In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2024, 11:15

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2024, 20:15

Goeienavond alle seizoentjes,

Dank aan Helena voor een nieuw hoekje :)

slaapwel voor straks en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

21 mar 2024, 20:17

proficiat met het begin van een nieuw hoofdstuk
mooi gepresideerd,

gaan eten in dorpsrestaurant hier in dorp parochiecentrum,
was lekker en als afsluiter kwamen er dansers, neen geen gewone,
maar mensen die gehandicapt zijn, die in een dagcentrum zijn,
8 in een rolstoel en 8 die ze hielpen, alle volwassen gehandicapte,
en hun begeleiders, velen kregen tranen in hun ogen die er naar keken,
en fier dat die mensen waren, hun prestatie was echt mooi,
ze kregen allen een warm applaus, grtjs van krakje,
vandaag is de lente begonnen,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 mar 2024, 20:34

Bedankt, MH, voor de verhuis !

Iedereen een fijne avond gewenst.

Momenteel zit ik in een cultuurzaal, een illusionist komt hier optreden, hij noemt Gili, de zaal is stilaan aan het vollopen.......


Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2024, 08:53

Goede morgen seizoentjes,


De verhuis naar de lente, alhoewel we er nog niet veel van merken. er wordt hier regen verwacht.
morgen, als ventje naar het ouderlijk huis is gaat het tegen de avond regenen. en zo kan hij niet op de koer werken zolang er geen zon is en niet te veel wind. en het is dringend.
dien van Post nl had weer een pakje voor 12 afgeleverd. buurvrouw v begon tegen ventje uit te varen dat wij dat in het vervolg moeten weigeren. die is in korte tijd een viesgezind heksenvel geworden. ze hebben al van alles gedaan maar als het de vaste is, blijft hij ze hier afgeven.
buurvrouw v moet dan maar voor mijn part een oranje plakaat aan haar voordeur plakken dat wij niets meer mogen aannemen. en met zo'n heksenvel gaan wij samenleggen voor beide daken :? . ze zit zeker in d'r menopauze? moet je daarom de mensen afsnauwen omdat jij je niet goed in je "heksen"vel zit?
Ik had van die menopauze niet veel last. in het begin die opvliegers maar die zijn dan gewoon gestopt. ik heb geen hormoonpillen moeten nemen. Dokter was daar niet echt voor.

Gimly heeft weer een haarbal. ja, er is iets in het huishouden veranderd. boven staat de kattenbak niet meer goed. Lilly heeft van intereurveranderingen geen last. in tegendeel! ze moet en zal dat zeer goed inspecteren. tot in de puntjes. dat gaat wat zijn als ventje die leren zetels en poefs en een marmeren salontafel + een antieke tv kast met een marmeren blad want dat past goed bij de meubelstukken die ik van mijn grootmoeder ( langs vaders kant) heb gekregen. ze konden daar toch niets mee en ik kon ze nodig hebben. ze zijn nog van haar eigen moeder. dus antiek zijn ze wel. dus moeten ze dateren van rond de 1800 of vroeger. die stonden in de huiskamer achter het café dat mijn overgrootmoeder openhield in de oorlog. op zolder staat er ook nog een antieke kleerkast maar die wil ventje weg. je moet al met 2 zijn om dat af te breken en op te bouwen.

vandaag pekelharing zonder kazakken. voor mij mag er heel veel ui bij die vis zitten. de enige plek waar je ze altijd kan krijgen is de Ldl. maar veel te weinig ajuin. Lilly heeft honger maar dan krijgt ze het buiten. Haarbal of niet, freetbalg Gimly eet haar portie ook op. staat dat buiten dan kan hij er niet aan. en meestal eet ze het dan helemaal op.
ventje keek vanmorgen buiten en zag twee dikke grote meeuwen op de lantaarnpaal zitten. vuilniszak de ton in dus. kunnen ze niet op staan zeiden ze maar inmiddels hebben die beesten het toch gevonden.

Ventje gaat om brood. het zal ene zijn met abdijkaas van de carref. zelf. ik vind die lekker. het is vreemd maar wij eten heel veel kaas. weinig ander beleg tenzij hesp of salami of van die gedroogde ham. af en toe een potje martino en ook kip curry, kip samourai, kip hawaii maar die is voor ventje. ananas op een pizza dat is voor de italianen heiligschennis. zelfs kip hawaii is dat.

Ik ga mijn bonussen ophalen.
daarna een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2024, 09:36

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
de zon probeert erdoor te komen
verder is het grijs en na de middag
zouden we regen krijgen, we zien het wel :roll:
Straks nog een paar boodschappen doen
en dan is het weeral weekend :)

Fijn weekend allemaal en beterschap
aan hen die het nodig hebben :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 mar 2024, 14:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder. :D

Gisterennamiddag op bezoek geweest bij tante van manlief. In de negentig en nog vrij zelfstandig. Ik had gezorgd voor de taart en zij zorgt voor de koffie, da's de deal :D .Heb haar beloofd dat we in de zomer nog eens langskomen .Want ja, ze woont ook niet bij de deur.

Volgende week zondag Pasen. Heb het plan om een paasbrunch te doen, hier thuis. Ga eens bekijken wat ik kan geven en welke dingen ik op voorhand kan maken. Moet ook nog paaseitjes kopen, heb er wel al, maar nog niet genoeg. Hopelijk is de zon van de partij.

Manlief kijkt hier naar de koers en Spaanse woef slaapt in de zetel.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mar 2024, 14:09

Goede namiddag.
De schilder was een uur later dan afgesproken.
Ik ben kapot denk ik als ik veertien dagen lang om zes uur moet opstaan.
Hij begint om zeven uur om de files voor te zijn.
Het is een stille lieve man.
Ik ben gewoon naar de les geweest deze voormiddag.
Zat ik zeker niet in de weg.
Om mijn huis niet te kennen is hij wel al heel praktisch te werk gegaan.
Ik hoop dat het zo blijft.
Voorlopig heb ik geen spijt van de prijs.
Hij schildert al 23 jaar en is echt fier op zijn werk.
Plezant een vakman die graag werkt.

Het blijft hier grijs, maar het is voorlopig nog droog.

Fijne namiddag en rustige avond.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2024, 18:07

Fijne avond, dames,
Ook al is het met regen
........ hier toch.

De illusionist gills was top, wie de kans heeft om die mens bezig te zien, niet aarzelen !

MH, veel werk voor de bought, voor de Schiller avast, maar jij zit er wel tussen, he. Maar ééns het klaar is, zit je weer netjes.....

Eigenlijk moet ik nog veel bijlezen, sorry als ik niet direct op iemand reageer
.....
We zijn al laat voor onze volgende afspraak, maar niet veel ! Om 18 u worden we hier beneden verwacht, iemand die hier al 15 jaar woont (heb de inschrijving echt gezien) en ze doet iets op..... we hebben thuis een kleinigheid gegeten, want ik begin dat hier al te kennen : iets opdoen.....
We zullen eens stilaan gaan vertrekken, 1 voordeel, we moeten geen jas aandoen .... !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 mar 2024, 19:42

Dag seizoentjes allemaal .
Ik hoop dat ik mee kan volgen naar de lente .
Vandaag was minder leuk voor mij en de poes : :cry: :cry: Ik zag al een paar dagen dat ze zo moeite had met ademen . Dus vanmiddag toch maar de DA gebeld. we mochten vanmiddag al komen . Blijkt dat poes vocht op de longen heeft en dat komt door hartproblemen . Helaas moest ik poes dus totaal onverwacht al bij de DA achterlaten :cry: :cry: Vannacht moet ze daar blijven en pas morgenrond 10 u zullen laten weten of ik haar mag gaan halen . Ze hebben dus dat vocht proberen te verwijderen met een punctie . ..
Hier zit ik dus eenzaam en ik mis mijn huisgenootje . Ik hoop dat ze met pillen voor haar hart nog even mag blijven leven...
Voor iedereen hopelijk een goede nachtrust . Het zal hier niet meevallen .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2024, 20:00

Goede avond allemaal :wink:
Hier is het na de middag beginnen regenen
niks aan te doen, morgen nog een natte dag
en verder zien we wel, hopelijk laat de lente
ons niet in de steek, maar dat zien we dan wel :roll:

Allen een gezellige avond en sterkte aan de zieken.... :?

wilde eend ik hoop dat poes beter wordt,
je mist zo'n beestje al rap hé
Voor allen een goede nacht en sterkte.... :)

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 mar 2024, 20:04

Dank u , Oma C . voor het antwoord .
Ook voor u veel moed en sterkte met de gezondheid .

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2024, 21:48

Wilde Eend, ik hoop ook dat poes terug naar jou kan, met goede medicatie. Een mens houdt van alle dieren die deel uitmaken van het huisgezin......
Met goede medicatie zal ze vlug terug thuis zijn.....

Wij zijn juist terug thuis. Was een leuke avond, met verschillende buren.....

Tot morgen....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 mar 2024, 08:30

wilde eend ik duim voor je poes want als je alleen bent hecht je nog meer aan een dier .Begrijp het heel goed dat je niet gerust ben sterkte .Zelfs mag het een vogeltje zijn daar hecht je u ook aan kortom om het even welk dier wat die vriendschap van de dieren is enorm goed bedoeld .Die zijn niet schijnheilig zoals sommige mensen .Heb het al meegemaakt dat iemand u troost enz en achter de rug word er mee gelachen en dat doen dieren niet .Heb hier al meer dan 30jaar een kleine parkiet in huis genomen van iemand en die vogel heeft me al zoveel steun gegeven juist als mijn drie juffers hier .Heb nog andere vogels zitten en het mooi om te zien smorgens en savonds hoeveel moeite ze doen om toch een goede morgenof avondte krijgen .Ja ik moetdaariedere morgen of vond dat daar tegen zeggen anders houden ze hun bekje niet .Nu liggen de juffers lang uitgestrekt hier bij mij vooral eentje die laatme nooit alleen die volgt overal maar heb de laatste tijd aan haar al veel hulp gehad .Het is niet tegeloven hoe slim deze juffer is ondanks ze van anderen mensen enorm schrik heeft .Dagelijks ga ik buiten met iemand met de drie juffers en eentje is nu al iets veranderend is al minder gespannen buiten .Sorry genoeg over mijn dieren geniet van jullie weekend en zaterdag maar groetje

Afbeelding

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

23 mar 2024, 09:11

Dank aan MJ , Bekske , OMa C en Wingerd voor de steun . Ik hoop dat ik poes vandaag naar huis mag halen ..