In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

04 mei 2024, 15:32

zaterdag ja begonnen met een zonnetje,
maar nu hangen er ook wolken in de lucht,
hier heeft toch weer een beetje geregend,
had juist de was van de draad gehaald, wel droog,
na 20 jaar zal ik een andere kapster moeten zoeken, want ze stop er mee,
nog alleen de familie en beste vrienden , op bevel van de arts,
geniet van de avond grtjs van krakje,

Oma-C ik ben ook 82 jaar geworden,
kan ook niet goed meer om alles te doen,
maar we trekken ons plan wel, ook met hulp van een ander,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

04 mei 2024, 18:08

Voor allen nog een gezellige avond :wink:
en voor later slaapwel, hier ook regen vanaf ongeveer 16u
maar 't is maar buiten en we kunnen binnen blijven :roll:
Tot morgen iedereen, en sterkte wie het nodig heeft :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

05 mei 2024, 07:52

Fijne zondag iedereen,

Binnengeraakt, dat is al fijn ......

Kon niet meer slapen, dus ben ik er maar uitgekomen...
Vanmorgen gaan we ons ontbijt elders nemen. De Melkerij heeft nieuwe uitbaters gevonden en dat is terug open vanaf 16 April. Men kan er gaan ontbijten, het middagmaal nemen, en in de namiddag een pannekoek, of zo. Om 18 u sluiten ze wel, wat natuurlijk vroeg is, maar ze hebben nog 2 kleine kindjes, en daar wil je natuurlijk ook zoveel mogelijk voor zorgen en bij zijn........ logisch toch ?

OK, manlief is uit de badkamer, nu mijn beurt.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 mei 2024, 09:25

Afbeelding

Goeiemorgen aan iedereen, :wink:
Hopelijk een aangename zondag
Hier schijnt een dun zonnetje en het
was mistig vanmorgen.... :roll:

Geniet van jullie ontbijt M-J :wink:

Sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 mei 2024, 10:39

De tijd vliegt.
Goede voormiddag iedereen.
De zon schijnt.
Al een wasje ingestoken.
Stilaan overdenken wat er mee kan van kleding voor de familie midweek met de schoonbroers en zussen.
Nog maar eens een fijne was ingestoken.
Al zoveel mogelijk voorbereiden om morgen onze tijd met de hulp efficiënt te gebruiken.
Nagaan wat niet absoluut moet gebeuren voor die midweek begint volgende maandag 13/5.
Dan is dat al uit mijn hoofd.
Ik zal er eens aan beginnen.

Aan allen een zonnige zondag gewenst!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

05 mei 2024, 11:53

Afbeelding
helene je moogt blij zijn met wat je nog zelf kunt doen ik ben vele jaren jonger en ik kan niet meer wat jij nu nog kan doen dus hoedje af voor u tracht van u gedaan werk te genieten .Want het kan soms snel veranderen dat heb ik van juli verleden ondervonden en ben niet meer goedgekomen .Ik hoop voor u dat je nog lang zo mag bezig zijn hoor chapeau van watje nog zelf kunt doen .Ik heb nu zelfs hulp nodig om met de honden buiten de gaan .Ondanks ik liever alleszelf doe moet ik voordurend hulp vragen aan iemand .En op zo momenten vloeien hier de tranen hoor .Vele beseffen niet als ik zeg geniet van wat je kunt zef doen .Oke dat ik hulp wel heb maar toch knaagt hetaan mij .Hoe ik op 10 maanden zo achteruit gegaan ben niet te geloven .Soms krijg ik nog opmerkingen van mensen dat ze zeggendat ik de luiben enz en je moogt gerust weten dat dat enorm pijn doet als zezo iets zeggen ik geef dan meestal een antwoord hopelijk blijf je gezond en heb je geen hulp nodig en we zullen binnen enkele jaren zien geef ik als antwoord .Ben gisteren nog maar eens uitgescholden voor luiheid en profiteur enz .Maar door helene haar berichtte lezen dacht ik ga het toch maar schrijven je hoeft het niette lezen als geen zinin heb scrol dan door sorry dus helene proficiat dat je nog zoveel zelf kan doen geniet van jullie zondag groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

05 mei 2024, 13:51

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Bekske, sterkte gewenst.

Ben hier een paar dagen niet geweest, was heel erg moe, zeker na de woensdag toen ik vrijwilliger was bij een evenement van kom op tegen kanker. Daar kunnen ze niet genoeg geld voor afhalen, vind ik. Het was er razend druk, ik heb daar van 10:00H gewerkt tot sluitingstijd want weeral waren verschillende vrijwilligers niet komen opdagen. Ik heb daar werkelijk gewerkt van begin tot het einde en dat heb ik op pure wilskracht gedaan. Wat te verwachten was, gebeurde dus ook, namelijk tot en met gisteren enorm veel pijn gehad en echt wel oververmoeid. Maar vandaag voel ik me al een stukje beter. En ben trots dat ik dat daar dan toch maar gedaan heb.

Manlief is al van gisteren aan het buiten aan het verven. Wij hebben op ons huis een gedeelte crepe en dat was in een soort oranje geverfd. We waren de kleur moe gezien en bovendien komen ze woensdag de laadpaal plaatsen, ( manlief heeft zich een elektrische auto gekocht ), dus die laadpaal is nodig
We hebben wat de kleur van verf betreft antraciet grijs gekozen en dat is echt een heel ander zicht in positieve zin. Hij is er nu een tweede laag op aan het zetten. Als dat allemaal gedaan is, moeten we een de nieuwe buitenlamp aan de zijkant zetten en aansluiten en voor de kant van voor komt er ook licht, want dat heeft hij nodig als hij de auto moet opladen in het donker.
Heb al na het zondags HH gevraagd of ik kan helpen , maar dat kan ik niet. Manlief zegt dat ik me vandaag nog rustig moet houden en dat ik moet knutselen in Matice zijn map of dat ik moet kleuren.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens de zieken en zij die last hebben heel veel beterschap en heel veel sterkte. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

05 mei 2024, 15:03

prachtig weer al mag het voor mij beetje warmer zijn,
heb met vriendin die in 't dorp woont samen naar de rommelmarkt geweest,
het was wel in het dorp zelf te doen, heel veel bloemen en planten te koop,
ook andere zaken soms nog materialen die ze vroeger weg deden,
ik ga normaal voor aardbeien, dus dat heb ik bij,
alsook pakje wafels en appelcake vers gebakken, kan weer snoepen,
geniet van het zonnetje grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 mei 2024, 20:24

Nog efkes een goeienavond komen zeggen
en slaapwel voor straks :wink:
Beterschap aan de zieken en tot morgen :)

Ja Bekske, gezonde mensen staan niet stil bij iemand die veel last heeft
en schelden vind ik vreselijk, waar bemoeien ze zich mee..?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

06 mei 2024, 09:11

Afbeelding
clive bedankt voor u ook heel veel moed en sterkte

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 mei 2024, 09:23

Een goede morgen allemaal :wink:
De mist is bijna weg en ik hoop
dat het dan zonnig wordt :roll:
Hier geen nieuws dus weinig babbel :oops:
Een fijne nieuwe week, we gaan er weer tegenaan :)
Sterkte, en beterschap aan al wie het nodig heeft..........
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

06 mei 2024, 09:29

Goede morgen seizoentjes,

Oma C; groot gelijk!
Krakje: als ze hier rommelmarkt houden dan is het ook Rommel dat ze verkopen. niets anders. Frank, waar ik vandaag naartoe moet voor een behandeling zegt dat er bijna niets meer op rommelmarkten verkocht worden. het is gaan kijken en niets kopen. LP's en singles verkopen brengt nog iets in het laadje maar verder?

ben hier gisteren niet geweest, is niet opgevallen denk ik, maar ik zat nog met de naweeën van een flinke Migraine-aanval. die is zaterdag in de vroege vooravond opgekomen. ik vrees dat ik mijn schermtijd ga mogen beperken. ga dan maar gewoon lezen. mits aangepaste bril.
Vandaag moeten wij naar de winkel waar ik die tablet heb gekocht om een probleem op te lossen. daarna gaan we iets eten in de Quack niet ver van de winkel. Pas daarna rijden we door naar moeder en daar is het wachten tot ik naar Frank kan. Ik moet nog het aankoopbewijs vinden.

Gisteren kaartje gemaakt voor buurman V en in zijn brievenbus gestoken. ' s avonds pijn in mijn duimgewricht! ik heb mijn duimbrace aangedaan. ik ben rijp voor de schroothandel zei ventje. Lilly is het ondertussen gewoon dat ze niet mag meehelpen met kaartjes maken. kijken wel. dat heeft ze dan via haar doos gedaan. die doos en salontafel gaan weg. in de plaats komen er 2 zwarte poefs. die horen bij de zetels die naar hier komen en die ventje wil uit zijn ouderlijk huis. ook een marmeren salontafeltje komt naar hier en deze zetel gaat naar het containerpark nadat we die eerst buiten hebben gezet met een bordje "gratis". die ophaaldienst van 't stad bellen we de dag nadien op. ook andere zaken gaan daar naartoe. De kast van de DVD's onder andere.

ventje heeft een offerte gekregen van Charlotte van de winkel waar onze pelletkachel staat. Maar de uitlaat staat hoger en natuurlijk moet die lager. best dat er iemand komt kijken voor ze hem/haar zetten ( ze heet "Alexa" via stemherkenning) maar Charlotte zei dat dat we dat niet nodig hebben. ook geen wifi om hem hoger te zetten als je X kilometers van huis bent. dat zijn extraatjes die kosten vind ze. de mensen die dat willen, dat is voor mee te stoefen vond ze. ( en ook het eerste dat stuk gaat)

Hier is het haarbal alarm. gisteren hebben ze sinds lange tijd een blikje tonijn gekregen wat vlot naar binnen ging maar ook een haarbal triggerde bij Gimly. Lilly's bordje was snel leeg. Wat wij fijn vinden dat ons meisje ook iets gegeten heeft waar Gimly niet aankomt. ( die had zijn portie) de korrels delen ze en ik heb al meermaals gezien dat zij stopt met eten als hij in de buurt komt. tsja, Gimly is hier de Alfa. en zij is nog jong. we proberen ze gescheiden eten te geven maar soms lukt dat niet. ventje vind dat frusterend.

Ik moet ook nog naar de A. voor wat spullen. ik zou 2 van de 3 kunnen in de online Farma winkel vinden. Morgen moet ik naar de kapster en leveren ze een doos Hotcemel. dat drink ik nu in de middag of 's avonds vroeg. warme chocolademelk in poedervorm. er moeten bij mij wel 2 suikerklontjes in want ik vind hem anders niet zoet genoeg. Koffie is ook met 1 klontje en ik heb zoetstof laten meebrengen.
Dan moet ik afspraken laten vast zetten bij Tieneke anders komt er nooit iets van. :? eerst een pedicure en daarna een Full Facial. Daar kan ik van genieten en soms val ik in slaap tijdens de inwerking van een bepaald product. want Tieneke draait sfeermuziek. van die Zen toestanden. Dat doet me eraan herinneren dat ik op U-tube eens de band Enigma moet opzoeken. die hebben een mix met greoriaanse gezangen. dat hoor ik graag. ik heb wel geen idee wat die pastoors/mannen zingen maar het klinkt goed.

Ventje is gaan douchen en gisteren is mijn donkerblauwe jeans gewassen. ik ga wel een riem moeten hebben, want ik vermoed dat ik afgevallen ben. dat was al te merken toen ik mijn bordeaux broek moest optrekken in de Aziatische winkel. en daar zat een riem in! de pijpen moet ik maar omvouwen dat moet ik bij alle broeken. ik ben niet al te groot. dat is een nadeeltje bij mij. maar ze moeten me maar nemen zoals ik ben.

Ik ga koffie zetten.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 mei 2024, 10:36

MM :D :D :D :D Als het maar mooi klinkt dat is het bijzonderste!

Goede morgen, het voormiddag ondertussen.
Ik geraak niet goed in gang vandaag.

Bekske bloos, bloos. Dank je wel voor het compliment.
Het is aardig wat minder dan vroeger hoor!
En ja, ik begrijp je heel goed als je er tegenop ziet om hulp te vragen.
Ooit heb ik gelezen dat hulp vragen ook sterk zijn is.
En er zijn hier dagen dat er absoluut niets nuttigs uit mijn handen komt.
Vannacht was weer een rotnacht met veel last van spierkrampen.
Komt van de medicatie.

Ik hoop dat de hulp de volle vier uur komt vandaag.
Boodschappen doen, bloembakken aan het balkon hangen en dan vullen.
Strijk als nog een beetje tijd.

Licht bewolkt en zonnig vandaag hier.
Zou deze namiddag kunnen veranderen.

We gaan ons boodschappenlijstje maken.
Dames kom de dag door op een fijne manier!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

06 mei 2024, 12:39

Dag seizoentjes allemaal .
Hier niet veel nieuws maar ik leef mee met jullie allemaal .
Voorlopig is het hier nog droog maar er wordt heel veel regenwater voorspeld ... tja , niks aan te doen .///
heel veel moed en sterkte voor iedereen die het kan gebruiken !
Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

06 mei 2024, 16:25

Afbeelding

Hallo iedereen,

De regen is net aangekomen en het is veel.
Gisteren hebben we veel chance gehad, geen regen. Het was het lentefeest van ukkepuk en alles gebeurde buiten. Tafels en stoelen stonden buiten want het was bbq. Ook een springkasteel voor de kindjes. Die hebben hun goed geamuseerd en wat belangrijk was ... geen enkele ruzie onder de aanwezige kindjes .

Ukkepuk had in het begin wel iets voor. Ineens begint die te roepen en te schreeuwen. Er was iets met zijn kleding, alle bovenkleding uitgedaan en ... bleek er een wesp in te zitten. Die had hem 4x gestoken in zijn schouder. Vlug naar binnen en er insectenzalf opgedaan. Vond dat nu wel erg voor hem.
Maar nadien speelde hij terug verder en de rest van de dag heeft hij er niks meer over gezegd.

Voor vanavond pannenkoeken als avondmaal. Gisteren bbq en dan eet je toch veel vlees. Ben eigenlijk niet zo'n vleeseter, ik eet het wel met mate.

Bekske: sterkte. Niks van aantrekken wat anderen zeggen (is gemakkelijk gezegd dan gedaan ja ik weet het , maar toch), ze kennen je situatie niet en voelen je pijn niet. Alleen jij weet dat.

Dames, tot morgen allemaal.