In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mar 2024, 08:13

Goede morgen seizoentjes,


hier voorlopig zwaar bewolkt en maar 1°. dan gaat het opklaren en de zon gaat schijnen tot 9°.
wat gaan we vandaag doen? geen enkel idee.
ik zou graag naar de diepvriesgroothandel gaan. maar de paling daar is 1 kilo en ventje lust dat niet. dan maar niet denk ik. of ik moet de verpakking te lijf met een vleeshamer om ze in stukken te slaan. beste zal zijn dat ik naar de winkel van neptunus zelf ga. maar moet eerst overleggen met ventje.
het begint hier ferm mistig te worden. moest die zon opkomen boven de oesterpit dan hebben de amateurfotograven 'n schone foto. zon met mistige flarden.

Lilly ligt nog boven te maffen. vannacht moest ventje naar de wc en liep de juffrouw ongegeneerd over mijn benen. auw, auw. ze begint redelijk zware stelten te hebben. er zit kracht in haar poten.

Helena: als onze schilderwerken zouden gedaan zijn gaan we ook nieuwe gordijnen gaan laten maken. deze die er nu hangen zijn gekocht in een webwinkel. ventje heeft ze gekozen. maar dat glasgordijn zou eens mogen gewassen worden. ventje beweert hoog bij laag dat er rolgordijntjes liggen op zolder. die heeft dat zeker gedroomd? zo'n gordijntje zou wel nodig zijn als de zon hier vooraan schijnt en je tv wilt kijken. maar zover zijn we nog niet. ik moet eerst een stukadoor laten komen. ik ga er straks een paar Googlen.
en als ik Gimly goed in de gaten hou, weet ik ook wanneer die een haarbal zal krijgen. dan heeft hij zich eerst al volgepropt, eet dan een dag niet tot je de teltale geluiden hoort. een dag of twee in zijn zetel, veel slapen en dan komt ie soms op de kop van de zetel keppen als zus nergens te zien is. dan is die blij. we hebben hem nu flink gekamd van de week want het is weer rui tijd.

Anjelier: dus spaanse woef is weer vermoeid? die heeft toch een zwaar leven hè. en hij heeft het niet graag zeker als de ukjes komen? te veel drukte?

ik heb ergens gelezen dat ze een varkensnier bij een mens gestoken hebben en ook een lever. George Best in de tijd heeft een levertransplantatie gekregen omdat hij een voetbalgod was geweest en hij er direct een kreeg, die hij op zijn beurt ook nog eens kapot zoop. ze hadden hem beter zo'n varkenslever gegeven :? varkens zijn geschikt om bij mensen te transplanteren orakelde een geneticus.
raar want ik dacht dat wij afstamden van de apen.

Ik moet nog 3 magazines lezen. die van de gazet en een libelle. ben ik vorige week mee moeten stoppen omdat ik telefoon uit Nederland kreeg. om een handje te helpen met haar boerderij. ze zit eindelijk in onze groep.

nu mijn bonussen ophalen en koffie zetten.
fijne dag sezoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2024, 08:56

Een zonnige ochtendgroet aan allen,
Heerlijk zo wakker worden :wink:
Het zou de hele dag zo blijven is voorspeld
Laat ons er allemaal van genieten :)

M-M, die getransplanteerde lever was nu wel
speciaal bewerkt en zou beter zijn voor
overleving....en ach ja....
George Best kon de weelde niet aan :roll: :oops:
zo zijn er meer :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 mar 2024, 09:01

Afbeelding

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

25 mar 2024, 20:07

naar huisarts geweest, om voorschriften voor medicamenten,
ja een hele boel zat bijna zonder, mijn duim laten zien,
er zit een bultje op, wel blijkt een fistel te zijn,
maar ze drukt erop dat ik dit niet zou laten weg halen,
zeker niet laten doen, zeker niet bij jou was haar antwoord,
dus zal het laten , beetje last van maar niet veel,
zijn er nog die een fistel gehad hebben en wat heb je laten doen,?
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 mar 2024, 20:10

Zoef de haas even binnen en buiten.
Het schilderen vordert gestaag.
Baas kwam even kijken, maar het was allemaal oké.

Slaap wel allemaal voor straks

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2024, 21:23

Afbeelding

Ja Helena, je moet eerst in de last zitten en daarna
is het netjes..... nog wat geduld.... :)

Goede avond allemaal, en voor straks een rustige nacht.... :)
Tot morgen als alles goed is :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 mar 2024, 08:43

Goedemorgen aan alle seizoentjes :wink:
Hier ziet het er grijs uit nu de mist is opgetrokken
Afwachten wat er komt vandaag.....

Veel sterkte aan de zieken, en tot.......................... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 mar 2024, 09:29

Goede morgen seizoentjes,


Even feedback doorgestuurd aan de meteo dat er hier geen stralende zon is maar zwaar bewolkt. echt warm is het ook niet.
Lilly was buiten en is dan roef naar boven gelopen waar ze alles aan het vertellen is tegen haar papa. de tatertrien.
en dat het nog gaat regenen dat ruik je. waar die geur binnensluipt nog niet gevonden.
ventje gaat gewoon effen langs naar mijn moeder. dan haalt hij wat kat eten recht over de deur en kan hij stoppen bij de aziatische winkel en de knotwilg. in het terugkeren. die dingen zijn dan ook gedaan.
ik heb gisteren de reservatie die moeder wou gedaan via de website. heb dan vanmorgen de bevestiging gekregen. was wel in heel kleine lettertjes.

zijn van plan vrijdag naar de diepvriesgroothandel te gaan. allez dat is het plan. woensdag komt de diepvries zelf en we hebben ijspralines nodig in van die doosjes van 10 stuks. verder stond er niets in de folder die lekker leek.
oesje: de twee bontjasjes hebben ventje wakker gemaakt. nu hoor ik ook Gimly klagen. ze zijn gewoon dat hij meestal de dinsdag vroeg vertrek en laat thuiskomt. nu de planning door de onderzoeken van ventje zijn zus in de war is kunnen wij wat andere dingen doen.
er moet een nieuwe mop op de mopsteel. dan mag de andere in de was. eerst grondig stofzuigen. dat is een taak voor ventje. ik zet alles dat in de weg is, weg. eerst de flesjes bier en flesjes water waar soms nog water inzit dat al plat geworden is. dat moet ik dan niet meer hebben.

gisteren het zuur gehad. onze postbode had pakjes mee ( maar mijn boek nog niet) en is maar 10 na 17 u hier gepaseerd. wat een tragen. ten vroegste is die hier om 14 u. ventje had de dvd van the beastmaster gekocht maar er stond NTSC op.in hele kleine lettertjes 'all regions'. op hoop van zege die opgelegd en hoera hij speelt. ze staan er alle 3 op. the beastmastersfilms. ik kende er maar 2 van.
ik had zelf gehaktballen gemaakt en die hebben we gegeten met krieltjes. ik kreeg het zuur door veel te laat te eten. en daarna smaakte niets me meer.

ik heb mijn outfit al voor als we met moeder gaan eten. een donkerpaarse bloes met "fladdermouwen". daarop een zwarte broek. onder die bloes kan ik mijn damartje dragen. zal ik het zeker niet koud hebben. we eten waarschijnlijk vandaag eitjes met friet.
Katten hebben blijkbaar grote honger. vooral Gimly. en waarom Lilly daarstraks een dikke staart had is een raadsel.
en hop, ze is weer weg en zet de deur open. ik ben weer portier. :roll:

ik ga koffie zetten
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 mar 2024, 10:03

Goeie morgen,

Ik maak lange dagen tegenwoordig.
Om zes uur opstaan is wel effe doorbijten.
Ik ben vergeten wat ik vandaag wou doen.
Had het niet opgeschreven.
Is wel moeilijk want ik wil niet in de weg lopen.
Buiten gaat ook niet, want meestaal hang ik dan vol van alles van struiken en bomen.
Dat kunnen we nu dus niet doen.
De gordijnen zijn gewassen en gestreken, dat is ook uit de voeten.
Straks die van de blauwe slaapkamer terug ophangen.
Pokkenwerkje.
Wat dat portieren betreft daar kan Poes ook iets van.
Als ik, per ongeluk de tussendeur naar de garage heb dicht gedaan...
Dan gaat ze daar voor zitten zo met een blik van "Allez, ge weet toch dat ik aan mijn eten moet kunnen"
En op mijn bakje moet kunnen gaan.
Die moet seffens deftig verschoond dan kan de vieze inhoud mee met het vuilnis morgen.

Zon heb ik nog niet gezien. Misschien komt ze nog wel.
Een onderhemdje, een souspull met lange mouwen, een debardeur en een jasje.
En nog heb ik het koud.Dikke sokken en wintersloffen helpen ook niet veel.
Ik ga nog afzien als de radiatoren afgekoppeld zijn straks, hoop ik....
Want de chauffageman dwarsboomt de planning van de schilder.

We zullen er eens aan beginnen.
Fijne dag nog aan allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

26 mar 2024, 12:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteravond zag ik plots gekleurde ballonnen hangen in de bomen helemaal achteraan. Manlief heeft ze weggenomen en onderaan hing er een lief briefje. Van een jarig jongetje uit de buurt van Charleroi.
Heb in de winkel een mooie verjaardagskaart gekocht en geschreven dat zijn ballonnen 116 km ver gevlogen zijn. Ga de kaart morgen posten.
Dochterlief heeft ooit ook zoiets gedaan. Dat was met de school en wiens ballon het verst vloog en waarop reactie kwam( uiteraard) kon een prijs winnen. In haar geval was de ballon diep in Nederland terecht gekomen en had ze een doos potloden gewonnen.

Straks als het weer het toelaat, duik ik in de tuin, want ik begin achterop te geraken.

Gisteren op controle bij de oogarts en alles is oké. Moet nu nog 3x daags druppelen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 mar 2024, 17:32

Goeienavond allemaal :wink:
mijn zoon is een paar werkjes komen doen
die ik zelf niet meer kan :oops:
Ik ben weer blij dat het gedaan is :)

Nog een gezellige dag allemaal en voor later
een rustige nacht,
Tot morgen allemaal, hier zit een koude wind
maar het is droog gebleven :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 mar 2024, 08:38

Afbeelding

Een fijne woensdag allemaal :wink:
Grijs en nog droog zolang het duurt :roll:
We zien wel wat er komt :?
Sterkte aan de zieken en zij met last :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 mar 2024, 09:14

Goede morgen seizoentjes,


weer een grijze dag, hopelijk laat de zon zich zien.
ik heb gisteren ontdekt dat er ook een Arond* in middelkerke is.
misschien daar eens naartoe gaan. valt natuurlijk te zien in welk humeur ventje is.
zijn zus heeft de resulaten van haar MRI. alles ok. dat is toch al 1 ding die positief is.
ik was net bezig met het proberen een betaling te doen aan Hallmar* want ik ben bijna weer een verjaardag vergeten. :? toen Suus belde.
ventje heeft dan alles uitgelegd want die was net terug van de beenhouwer. mijn payconniq heb ik eraf gesmeten aangezien je nu ook kunt scannen via je bankapp. maar die procedure had ik nog niet gedaan. dus nadat dat gedaan was Suus gebeld tot mijn gsm aangaf bijna leeg te zijn. hebben we dan afscheid genomen tot een volgende praatsessie. ze had goed nieuws over haar beschadigd plafond na die lekkage.

wat gaan we vandaag doen? voorlopig zijn er geen plannen gemaakt. ventje ligt er nog in en is begonnen een uur eerder naar bed te komen zodat de katten het zomeruur gewoon worden. maar zodra onze juffrouw licht ziet, is ze daar gezet. ik wil mijn knuffel enz. het was vanmorgen ook ergens rond 6 uur dat ze begon. ik ben nog wat blijven liggen maar ben dan toch maar opgestaan om zalf te gaan smeren.
dat is nu echt een steeds weerkerende infectie. er rap bij zijn is dus de boodschap. ik moet met een handspiegel werken om te weten of die infectie onder mijn boezem terug is. dat gaat weer leuk zijn vrijdag als ik een beugelBh aandoe. ik moet daar dan compressen onder steken en watjes waar de beugels aan de zijkant mij hinderen.
ik heb een glimp van de lentemode gezien van het merk dat mij het beste staat en dat is knalkanariegeel. no way josè. maar er komt ook nog een collectie uit met witte lingerie waar er roze glittertjes op zitten. onder je kleren zien ze dat natuurlijk niet. maar zelfs dat knalkanariegeel zou ik niet op mijn lijf willen. verleden jaar was de winterkleur Kakhi. ook niet mooi paula.

de tortelduiven zijn weer aan het koerren. er vliegt hier wel een koppeltje rond. ik zie die soms op het dak van de baron zitten. Gimly mekkerd als hij vogels ziet, lilly is muistil maar haar blik is er op gefixeerd. het zou me dan ook niet verwonderen dat ik op een dag een vogeltje aan de achterdeur krijg. ons Mies heeft dat 1 keer gedaan. hoe ze dat geflikt heeft: geen idee want zij droeg een bandje met belletje. het lag in de salon. ze was ferm fier toen ik haar riep. en haar maar prijzen in plaats van dat vogeltje ( een mus) in de wheelie bin te gaan smijten. ik heb het beestje dan met afwashandschoenen aan opgepakt en op een pannelap gelegd die ik in een klein doosje deed tot ventje thuis was. kon hij ook de prooi eens zien. daarna is hij die in de wheelie bin gaan smijten. later is ze noot meer met een vogeltje meer afgekomen.

Wij hadden ginder dus wheelie bins. de vrijdag was het ophaaldag. die vuilniskar was roestig aan 1 kant en hij moest eerst in achteruit tot bovenaan rijden. Mies lag dan meestal aan het venster maar keek nooit op. je mocht daar alles in smijten. aan reclyclage deden ze niet. er stonden wel glasconainers onderaan het paadje voor de voetganger beneden aan de Tesco maar dat was al. later kregen we wel een plastic doos met deksel voor ons papier en karton. om de een of andere reden, als het regende dan deden ze na het legen mijn deksel er niet meer op. en ja, dan moest ik die eerst uitdrogen. bij de vuilkar heb ik een keer heel die wheelie bin moeten uitkuisen want er had iemand van de overkant er gebruikte motorolie in gesmeten. tegen die mensen kon ik niet reclameren want die waren al verhuisd. natuurlijk heb ik daar in het vlaams staan ketteren. onze buurvrouw met die hele mooie tuin kwam uit zuid-Afrika en verstond dat dus. en die kwam kijken. in de pub gaven wij ook in 't brugs comentaar tot we daar een zuid-afikaanse man leerden kennen. die heeft dan de hele avond komen praten. in de pub bij de kerk dachten ze dat we Polen waren. we hebben het dan uitgelegd.

ventje komt naar beneden.
ik ga koffie maken als Gimly gegeten heeft.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

27 mar 2024, 09:28

HARTELIJK DANK M-J !!! :D :D :D

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 mar 2024, 10:50

Afbeelding