In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 apr 2024, 20:56

Afbeelding

Allemaal een goede nacht en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 apr 2024, 07:43

Afbeelding
clive een fijne uitgeruste vakantie wens ik u deandere fijne dag groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 apr 2024, 08:10

Goede morgen seizoentjes,

Wij gaan vandaag niet veel thuis zijn. er staat een excursie gepland.
Eerst gaan we naar de Aziatiche winkel. Daarna naar de winkel die onze nieuwe kachel verkoopt ( bestellen). Daarna een hapje gaan eten+ de bank. Dan naar moeder want ventje heeft ook wat dingen nodig uit de Ldl. Daarna rijden we door naar een electronicawinkel want mijne tablet is gestopt met opladen. hij is ook al meer dan 2 jaar oud en heeft vele uren gedraaid. dus logisch. en pas daarna naar de diepvrieswinkel en naar huis.

Mijn resultaten bij de dokter: bloed status quo. Bloeddruk 11/7 Kilo: -2. maar mijn bloed zal zich pas na ongeveer 3 maanden opnieuw stabiliseren.nu waren de cijfers van de leverwaarden omgedraaid. aangezien ik het zuur krijg van wijn en aanverwanten ( straft mijn lichaam zichzelf) stop ik dan ook met mijn wijntje of een glas cava. gisteren dus geen druppel gedronken uit angst dat zuur te krijgen.zelfs geen klein shotje. wordt ik geheelonthouder? helemaal niet maar ik wil gewoon af en toe genieten van iets zonder het zuur. ik ga het wel gewoon worden. en het is beter voor mij want ik heb op het net een paar dingen gezien die mooi zijn maar mijn maat niet zijn.
Het valt natuurlijk af te wachten hoeveel kilo ik kwijt raak en op mijn leeftijd is dat moeilijk. zou dan moeten vermagerthee drinken. schijnt dat dit geen zier helpt. ook die shakes enzo wat er wel vermagerd is je portemonee!

ventje heeft in de winkel een mulcher gezien. dat is om je afval in te smijten. aangezien ons "vliegenprobleem" dat verpulverd je afval tot poeder en dan hoef je dat alleen bij je restafval te smijten. wij zouden maar een kleintje nodig hebben. ventje vind dat dè oplossing voor deze zomer. Als we ten minste een deftige zomer krijgen met weer om te BBQ-en. maar mei heeft zich nog niet laten zien. pas op 15 mei gaat ventje plantjes gaan halen. op de markt als ze hier staan of bij de knotwilg of de brico. en dan gaan we de koer fatsoeneren.

nu heeft mijn kapster toegestemd om de 14 dagen mijn haar te wassen en te stylen. aan de lavabo lukt het niet meer en onder de douche is te kort om alles goed uit te spoelen. en ik moet ook nog een afspraak gaan maken voor een full facial. je wordt daar zo "zen" van, vind ik. en ja, ik heb een stijltang gekocht maar dat is voor het geval ik toch zelf mijn haar was, mocht Stefanie gesloten zijn. en zij gaat tijdens het stylen kijken of het de andere keer nodig zou zijn de puntjes bij te toppen.

we hebben Suus gevraagd of ze deze zomer niet afkomt. maar eerst moet Goofy en Storm geholpen zijn. Storm durft op Pim te kruipen. nochthans: ik heb het gevraagd aan Nick: homoseksualiteit bij katten bestaat niet. dus als Storm te stormachtig is bij Pim dan krijgt die een lel. Zoals Lilly doet bij Gimly als zijn stinkiepoo in de bak niet mooi bedekt is. we hebben een proper meisje. soms als ze al ruttelend binnenkomt dan gaat ze naar de kattenbak om te plassen. Teken dat het dringend is. ze doet het nooit op andere plaatsen. Ons Titi deed dat ook. Ex was daar dan boos voor maar wie kuiste de bak uit? ja: ikke.

Waarschijnlijk is Lilly nu boven alles aan het vertellen tegen ventje. en ze heeft heel veel op mijn voeten gelegen vannacht. Gimly heeft van mij eten gehad en heeft alles mooi opgegeten. Gisteren gaf ventje hen eten maar ze moesten het niet hebben. allebei niet. en Lilly staat volgens ventje mager. niet moeilijk. ze eet ook heel weinig en alle energie die ze heeft loopt ze eraf. en Gimly eet alleen als het eten hem niet aanstaat. met wat Korrels heeft hij dan genoeg. zij eet dan ook korrels. maar ze schrokt ze niet binnen zoals Lotte doet. zowel bij natvoer als korrels. Gisteren heb ik mij 3x mogen insmeren met daktacord maar op mijn kont is die psoriasis zo goed als verdwenen. ik denk dat dit te maken heeft met de hoeveelheid drank en medicijnen in mijn bloed. in drank zit suiker en psoriasis voed zich ermee.

Ik ga nu een kopje koffie maken. Dan mijn promotiemail lezen en daarna Fb als laatste. op mijn tablet werken zal niet gaan. stel dat ik een nieuwe koop dan moet ik alles herinstalleren. My Stories, Modern Community, Hay Day, criminal case: conspirarcy, wish, takeaway en food stylist. De tablet staat op 14%. de batterij is ten einde. opladen lukt niet langer. ook niet met een snellader.Tsja. was te verwachten.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 apr 2024, 08:36

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier een regenbui voor de verandering :roll:
Maar ik heb binnenwerk, en de dokter komt straks
op maandelijks onderzoek, dus ik ben thuis :)

Allen een aangename woensdag, de week is weeral half
de tijd gaat weer snel :?

sterkte aan de zieken en beterschap....:)
en clive een fijne vakantie :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 apr 2024, 10:37

Hier ook binnenwerk op het programma.
Eerst op zoek naar waar die duif zit te koeren.
Ik vrees ergens waar ik ze liever niet heb.
Sorry voor het lelijke woord, maar dat zijn echte schijtlaarzen.
iet echt een proper welkom aan mijn voordeur.

Vandaag binnenwerk: gordijn strijken en ophangen.
Namiddag theevisite.
Deze avond kindereten: worteltjespuré met fish-sticks.

Voorlopig schijnt de zon voor een paar uurtjes.
Tegen deze middag weer een buitje of twee, drie, vier, naar keuze.

Prettige dag aan allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 apr 2024, 16:11

Gezellige avond aan allen, en slaapwel voor later
tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

24 apr 2024, 21:22

gisteren twee vaten buiten kunnen drogen,
en vandaag de strijk gedaan en de witte was opgeplooid,
naar buurvrouw geweest, en ja hoor de dochter van onze
andere buur die al een paar jaar overleden zijn,
kwam ons eens begroeten en hebben we nog herinneringen opgehaald,
verder eten gezorgd, tv gezien en nu pc,
hou je warm en geniet binnen in huis, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 apr 2024, 08:19

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
hier is het grijs en nog geen zonnetje te zien,
hopelijk vindt Laura de weg terug :roll:
wind is er zo te zien genoeg...
Een aangename donderdag allemaal.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 apr 2024, 09:27

Afbeelding
het word voormij een spannende dag .Hopelijk staat de hondentrimster vanavond aan mijn deur zoals ze liet weten gisteren .Ja ik heb na 48 mails iemand gevonden op al die mails heb ik welgetel4 antwoorden gekregen .En deze waren de enige die aan huis kwamen dus afwachten .Ik moet terug mijn vertrouwen opbouwen want ik vertrouw weer bijna niks moet het weer eerst zien om het te geloven .Hopelijk gaat het meevallen want mijne angsthaas die zal zich niet zomaar laten doen vrees ik dus duimen dat het in orde kom .Toch niet te geloven iemand dieal 20jaar aan huis komt dat die me zo plots laat zitten en trek je plan maar .Zal superblij zijn als ze gedaan zijn want nu is het al 41/2maand geleden inplaats van 3 maand .Ik voel dat ik niet zo gespannen mag zijn want ze zijn nu ook niet zo anders waarschijnlijk voelen ze hetaan mij dat eriets is afijn ja afwachten .geniet van jullie dag groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 apr 2024, 09:28

Goede Morgen Seizoentjes,

Onze excursie gisteren is vlot verlopen. wel hebben een andere pauze moeten inlassen tussen 12 u en 13 u 15. wij zijn dan naar moeder gereden en binnengegaan per sleutel en daar dan gebleven terwijl ventje naar de ldl was. moeder moest centjes hebben en dus deze gebracht. Daarna zijn wij gaan eten naar de pizza-hut. ik met een spuitwatertje. dat zuur heb ik er niet meer voor over. en alles smaakte heel lekker.

Toen we thuis kwamen van de aronde ( waar ventje een flesjes Hot Tabasco naast de herbuikbare zak stak en het kapot viel, maar degene die aan het aanvullen was en die ik geroepen had ( na eerst gevraagd te hebben of ik dat flesje moest bijbetalen) kwam snel alles opruimen. er lagen daar allemaal druppels tabasco en het leek op een crimescene.) ben ik eerst dringend naar het toilet geweest en heb daarna alles nog in de diepvries kunnen steken.

De nieuwe tablet heeft nipt alle data van de oude tablet kunnen overnemen voor die naar de electronicahemel ging. de nieuwe is gebruiksvriendelijk. de nieuwe heeft ook data van mijn telefoon overgezet.via de draadloze verbindingen. en hij kostte en pak minder. zijn scherm is zelf groter. ik ga dan straks kijken waar alles staat.

werd wakker met het liedje: here comes the rain again van the eurythmics. ik had gisterenavond een sms gestuurd naar Clive om haar een fijne en deugddoende vakantie toe te wensen. en daarna heb ik mijn grijs vestje genomen en ben naar boven gegaan want ik was moe. en gezond moe en Lilly was rap op mijn voeten gaan liggen. gisterenavond toen ik ze binnenwenkte vanuit de venster die op de koer kijkt, kwam ze als eeen TGV aangesneld en was dan superlief. ze gaf kopjes aan mijn knieëen en draaide rond mij en snorde zachtjes. ( inwendig want hier beneden ga je ze nooit horen luid snorren maar boven geeft ze dan wel van jetje.)

ik moet nog alles van bij de aziatische winkel wegstoppen en daar binnen heb ik mijn broek met ceinteur moeten optrekken. ( hoezo geen twee kilo afgevallen?) we hebben wel veel gevonden maar velletjes voor het maken van loempia zaten in de diepvries en er was ook geen pak choi en geen lente-uitjes. die komen maar vandaag toe. en vandaag hebben wij van alles te doen.

De pelletkachel is besteld en er komt nog iemand kijken. daarna gaan we hem zetten en de afvoer loopt naar het dak maar dichter vooraan. ( hoeven ze maar een dakpan weg te halen) in elk geval als buurman V zijn financiën niet rond krijgt kunnen wij beginnen. het zal hier in de salon dan altijd 22° zijn. er komt ook een nieuwe grondplaat in grijze steen in plaats van plaatstaal op de vloer. en we gaan proberen ons fonte kacheltje via 2 de hands te verkopen. dat zei de mevrouw in de winkel. als je er 50 euro voor vraagt dan kan je hem rap kwijt zijn zei ze. en anders laten we de prijs zakken. ze moeten er zelf om komen. dit kan van pas komen in iemands attelier of in een tuinhuisje. zei ze. je weet immers nooit.

mijn pakje paling is uitgehaald en ik heb palingkruiden gevonden in de Aronde. we eten dus vanavond vis. en morgenochtend alle afval uit de diepvriezer en in de vuilnisbakzak steken en dichtknopen. dan is dat weg en hebben we meer plaats in de diepvries. en ik geloof dat het morgen ook papier en karton en blauwe zakken is. de vuilniszak gaat in de meeuwenton.tegen de zomer wordt hier zo'n muchapparaat geplaatst om ons afval te vermalen en te verpulveren. we hebben maar een kleintje nodig. dat gaat wel iets kosten maar dan hebben we geen vliegen hopen we. en 's avonds gaat er een flinke schep bicarbonaat en sodakristallen boven op de laag vuilnis. ik had er gevonden online maar ook in de aziatische winkel. toen ik die mail las van de notenshop schoot ik in de lach. ventje vroeg dus waarom. en ik heb het dan uitgelegd. dat ik een pakje bicarbonaat heb gekocht online en er mee heb van de aziatische winkel waar ik voor 20 cent een gelukspoppetje heb gekocht. dat zit in mijn eeuwige schoudertas. en ik ga het nog moeten zoeken want ik had het ergens gestoken en vind het niet meer terug. wat normaal is bij mij.

Ik ga koffie zetten en tegen dan is ventje thuis. ik weet niet of er iemand dit weet maar als je bicarbonaat toevoegt aan kookwater van aardappelschijfjes ze lekker knapperig uit de pan komen? ik heb die informatie gevonden via Fb. we gaan dat eens proberen en dan laat ik het resultaat wel weten. we moeten ook nog de steamer op 2 de hands zetten want we gebruiken die toch niet en weg is weg. er moet nog een stuk op dat in de draaikast zit.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 apr 2024, 16:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: hopelijk komt vanavond de hondentrimmer langs, en verloopt alles goed. We duimen :D

Spaanse woef heeft een teek, heb het deze middag gevoeld toen ik hem knuffelde. Had nog 1 pipetje Frontline liggen, dus tussen zijn schouderbladen gedaan. De komende dagen valt die teek eraf. Vanaf nu om de 2 maanden een pipetje tot dat het winter wordt. Een jaarlijks wederkerend probleem.
Manlief en ik vroegen ons af of honden ook de ziekte van Lyme kunnen krijgen? Zal het eens opzoeken.

Manlief gaat zondag bbq-en. We krijgen vrienden op bezoek en heeft er zin in. We eten dan wel binnen, om buiten te zitten is het nog te koud. Hopelijk regent het niet.
Was van plan om een aperitief te maken met hibiscusbloem erin, maar ze verkopen het niet meer in de supermarkt , omdat er te weinig vraag naar was. Was nochtans lekker en origineel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 apr 2024, 20:53

Afbeelding

Fijne avond aan allen
dokter is vandaag geweest, gisteren was
er iets tussen gekomen, (kan gebeuren )
de uitslag van de cardioloog was goed
dus gewoon de pillen blijven nemen tot
de 7e mei dan heb ik een afspraak met de cardioloog...
Dan weet ik meer... :)

Slaapwel allen, Morgen is er weer een nieuwe dag :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 apr 2024, 07:21

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben een half uurtje eerder op want Lilly wilde naar buiten. Pas als het boven een beetje warmer is mijn gelaatsverzorging doen en mijn onderkledij verversen. ventje heeft een zak met een post-it gemaakt waar 'diepvries' op staat want al het afval mag nu weg. Pas volgende maand of de maand erna gaan we kijken voor die mulcher. want als ze volgende maand die kachel komen plaatsen.... dan moeten we de muclcher verzetten naar de wenslijst van de maand erna.
maar er hangt ook veel af van het weer.

Gimly is binnen; Lilly was met mijn voeten aan het spelen dus heb ik de deur terug dicht gedaan. Gimly heb ik van een soeplepel zakje voorzien. dat gaat hij wel binnenkrijgen hoop ik. straks rond 7 u 30 komt ventje naar beneden en moet toch de ton en de blauwe zakken van buiten gaan halen.

Gisteren stond mijn toetsenbord op de gsm ineens op querty. aan ventje gegeven en die heeft hem terug kunnen zetten. ik kan wel op een qwerty toetsenbord typen ( van in Engeland) maar ik moest antwoord geven op een sms en dat was effen nadenken. Mijn wuivende gelukspoesjes zijn ook toegekomen gisteren maar slechts 1 werkt. de zwarte. die staat hier nu vrolijk te wuiven. ik moet dat niet naar Suus zenden want met 7 katten....
Storm en Goofy worden zaterdag geholpen. binnen met ballen en buiten zonder ballen. het werd tijd. Storm probeerde op de andere katten te kruipen wat hem niet in dank werd afgenomen. vooral niet door Puk.

Ik ga nadat ventje alles heeft buiten gezwierd, mij insmeren met daktacord. er ligt hier beneden een borotalko roller. kan ik goed gebruiken.
en straks eens gaan kijken of mijn oud wachtwoord werkt op Google play voor in-app aankopen. gisteren lukte het niet met de nieuwe.
Gisterenavond na de lekkere paling, een mini boule met witte chocolade gegeten en die heeft lang op mijn maag gelegen. maar ik had heel lang een vol gevoel. zelfs water drinken was er te veel aan.
Maar ik ben dan toch in slaap geraakt.

Ik moet nog wat opzoeken op het net want die informatie kan ik gebruiken in mijn verhaal.
Lilly is binnen, gleed in haar haast bijna uit en is 'em gesmeerd naar boven. pappie gaan vertellen wat er allemaal op de koer gebeurd is. dat zal die wel leuk vinden. ( not) maar gaat dan zijn online krant lezen. en daar is lilly weer. ze is een beetje aan het rondlopen. en aangezien ze de kattenbak niet gebruikt moet ik opstaan om de deur naar de gang dicht te doen. Gimly is gaan liggen in "zijn" zetel. ik vraag me af wat dat gaat geven als de lederen zetels, het marmeren salontafeltje hier staan en de twee poefen + een derde zetel van een andere makelij. ze zijn wel al beschadigd heeft ventje opgemerkt, dus als Lilly er verder wil aan krabben....

Als het droog blijft wil ik eens gaan kijken of het bloemenkraam er staat. ik heb 1 witte en 1 rode roos nodig voor in dat tinnen vaasje op de eettafel die we elke avond gebruiken. Suus heeft dat ons aangeleerd toen ze hier in december was.
en zo blijft mijn t-shirt proper. ( alhoewel....)

Ik ga koffie maken. en daarna op het net gaan zoeken.
Fijne dags seizoentjes
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 apr 2024, 08:21

Afbeelding
ik ben blij dat mijn juffers gedaan zijn het was nodig want ze kregen problemen met hun lang haar .En de prijs viel goed mee had het duurder geschat niet alleen waren zij moe maar ik ook .En mijn angsthaas heeft het zich goed gedragen lietalles toe ik was erbij wel maar nu schrokik dat ze het zo goed deed tegenover vroeger was dag en nacht verschil .Straks nog een beetje rusten want de vermoeidheid isnog aanwezig maar eerst mijn fijne havermout ontbijt met versgeperst fruitsap erop en verschillende soorten fruit erbij .Dat is mijn beste maaltijd van de dag .geniet maar er is volgens weerbericht hogeretemperaturen op komst afwachten dus groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 apr 2024, 09:25

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, ja, weeral vrijdag :wink:
nog een week en de meimaand begint... :roll:
met dan echt de lente hoop ik :oops:

Allen een fijne vrijdag en hou het veilig :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".