In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2024, 09:26

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes :wink:

Hier regent het op dit ogenblik
en een uur eerder was er meer licht :roll:
Nu is het heel zwaar bewolkt :?
We zullen het er moeten mee doen, :oops:

Allen een aangenaam weekend en blijf of wordt gezond :)
en beterschap voor de poes
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 mar 2024, 10:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend 2: veel beterschap voor poes, dat ze vlug thuis is.

De regen is aangekomen, is hier bewolkt en grijs. Gisterenavond heeft het hier veel geregend.

Vandaag hoef ik niet te koken, enkel opwarmen. Had een visschotel gemaakt met pasta en een saus met vis erin, groentjes , mosselen en garnalen. Was lekker. Ik had ongepelde garnalen gekocht, want de gepelde zijn peperduur. Verkoopster zei het ook.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

23 mar 2024, 15:06

Om 10 u was poes terug thuis vandaag ( rekening bij DA : 491 EU ) Moet nu medicatie nemen voor het hart / vocht op de longen . Hopelijk kan ze de pillen verdragen . Ze drinkt nu heel veel . EN ze heeft het mij nog niet vergeven dat ze bij de dierenarts is moeten blijven . :oops: :cry: ///
Ergens besef ik wel dat het niet de goede kant uitgaat . :oops: //Haar leeftijd is 11 of 12 jaar ; dat weten we niet zeker .
Heel veel groeten en dank voor jullie medeleven .
Heel veel sterkte en moed voor de zieken hier .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mar 2024, 17:57

Goede avond.
De soep staat te pruttelen.
Pompoen-paprika.

Het waren vandaag "De Vier Seizoenen" van Vivaldi buiten.
Alleen sneeuw ontbrak er nog aan.

De hele dag gelezen.
Ik kan hier niet teveel bewegen in mijn huis.
Om buiten iets te doen is het geen weer.

Fijn dat de poes er terug is Wilde Eend.
MJ het is daar best een levendige bedoening bij jullie.
Dat zou weer niets voor mij zijn.
Geef mij maar mijn boekje in mijn hoekje.
Tof dat jullie er zo goed aarden.

Nog een gezellige avond aan iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2024, 20:38

Goeienavond allemaal, :wink:

Helena, ik zou die drukte ook niet graag hebben,
ik ben op mijn stilte en rust gesteld, maar ja
ik ben ook al een beetje ouder dan jullie :roll:

wilde eend fijn dat poes terug is, nu maar
hopen dat je de kwalen onder controle kan houden
en dat het beestje nog een aantal jaren bij jou kan zijn :)

Allemaal een gezellige avond en voor straks slaapwel
tot morgen en hou jullie zo goed mogelijk :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

23 mar 2024, 20:55

zoals elke zaterdag begin met de was,
buiten drogen kon ik wel vergeten,
regen dat zijn we wel gewoon,
met zoon laar Gamma geweest, hij ging iets halen,
dus reed ik maar mee, terwijl we daar naar de auto gingen
begon het hard te hagelen, daarna terug regen,
ook de zon was even van de partij, ook de strijk is gedaan,
en het is weer avond, fijne nacht iedereen grtjs van krakje,

wilde eend blij dat je poes weer thuis hebt,
heb dit met een hond moeten meemaken, 4 dagen moest hij daar zijn,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 mar 2024, 21:43

Fijne avond iedereen,

Even een kaartje afgewerkt. Dat begint wat te slabakken, maar ik probeer toch er nog te maken....

Tja, MH en omaC, wij houden ook van rust hoor, de tv staat hier ook dagelijks op, en lezen doe ik ook wel graag, maar dat is nu wel beperkt.

Als we iets doen dan is het met de volle goesting, maar met alles doen we niet mee. Wel met valpreventie, omdat dit belangrijk is , ze geven tips, we doen oefeningen, spelletjes met kegels en dergelijke..... , dat is goed voor manlief, en ik beweeg ook graag, dus....
maar bingo, rumicub, petank, enz , daar doen we niet aan mee, gewoon omdat ons dat niet interesseert.
Zijn we 's morgens op tijd opgestaan dan zijn we altijd welkom om hier beneden een tas koffie enz te gaan drinken, maar dat doen we ook niet geregeld. De éne dag zijn er maar een paar en de volgende dag kan het lokaal redelijk vol zijn. Aan gesprekpartners geen gebrek, als je wil. Elke dag maakt een bewoonster van de gelijkvloers, enkele thermossen met verse koffie.....
Gisteren was er hier een modeschouw, met mogelijkheid voor aan te kopen, er worden ook praatcafe's georganiseert over bv dementie, enz, dat gaat uit van de gemeente, soms met verschillende sprekers.

Ik zou zo nog een tijdje kunnen doorgaan, maar we zijn ook graag thuis rustig op ons appartementje, en de buren zijn hier ook altijd welkom, evenals vrienden en familie.

Cultuur is bij onze interesse gekomen, dat is wel buiten ons gebouw allemaal te doen, we krijgen jaarlijks zo een boekje waaruit je kan kiezen, en dan moet je online bestellen. Dat doet dochterlief voor ons, en ze komt ons halen en brengt ons thuis, gemakkelijker kan niet ! De lokatie is niet zover van bij ons, maar in de donker rijdt manlief niet graag.
Hier geldt ook : niets moet, alles mag/kan.

Dit zijn allemaal dingen die hier kunnen, en nog andere. Op de bewonersraad heeft iedereen inspraak en er wordt ook naar gehandeld, tot ieders tevredenheid.

En nu stop ik, het lijkt hier op een 'gazet' !

Wilde Eend, fijn dat poes thuis is, als ze nu haar medicatie wil, komt alles terug goed.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 mar 2024, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

Op paasmaandag gaat er maar voortgedaan worden aan het huis waar ventje en zijn zus hebben gewoond.
deze week kunnen we ons weer bezighouden met ons eigen huis.
Gimly was me gevolgd naar de keuken en had de deur opengezet. dat kunnen ze hier alle 2 heel goed. maar dicht doen? ho maar!
moest ik ooit weer een jongere poes hebben dan leer ik het die wel aan.

Wat waait die wind weer hard. Plezant vind ik dat niet. ik krijg daar hoofdpijn van. als het dak gedaan is, zal ik veel minder last hebben van wind want er komt iets anders dan een schouw. nu fluit dat erdoor. en we zouden waar het gat van de aansluiting van de stoof is, daar ook wat moeten stukadoren want er zit een barst in. ventje was al aan het denken van daar van die sierstenen te plaatsen in het zeer lichtgrijs. ik ben akkoord maar mijn vraag is dan ook weer: wanneer gaat dat gedaan geraken? dat is hier altijd dè vraag.

in de brochure heb ik wel een mooie pelletkachel gevonden. ( ventje had er een aangevraad) die ook zijn goedkeuring wegdroeg.
Gisteren is ventje om de kranten geweest en ik heb nog geen 1 uitgelezen. dat wil ik vandaag doen nu het een beetje beter weer gaat zijn.
maar eerst kijken hoe lang mijn te dreseren borden verwijderd zijn van hun tijd. binnenkort is er weer een wedstrijd waar je dus servies en ornamenten kan verdienen. en dan heb je nog de prijstrein.
maar goed. eerst die kranten uitlezen.

Wilde eend: ik hoop dat het rap beter gaat met je poes. ja, dat ze kwaad was dat ze een nachtje heeft moeten blijven dat ken ik. Ons Mies was al in paniek als de reismand beneden stond. maar als we dan uitstapten aan de dierenarts in Flackwell Heath dan stopte ze met miawen. oef, het is geen asiel! Maar later was ze ook wel een beetje boos. Gimly is hier ook een nachtje in observatie gemoeten vanwege zijn vele braken en omdat ik geen vervoer had zijn ze hem komen halen en dan teruggebracht. hij miauwde tot hij aan de voordeur stond en dan stopte hij. zei de assistente: als ik je huisnummer vergeten was, dan stond ik toch aan de juiste deur. de diagnose? Stress. hij was niet boos maar eerder opgelucht. Lilly is gegaan om haar prikjes en het papierwerk en dan haar sterilisatie twee maand later. in mei denk ik moet ze terug voor herhalingsprikjes. ze is op 15 juni jarig en wordt dan 2 jaar. 10 dagen later wordt Gimly er 14. ( en tussenin hebben we ventje)

Gisteren hebben we pizza gegeten en vandaag gaat ventje spaghetti maken op zijn wijze. ik had zin in pasta in plaats van opnieuw naar die beenhouwer te sjokken en iets te kiezen dat ik dan niet wil eten. het is ofwel kip ofwel gebraad. dat varkenshaasje met die jagersaus van een tijdje geleden vond ik te droog en de saus te zoet. dus heb ik alleen de krieltjes gegeten. die smaakten mij beter. die krieltjes waren gemarineerd. sommige mensen kopen die om aardappelsalade te maken maar dat lust ik dan weer niet. te veel mayonaise.

Anjelier: het is inderdaad waar dat de gepelde garnalen nu enorm duur zijn. ik krijg maandelijks een nieuwsbrief van Neptunus en dan zie ik het. ze hebben al meer dan een jaar geen wulken meer of krabbepoten. de prijs van de paling blijft status quo. maar nu zouden we eens moeten een dag prikken om naar de winkel zelf te rijden. ik moet dan wel eerst mijn palingverzoek doorgeven aan Bart. we moeten ook naar de buurtgemeente om boodschappen. de katten zitten zonder Coshida. en eens naar het kruidende vat en de A. we zouden ook eens naar de knotwilg moeten om nieuwe lavendelplantjes. de echte dan. die pluimlavendel gaat maar 1 jaar mee.

Ik moet hier weer portier spelen voor Gimly. die heeft waarschijnlijk honger. denk dat hij er nu door is. telkens hij zijn stinkie poo onbedekt laat, gaat Lilly dat gaan bedekken en krijgt hij een tik van haar. ons proper meisje vind dat vies. als zij de bak gaat gebruiken graaft ze bijna naar Australia. ( china is voor Gimly) en als ze dan gedaan heeft, doet ze het opnieuw.

Ik ga nu het eerste stuk van de krant lezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2024, 10:23

Goedemorgen allemaal :wink:
momenteel schijnt er een zon, maar dat was gisteren ook zo
en nadien komt er ander weer, maar we zullen het maar afwachten :roll:
Mijn strijkje is gedaan, en seffens ga in naar de regenkamer
mezelf netjes maken want ik zit nog in nachtkledij :oops:
maar niemand ziet het hé , en die is proper :lol:

Voor iedereen nog een aangename dag, ik ga straks koers kijken
Gent-Wevelgem is het vandaag, en meestal hebben ze daar dan
koud voorjaarsweer, het zal nu niet anders zijn :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

24 mar 2024, 10:36

Fijne dag allemaal,

De regenkamer hebben we ook al gepasseerd, omaC ! Nu wat anticlimatiseren (of zo iets :roll: ) met een aperitiefje en dan wat kokerellen.......
Deze namiddag bak ik kokoskoekjes, alles staat al klaar, na de middag gaat de bakkerie hier open !

Hier momenteel weer regen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mar 2024, 11:56

Goede voormiddag of bijna middag.
De gordijnen gewassen, die de schilder had afgedaan.
K. mag ze morgen strijken en de schilder gaat ze terug ophangen als hij gedaan heeft.
Ik loop verloren in mijn eigen huis.
Zal maar weer een beetje lezen.
Poes heeft weer eens gespuugd.
Gelukkig netjes in een hoekje op de stenen vloer.
Ik had dat gisteren al gedacht dat dat ging komen.

Ik denk toch nog een stel in de wasmachine te steken.
Zal dat eens gaan doen se.
Deze zijn gemakkelijker af te doen.
Waarom denken schrijnwerkers niet goed na als de gordijnkast maken.
Mannen!

Prettige zondag iedereen.

PS: MM pluimlavendel is te fragiel om over te houden.
Hier was de lavendel uitgedaan bij d aanleg van de nieuwe tuin.
Maar na een jaar of twee kam die terug te voorschijn.
Hij zal het hier goed gevonden hebben en ik heb hem laten staan.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

24 mar 2024, 14:53

Dank aan de lieve seizoentjes die steunen met goede raad en medeleven in verband met de zieke poes .
:wink:
Gelukkig kan ik haar de pilletjes in de keel geven en dan maar duimen dat ze beter wordt .
Nog een fijne dag voor iedereen en straks hopelijk een goede nachtrust .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 mar 2024, 15:08

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend 2: fijn dat poes terug thuis is, en we hopen dat ze volledig geneest.

Al een grote wandeling achter de rug. Deze keer was het in de eigen gemeente. Normaal gaan we altijd in de namiddag, maar volgens weerbericht ging het in de voormiddag beter weer zijn. Dus zijn we gegaan. Manlief heeft goed zijn babbel gehad. Eerst 2 ex-collega's gezien ( was jaren geleden) en natuurlijk moet er dan bijgepraat worden. Daarna een dame onderweg die heel sociaal was en als laatste een oudere heer in de rustpost die uitgebreid praatte over zijn hondje. Zei tegen manlief : " ik voelde me precies het vijfde wiel aan de wagen" :D .

Nu kijkt manlief naar de koers en Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel.
Die hond windt echt iedereen om zijn poot :D . Ziet hij iemand eten ( vooral een koekje) kan hij zo smekend kijken en blijven kijken , dat die mensen hem dat geven. Want ah ja, die krijgt geen eten thuis :D .

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

24 mar 2024, 20:12

doeme toch alles kwijt dat ik geschreven had, dus opnieuw beginnen,
palmzondag dan is het altijd Paasfeest van SAMANA,
lekker eten, fijn luistermuziek veel gepraat,
dessert mee naar huis genomen, suiker stond te hoog,
kreeg het moeilijk naar beneden, heb dit soms nog voor,
moment weer normaal, buiten wind en killig met regen,
in de parochiezaal was het warm,
fijne avond van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2024, 20:45

Afbeelding

Voor jullie allen een gezellige avond
en voor straks, slaapwel....
Beterschap aan al wie ziek is... :roll:
Tot morgen als alles goed is :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".