In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 mei 2024, 11:55

Goede middag!

Nog niet veel serieus gedaan vandaag.
Behalve een uitgebreide lijst voor wat mee moet op verlof.
En de dagplanning die de schoonbroers voorzien hebben nagekeken.
Beetje uitgekozen wat ik wel en niet ga kunnen.
Was gesorteerd die ik vergeten in de wasmachine te steken heb.
Zo geraakt dat niet proper natuurlijk.
Het gras zal groeien want de machine is stuk en ik krijg de vijzen niet los om het mes te vervangen.
Of ik moest durven vragen aan de jonge buur of ik zijn machine mag lenen.
Met riskatie dat hij stante pede het gras maait, wat ook de bedoeling niet is...

Bekske als dat uw gerief is dan is dat toch oké!
Met die uitwring mop gaat dat goed?
Ik steek mijn handen dikwijls in heel warm water om ze op gang te krijgen.
En oefeningen die ik ergens gevonden heb op het www.

En waarom zou je geen nieuwe heup overwegen vragen ze mij.
Dan heb je toch minder pijn.
Ik vraag mij af in hoeverre die nieuwe heupen de pijn in mijn handen en schouders verhelpen. 8O
Dan kan ik alle scharnieren laten vervangen. :)

Poes is het hier alweer heel vlug gewoon.
Vanmorgen kwam ze op bed liggen aan mijn voeten bovenop het dekbed.
Nu ligt ze prinsheerlijk in mijn goed zeteltje op de handdoeken.
Het is hier wel een hele pallatie met dekentjes en handdoeken en fleecjes.

We zullen eens verder gaan doen of er gebeurt niets vandaag.

Dames geniet van de zon die ondertussen de mist heeft weg gejaagd hier.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 mei 2024, 12:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

De mist is weg en nu volop zonneschijn. Straks bloemetjes uitplanten in bloembakken, die staan ook al enkele dagen te wachten. Deze keer heb ik roze vlijtige liesjes genomen . De vorige jaren waren het steeds begoniaatjes ( omdat die zo lang bloeien), maar ik was het een beetje moe, dus iets anders.

Zondag Moederdag, weet niet of de kinderen komen, nog niks van gehoord. Maar ga me er wel op voorzien, als ik morgen naar de supermarkt ga. Dat ik alles in huis heb, om iets te bakken.

Dit jaar gaan ze in de gemeente een kippenactie doen, ze hebben dat ooit nog eens gedaan. Kun je tegen een goedkope prijs 2 kippen kopen. Dit keer zou het via een groepsaankoop gebeuren , anders heeft de handel daar nadeel van.
Vrienden van ons( wonen in een andere gemeente) kochten hun kippen ook altijd via deze actie, maar kunnen er nu geen meer houden. Er zit een marter en de ganse buurt is al "kippenvrij".

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 mei 2024, 16:47

Dat is dan maar gelijk bij ons.
Niemand nog kippen.
Een moeder vos met kleintjes heeft veel eten nodig.
En de marter kan er ook wat van.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mei 2024, 21:01

Goeienavond iedereen zo vergeet ik niemand :roll:
Een mooie dag was het vandaag en zo komen er nog een paar
na het weekend is het weer op, en wordt het weer regenachtig
hopelijk duurt dat dan weer niet te lang :oops:

Heel veel sterkte aan al wie het nodig heeft :?
Nog een fijne avond en voor later een goeie nacht
Slaapwel en tot morgen... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mei 2024, 08:55

Goeiemorgen alle seizoentjes :wink:
mooie zonnige vrijdag gewenst, geniet ervan!! :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 mei 2024, 09:55

Goede morgen seizoentjes,

Het is hier stralende zon. van de temperatuur heb ik geen weet daar ik nog niet buiten geweest ben want dat is voor straks.
Gisteren hielden ze hier een avondmarkt. niet geweest en maar voor 1 reden. er stond een kraam met Sjakossen aan 15 euro! veel te gevaarlijk! ze verkochten ook mini-friet in een puntzakje. ik weet 1 ding dat als ik geweest was, ik met een stuk of 2 nieuwe sjakossen was thuisgekomen. neen dus. en trouwens: ze waren van semi-leer. bij dagelijks gebruik is dat rap versleten.

er liggen nog 4 zakken met kleren boven. al de rest is weg. toen we die zakken aan het vulllen waren met de kleren van in de kleerkast boven, vond ik die neplederen jassen die ventje nog in zijn handen heeft laten draaien door een Italiaan langs de kant van de weg. het stond nog zo in het boekje van: nuttige tips in Italië. koop nooit aan een verkoper in een auto. en ja hoor. alleen heeft die kerel niet al te veel af kunnen troggelen. hij moest nog naar Milaan. zei die en had benzine nodig. :roll: ik zei de hele tijd: no, non ambbiamo biscogno di giacche di pello.
vrij vertaald nee, ik wil geen lederen jas. nog vrijer: rot op met je brol.
toch heb ik die zwarte halflange lederen jas toch enige tijd gedragen. ventje zijn cognackleur niet. ik had wel 2 pins die toen in de mode waren erop gespeld: een kattenkopje en een pengiun. de mouwen moest ik overslaan. te lang. was wel een tussenseizoensjasje.


Lilly was vannacht enorm lastig. zij wilde knuffelen. ventje niet. Het is gelukt met de belastingsbrief online. er moest wel iets veranderd worden aan de instellingen. die kaartlezer wel, die kan nog van pas komen.

Anjelier: ik mag maar na de 14 de mei plantjes gaan halen want eerst moet de koer opgekraamd zijn. vrij van onkruid en er moet nog gesnoeid worden hier en daar. ventje heeft nu een schepje om in de aarde te wroeten. de kant van de buren, die gemetselde muur is groen aan het worden en er groeien varens uit. we gaan eens moeten nadenken wat we daar mee kunnen aanvangen.

Verder ga ik nu afspraken gaan maken bij Tieneke met ventje erbij want anders komt er nooit iets van en even door naar de markt om te kijken of er een bloemenkraam staat.

Helena: mocht ik je niet meer lezen: een fijne vakantie met je schoonfamilie.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mei 2024, 11:45

Zo rap ben ik nog niet weg.
Pas maandag.
Aangezien hier alles trager dan traag gaat moet ik goed op tijd beginnen met de voorbereidingen.

Vandaag was het de wet van Murphy.
Kat had gekotst. (sorry)
Op verschillende plaatsen.
Dus kuis, kuis...
Ik stoot haar drinkbakje om.
Dat was natuurlijk nog redelijk vol.
Ik vul dat terug en alles spoot in mijn gezicht....

Voor de rest hangt er al een was op en zit de tweede in het machien.
Het is weer net of ik ben bij alle buren de was gaan ophalen.
Hoe doe ik dat toch om zoveel was bijen te krijgen altijd?
Ik zie dat de junior buurvrouw toch ook weer was heeft ophangen.
Zou dat kunnen dat dat onze opleiding in de zorg is?

Nu is het toch even pauze.
Ik ben al een short gaan aandoen zo warm is het.
Alles staat overeen open, heerlijk!

Dames geniet van het mooie weer!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 mei 2024, 12:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik kan hier geen ramen of deuren open zetten. De boer hier rechtover is aan het bemesten. Hij spuit alles wel direct in de grond, maar toch, geurhinder heb je altijd.

HVT: ik vind een marter slechter dan een vos . Bij een vos zorgt je dat de deur van het kippenhok gesloten is en de ren overal goed dicht is. Maar een marter heeft maar een kleine opening nodig om binnen te dringen. Ook gaat die overdag op rooftocht, bij de vos enkel s' nachts.

Wij hebben er al een wandeling opzitten. Overal zie je overvolle beken en soms weilanden die gedeeltelijk onder staan. Dus aan water geen tekort. Vanaf volgende week begint het terug te regenen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mei 2024, 15:43

AfbeeldingIk heb toch maar weer begonia's in de bloembak gezet.
Vroeger stonden daar staande pelargonium, lobelia en rankers in.
Maar sinds de "nieuwe" tuinaanleg zie je daar zoveel niet van vanop straat.
Dus denk ik aan mezelf en plant iets dat ik van binnen uit kan bekijken.
Ik durfde mij niet aan vlijtige liesjes wagen.
Dat zijn wel madammekes met kuren.
Volgend jaar toch eens proberen.

Buurvrouw van de gezamenlijke beukenhaag gaat ons een cent vragen voor de keren dat we genie hebben van haar tuin. Dat zei ze gisteren al lachend. Maar die heeft toch een heel mooie tuin met altijd bloemen in.
Thuis met de paplepel in gekregen. Haar vader werkte aan de groendienst.

Ik ben nog maar twaalf jaar aan het experimenteren.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

10 mei 2024, 20:35

vandaag met hoortoestel naar centrum geweest,
ze zullen het terug moeten nazien, hebben terug een mal genomen
om een nieuw stukje te maken, dus zit ik met het oude toestel in,
maar dat is niet te doen, meer gefluit dus als iemand praat
is mijn duim er op zetten om iets te horen, zonder hoor ik niks meer,
zal 14 dagen duren, heb altijd miserie mee gehad met dat toestel,
hier weten ze nu dat ze teken moeten geven willen ze iets zeggen,
kan ik het doen om beter te horen, is heel ambetant,
en geniet van de zonnige dagen want dat zal van korte duur zijn,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mei 2024, 20:54

Goede avond allemaal, je een mooie warme dag
was het vandaag, ik heb een wandelingetje gedaan
met de rollator, dan kan ik even gaan zitten als
mijn adem me in de steek laat, ik kon zelfs
in een T-shirtje buiten, heerlijk was het :wink:

Helena, een mooie plekje met die roze begonia's :)
hopelijk krijgen ze niet teveel last van de regen, want
vanaf maandag krijgen we weer regelmatig plensbuien :oops:

anjelierke, vervelende beestjes zijn dat , ze roven al wat er te eten is :roll:

Allemaal een gezellige avond nog en slaapwel voor straks :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 mei 2024, 08:35

Goede morgen seizoentjes,


Gisteren vond ventje het nog te koud om te "tuinieren". maar ik heb alle afspraken bij Tieneke gemaakt. daarna ben ik naar de markt geweest, wie er niet stond waren de kippen maar er stond nu een slagerskraam. beetje bij beetje zie je die markt veranderen. de vaste bloemist stond er en het laatste pakje rode anjers gekocht. Ons Lilly was weer content! Bloemenminnend katje. doet me dikwijls denken aan de tekenfilm 'Ferdinand.' Die stier wilde niet vechten. maar hij hield van bloemen. een tijd geleden was de slogan: bloemen houden van mensen, haal ze in huis! ten minste dat dacht ik.

Oma C: ik heb gisteren mijn groen t-shirtje uit de wasmand gehaald en mijn nieuwe 'mom' jeans aangedaan. ik vind het shirtje iets te groen. ik zoek al jaren naar een groen jurkje die een beetje gelijkt op wat ik ooit in een show voor een bruidswinkel heb gedragen. ik vind nooit de juiste kleur. de winkel bestaat nog ergens in Oostkamp. dat was dus een bruidsmeisjes jurk. ik weet niet meer wie de bruidsjurk heeft gedragen. wel was het iemand van onze klas die echt heel groot was met de rondingen op de juiste plaats.
( mijn t-shirtje moet wel gestreken worden, ik was dit vergeten te zeggen aan ventje dat hij die moest op een kapstok hangen.) volgens een fervente niet strijkster helpt dat. zij moest ook werkhemden van haar man bij de Lijn strijken maar hing die dus op kapstokken. nog een beetje vochtig en het streek zichzelf zegt ze.
mijn moeder heeft ook zo'n rollator.


Daar moet ik straks naar bellen. het is nu stralende zon maar ventje moet naar het ouderlijk huis.
Aangezien ik naar de markt ben geweest heb ik die praatbanken gezien. dat is zo'n picknicktafel zoals je dikwijls in films en series ziet als men gaat picknicken. ik vind dat wel ongemakkelijk zitten. ik heb geen steun in mijn rug. de aanplanting moet ook gebeuren en ging door het schooltje gedaan worden. ( voorlopig nog niets gezien)
de man van het bloemenkraam was blij ons te zien. het zijn lange koude en natte maanden geweest. hij zei het zelf. ventje was al gaan loeren naar de plantjes. maar hij heeft de verleiding weerstaan. toch kochten er mensen al plantjes. en hier moet er dus veel gebeuren. ik wil dat gras weg.
Ventje vroeg aan Buurman V om te helpen met het verplaatsen van de fonten stoof maar die heeft iets in zijn rug. Fien, die hier terug woont, mocht zelf haar spullen binnen zetten. ( Bloempotten dat ze heeft! 8O ik heb er zeker 20 getelt!) waarschijnlijk is nog niet alles uit die Nieuwpoortse flat weg.

ventje is om brood en de kranten. we zouden een camenbert in de kaasdoos in de oven met lookstokbrood doen en ze gaan vroeg beginnen dus gaan wij niet te laat eten. ze blijven maar 4 uur. anders is ventjes zus een wrak. Frank gaat dan naar huis na ergens naartoe geweest te zijn en komt zonder iets te zeggen niet meer terug. de kinderen moeten daar ook nog eens zijn om iets maar ze hebben het druk enz, enz.

Ik hoop dat iedereen een mooie zonnige dag heeft!
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mei 2024, 09:14

Goeiemorgen iedereen, :wink:
mooi zonnig en een blauwe lucht
meer moet dat niet zijn hé :)
Geniet ervan want maandag is het weeral "op" :roll:

Allemaal een heerlijk weekend elk op zijn of haar manier :wink:
Sterkte aan hen die het nodig hebben :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 mei 2024, 09:26

Afbeelding
gisteren te veel gedaan maarik wilde alle dekens van de dieren proper hebben .Ook voel ik dat donderdag geen kinesist beurt is geweest .Nu ook een enorme pijnlijke rug waarvoor de kinesist normaal komt al drie jaar afijn jahet isnu zo .Hopelijk word het niet te warm want dan is er een groot ademprobleem .Nu voorlopig gaat het alhoewelik veel moet rusten om op adem te komen enz.JA deweek dat komt een gewone maar dan werken ze weer op maandag niet .Dus de week datkomt tweekeerkinisist dan de week daarop weer maar 1keer .SOrry voor mij schrijven mar moest het even kwijt tracht nog te genieten want na zondag is het schone liedje weruit voor een tijdje .nu eerst rusten dan drie vogelkooien proper maken en daarna isheteer rusten en dan zal wel zien wat ik nog kandoen want er is toch altijd werk in een huishouden zelfs als jealleen ben zoals ik .Gisteren is hetgras afgereden door een buurman kan het zelf niet meer daarnalampjes geplaatst in de tuin dat met zonnen energie werkt het savonds .Nu zag ik op de doos dat die afwisselend een andere kleur geven maar het is iets anders nu in de tuin.Ook moet er nog gras gezaaid worden is al drie keer gedaan maar er komt niksuit dan onkruid maareen buur van een paar huizen verder heeft een grote boom staan op die plaats.En waarschijnlijk komt het door boom datenorm groot is .Het is een notenboom die liggen als de moment daar is zelfs in mijn tuin .Ik raap die regelmatig op want hetheeft geen nut om ze de laten liggen afijn ja hij ging zien of hij vandaag tijd had om nog eensgras te zaaien nu schaduwgraszaad .Anders zeker morgen afwachten .Nu rusten en dan de vogels verzorgen en dan zie we wel verder wat er gedaan kan worden vanavond weet ikpas wat er gedaan is .Plannen maken heeft geen zin want dat lukt toch niet hang af hoe ik me voel dus nu met volle teugen genieten van dit mooie weer groetje

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 mei 2024, 09:33

nog even dit had gisteren een mail ontvangen dat ik dringend mijn vijf boetes moest betalen voormijnauto .Ik heb geen auto dus heb ik doorgestuurd .Ze proberen toch wel van alles om geld af te troggelen .