In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2023, 12:00

Nog rap over en weer gevlogen naar de Spar.
Oké nu kan ik gaan inpakken.
Seffens mijn middagboke.
Om half een komt de hulp tot half drie.
Eerst tafel uit tuinhuis halen.
Ik had gehoopt dat jongste met zijn boodschappen gisteravond hier zou zijn.
Zullen wij nu maar met zijn tweetjes dat ding uithalen.
En dan blijft heel de opstelling staan tot na Nieuwjaar.

Dames tot in den draai.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2023, 12:56

Goedemiddag allen, net terug van bij de oogartse
het was er druk zo net voor de feestdagen
Alles goedgekeurd, ik kan straks mijn brilletje
laten maken bij Pearle, als het overblijft
wandel ik tot daar en kan nog een paar
dingen meebrengen want morgen zal het druk zijn overal

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag en straks
een mooi kerstweekend......tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 dec 2023, 16:35

Dag Seizoentjes allemaal !
MJ : bedankt voor de mooie wenskaart !
Anjelierken : veel beterschap voor Spaanse woef .Hopelijk ws het eenmalig ..
Oma C : klaar voor nieuwe bril . Zal wel even duren met de komende feestdagen .
Voor iedereen een goed weekend , liefst zonder pijn en /of zorgen .
Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 dec 2023, 08:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes

Heb al een hele strijk gedaan. Vorige week was door tijdsgebrek het er niet van gekomen. Ik heb nu net 2,5H gestreken. Feesttafellaken strijk ik morgen even op zodat de plooien eruit zijn. Ga dan morgen het tafellaken in zijn geheel terug opstrijken en dan brengen manlief en ik , zonder het op te plooien, in zijn geheel het naar de feesttafel. Wij vieren het gewoon met zijn drietjes. Manlief gaat morgenochtend het bestelde eten halen en ik moet alleen de soep maken. Manlief had heel graag paprikasoep gehad met balletjes, Dat vindt hij de lekkerste soep. Dus ga ik die maken.
Matice krijgt morgen een geschenkje en overmorgen nog eentje. Dat is dan een gelukkige hond, hij is echt dol op pluchen speelgoed. Bijt ook nooit iets kapot met het resultaat dat hij wel erg veel speelgoed heeft. Soms haalt hij één van zijn boxen dusdanig leeg tot hij een puppyspeel vindt. Dat vind hij dan erg leuk. Het is een gekke hond, maar oh zo lief.

Ik dank iedereen voor de mooie kaartjes die ik heb mogen ontvangen. Ze hangen te schitteren op het kaartenlint.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een sterkteknuffel voor hen die het kunnen gebruiken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 dec 2023, 09:07

Afbeelding
hallo iedereen ik wens jullie een heel fijn feest toe .Ik ga een paar dagen me even opzij zetten .Het is de eerste keer dat ik het zo moeilijk heb met deze dagen ik gun iedereen een spetterend feest .Afijn geniet jullie maar met volle teugen ervan .Sorry voor dit bericht groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2023, 09:58

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Maak er een gezellig kerstweekend van
we gedenken ook hen die we verloren hebben
in de loop van het jaar, en vroeger..
we vergeten hen nooit!
Sterkte aan de zieken...
Een fijne zaterdag en hopelijk blijft iedereen gezond :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 dec 2023, 14:08

Bezig met niets te doen net of ik heb alle tijd van de wereld.
We zullen de krant eens van de zondvloed die morgen verwacht wordt gaan redden.

Fijne feestdagen iedereen samen of alleen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2023, 15:03

Afbeelding

Voor allen een gezellige avond verder en tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 dec 2023, 15:41

Fijne Kerstdagen aan iedereen...
Het zijn drukke dagen, voor iedereen.
Maak het er het beste van, meer kan ik jullie allen niet wensen.
Tot later, fijne feestdagen....
:D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 dec 2023, 20:22

Hallo iedereen,

Vandaag de ukjes op bezoek gehad, het waren er maar 2. Ukkepuk was er niet bij.
Ze hebben bijna de ganse dag geknutseld, dat doen die echt graag. Knippen, plakken, kleuren, enz.
Ze vonden dat ik te weinig kerstversiering had, dus hebben ze daarvoor gezorgd :D

Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel, van 1 ukjesdag kan je zo moe worden :D

MM: een fijne tijd met Suus, Geniet ervan.

Ik wens iedereen fijne kerstdagen.

Dames, tot de volgende keer.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

23 dec 2023, 20:43

gisteren avond naar kerstconcert geweest,
dit is doorgegaan in de kerk, veel volk aanwezig,
ook kon je in de kerk iets te drinken kopen tussen de optredens,
zoals koude-, warme dranken, wijn en glooiwijn, terwijl je door de kerk liep,;
de zangeres is komen wonen aan de rand van ons dorp,;
namelijk IDA DE NIJS, ze is afkomstig van Nederland,
was goed dus voor herhaling vatbaar,
geniet van de laatste avond voor Kerstnacht,
fijne avond en maak het gezellig, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 dec 2023, 04:44

Goede vroeg morgen seizoentjes,


het is de dag voor kerstmis en ik ben al wakker. onderweg naar beneden Lilly tegen gekomen. Gimly was ook beneden. we zijn 03.23.
ik hoor dat er veel wind is. het was gisteren een lange dag. we zijn hier vertrokken rond kwart voor 9 en om 11 uur waren we de grens over. daar toegekomen moest ik dringend gaan plassen. dus dat dan maar gedaan.Puk was als eerste bij me. en daar was ze eindelijk: Tante Zalm. dan kwam de rest van de kattenbende. en een.Suus en ventje waren naar de AH. en ik zat daar met slapende katten. heerlijk. de kleine Storm is naast me gaan liggen. dat deugnietje had zijn plaats gevonden.
Toen ze terug kwamen was de AH, heb ik iedere kat een stukje zalm gegeven. Buiten Astor was iedereen niet weg te slaan van me.
we hebben daarna koers gezet naar België. ik weet niet meer hoe laat het was. We zijn in kruibeke Noord afgereden om naar de BK te gaan. de mijne was gortdroog. nee, voor mij geen BK meer. geef mijn dan maar de Qwak. er was markt in Dordrecht en heel veel volk. laten we de wind niet vergeten. de parkeertoren stond volzet. we zijn dan maar 1 keer verkeerd gereden op weg naar hier.

Toen we eindelijk thuis waren, was er veel te besnuffelen vond Lilly. we zijn in de zetel geploft. eindelijk. we waren hier nog maar een 2 tal uur denk ik toen het straatlicht aanging. onze zendmast is stuk. die heeft heel even licht gegeven maar gaf het dan uiteindelijk op. Nog iets voor het containerpark volgend jaar. dan hebben we naar de laatste Aflevering van Castle gekeken want Suus had de finale niet gezien.
het was gezellig met een wijntje erbij en Lilly die maar snuffelde. ze heeft een paar snoepjes gekregen. Gimly was minder enthousiast.
Net als Storm die zijn naam niet gestolen heeft waren ze allemaal blij om wat volk te zien. Pim kwam daarna ook effen goede dag zeggen bijna iedereen kwan naar me toe. Mama Pipje, Lilly's moeder was heel veel veranderd. er werden constant brokjes gegeten.

Puk is nog altijd dè charmeur. hij is heel mooi en dat weet ie. de buurvrouw zorgt voorlopig voor ze. lief dat ze dat wil doen. op de heenweg hadden we vlot verkeer. daarna was het minder. maar het ging vlot. dus op een deftig uur thuis. en er was parking!
ik had wel veel last van de arthose. wilde achteraan zitten bij Suus maar dat ging niet. dat had ik nooit volgehouden. te krap. dan maar vooraan. heb ik meer plaats.

Suus was haar pyjama vergeten. dan maar een T-shirt van Sabaton. dat was ook ons laatste kadoo aan Hans. ik hoop dat ze het warm genoeg gaat hebben. bij haar thuis was het een beetje koud. de kattenkamer stond open. dat merk je. ja, ze moeten buiten kunnen. Beer, de kater van de buurvrouw hebben we ook even gezien.
En wat staat er vandaag op het programma? de fondue schotel gaan halen. zeetongen eten. ik. de cava staat al koud. Suus moet nog wel even naar de supermarkt. Gelukkig is de Carref de hele dag open. In Nederland zijn de winkels op zondagmiddag open. we zijn er nog niet uit wanneer we de fondue gaan eten. hangt af van de grote van de schotel. In ieder geval hebben we voldoende. Suus gaat de tafel dekken. Dat doet ze graag. alleen kan ik geen tafellaken leggen. we zien wel. het komt wel goed.

Suus gaat een handje helpen in het huishouden. we zijn hopeloos ten achter. ja, de zin ontbreekt. vooral bij ventje. hij vind het te groot. tegen dat je boven gedaan hebt kan je weer herbeginnen. :? er is geen sprake van dat we opnieuw een poetshulp gaan aannemen. te veel slechte ervaringen. de deur naar de gang wordt hier constant open gezet. maar door wie? ik kan het niet zien.
de verwarming is nog niet aan. te vroeg. nog een uurtje en dan zou die aan kunnen. ik heb het wel warm. ondertussen is het hard aan het waaien. er wordt voor de verandering regen verwacht. en daar heb je Lilly.

ik heb nog veel te doen. de kranten van gisteren lezen. oud nieuws is ook nieuws. ik moet ze nog ontmantelen. Morgen naar moeder bellen.
Ik heb nog zoveel te vertellen maar ik vergeet weer veel. ik denk dat ik aan mijn verhaal ga verder werken.

Zo ik wens iedereen zonder uitzondering een fijne kerstavond. geniet er maar van.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 dec 2023, 08:18

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, veel sterkte wens ik jou toe.

Alles is al opgeruimd en gestofzuigd, weliswaar in pyjama gedaan. Marokkaanse buurman is vrijdag samen met zijn vrouw en hun dochtertje naar Marokko getrokken. Ze werken beiden heel hard en waren toe aan rust en een beetje meer zon. Dus ga ik een weekje op poes passen. Buurman zei dat ik op Kerst niet moest gaan . Maar heb hem gezegd dat wij weten wat Kerst is, maar poes L. niet. Doe dat graag poes oppassen. En zeker bij hen, dat zijn zulke lieve mensen.

Moet dadelijk beginnen aan de soep, mijn reva oefeningen heb ik deze ochtend vroeg al gedaan, dus daar ben ik al vanaf. En dan badje in en iets feestelijks aantrekken. Manlief gaat de bestelling om 10:00H ongeveer halen. En wat ik ook nog moet doen, is het tafellaken opnieuw strijken, zodat de opvouwplooien eruit zijn en dan met 2 man voorzichtig naar boven en zo op tafel leggen. Manlief is gisteren het bloemstukje al gaan halen. Heeft dat zelf gaan bestellen en heeft gekozen voor lichte kleuren . Er zitten ook lichtroze kerstballen in, is mooi gedaan.
Matice heeft zijn glittersjaal van kerst al aan. Staat hij leuk mee.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een zo'n mooi mogelijke Kerst en de mensen die deze dag niet leuk vinden, extra sterkte. Denk maar zo, er komt een einde aan die zogenaamde feestadgen.

PS, MM, veel plezier voor jullie met Suus.


Z

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 dec 2023, 10:40

Goede voormiddag iedereen.

Tot na het eten deze middag niets speciaals.
Dan in actie schieten, langzaam aan.
Ik heb de hele week met stukjes en beetje alles in orde gekregen.
Ik verwacht mijn volk tegen een uur of vier deze namiddag.
Kan de jeugd nog wat helpen.
Laat het los zeggen ze.
Awel ik laat het los...
Vergeet het maar.
Door mijn hoofd schiet van alles en nog wat.
Gaan ze op tijd zijn?
Ik heb geen wijn voor aan tafel.
Zet ik die dessertbordjes en tassen voor de koffie en thee al klaar op het roltafeltje?
Wanneer begin ik aan de aperitieftafel?
Ga ik het volhouden tot het laatst?
Hopelijk helpen ze met de opruim...

STOP! We zien wel...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 dec 2023, 10:44

Goede natte morgen allemaal.... :?
Maak het een gezellige tijd met of zonder feest
blijf gezond en veilig... en tot later.... :)
Geniet van wat kan....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".