30% korting van de kruidelier. dat zat bij mijn bestellig van drankg*gant. vooral hun mini flesjes zijn een goede oplossing zoals die cognac dat ik nodig had voor de scampi's. dat was ook zo'n miniflesje. en ze hebben meer dan bij P&T. die hun seltzers zijn altijd uitverkocht. :roll: en hun blikjes sap van Perr*er. dus, we eens gaan rondneuzen in de kruiden. 30 % korting is 30% korting en wie weet kom ik kruiden tegen dat ik eens wil proberen.

allez, ik zie dat er weer een auto moet slalommen dus staan ze weer nog steeds aan de verkeerde kant. van wie de blauwe is die aan de baron staat, daar heb ik geen idee van. alleszins geen die hier in de straat woont. we zullen wel zien van wie die is al die eindelijk vertrekt wat meestal de maandag is want dan staan ze hier een heel weekend onze plaatsen in te nemen. toen cezar hier nog zijn pizzeria had, had Annie de gewoonte van de levering te doen en hier te blijven staan tot ze weer weg moest. dus een bestelwagen van 't stad die hier het plakkaat van de veranda kwam hangen kon niet door. dien is dan gaan zoeken.
er moet een laatste dakwerker komen kijken maar we weten niet wanneer. en dan is het overleggen wie we alletwee nemen.

als ventje opstaat moet hij nog om de kranten en brood. daarna vertrekt hij. de printer is ook al geinstalleerd maar dat heeft veel voeten in de aarde gehad eer die gereed was. de papieren liggen al klaar zie ik, die de notaris nodig heeft om het geld te storten. zijn zus kon die niet afprinten. :roll:. je kan er ook copies maken met die printer en er zit nog een fax op. hier is een fax niet langer nodig. de printer staat boven en je kunt draadloos printen. de katten hebben ook hun zakjes eten. deze keer vis met rijst en beef bourginone onder andere erin. Gimly die normaal geen vis lust smikkelde de vis met rijst wel binnen. een ook die beef wordt gesmaakt. daarom zorgen we voor afwisseling anders blijft dat liggen en als het warmer wordt zitten daar dan vliegen op. het bord van Lilly staat toch iedere keer buiten als het mooi weer is.

Ik ga een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes, met of zonder zon.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2024, 09:25

Afbeelding

Goedemorgen seizoentjes allemaal :wink:
zware wolken voorspellen niet veel goeds :roll:
maar we zien wel wat er komt, :roll:

Een fijn weekend allemaal en sterkte aan de zieken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 mar 2024, 09:33

Afbeelding
gisteren kreeg ik te horen dat ik het prima doet op mijn eigen zelfs geen hulp vragen om me te helpen met het huishouden enz .Kortom ondanks de zware pijn en en ademnood doe ik het goed volgensdeze persoon .Ik zei tegen deze persoon heb geen andere keuze heb hier enkele om voor te zorgen die niet gevraagd hebben om hier bij mij te zijn .Maar die ik zelf een thuis heb willen geven dus doorbijten en zien hoe het verder verloopt .Allemaal zei dezepersoon maar vele zouden het toch niet kunnen afijn ja ik sta ervoor en moeilijk gaat ook .Ben blij dat ik deze drie heb zodat ik nog in beweging blijf .Want ik moet zorgen dat in beweging blijf voor mijn knieen .Normaal gezien zo ik nog operaties moeten laten doen maar voorlopig zie ik het niet zitten want dat is een jaren plan en dan afwachten of het wel in orde komt .Beideknieen en heupen moeten vervangen worden alsook nog men enkels waar iets moet aan gedaan worden .Kortom te veel naar mijn goesting ja met pijn rond lopen is geen lachertje maar als het tegenslaagt is het ook geen lachertje .Heb vroeger een kijkoperatie aan kniegehad en toen heeft een sneetje van nog 2cm open gestaan pas viermaanden ging het dicht daardoordatik nu enorm twijfel .Sorry voor dit bericht nu terug op adem komen en vooral rusten .Ben blijdat vele van jullie nog redelijk goed zijn en nog veel kan doen enz geniet er maar van want kan snel veranderen .Dat heb ik ook verleden jaar ondervonden waardoor ik nu nog inde problemen zit dus genietmaar vanwat je kunt met volle teugen groetje aan iedereen
.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 mar 2024, 09:57

voordat ik ga rusten en ik hoop dat dit hier in orde is anders een seintje en kies zelf maar welk er zal gebruik worden niet goed oke dan maak ik nog een ander daarna is hetrust geniet ervan en kies maar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dus niet in orde of als er ander moet zijn een seintje gevengroetje

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 mar 2024, 12:52

amai Bekske zoveel keus!

Ik heb de haasjes met de strooien hoed opgeslagen.
Die vond ik plezant.

Vandaag al een toertje om brood geweest.
Net op tijd terug binnen.

Poes heeft het goed op.
Ze was maar aan het ronddrentelen en zagen.
Bleek ik op haar weg te zitten om op het aanrecht te springen.
Ik heb ze maar opgepakt en haar erop gezet.
Ze had grote dorst en lopend water uit de kraan is toch het lekkerste.
Ik denk dat ze weer pijn heeft, want haar voorpootjes bibberen zo.
En ze kan niet lang op dezelfde plaats blijven liggen.
Voor de rest is ze nog heel clever.
Och arme het beestje.
Tja, ik kan niet meer doen dan wat ik al doe.
De baasjes moeten maar zien wat ze ermee doen als ze terug zijn.

Nog een fijne zaterdag iedereen.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

16 mar 2024, 18:24

gisteren gaan eten ten voordelen van de school waar de kids gaan in Reet,
dus 1 uur rijden, 1 uur voor het eten was spaghetti,
moesten beetje wachten, en 1 uur om terug te komen,
dus 3 uur weggeweest, waren om 9 uur s' avonds thuis,
vandaag carnaval stoet voor de 53 ste keer, maar ze gaat achteruit,
is niet meer zoals het geweest is, was gesticht voor en door de kinderen,
maar is geëvalueerd naar de volwassen personen, ben niet gaan zien,
te ver voor mij te voet, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.