NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

05 apr 2024, 17:26

En hier is hij dan de nieuwe nachtuil van 2024



Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

05 apr 2024, 18:53

Dikke Merci met een smakkerd
Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

05 apr 2024, 18:58

Yorkske, in antwoord op het vorig hoekje.
Als we klikken zien we je plaatje maar dat is geen probleem; het voornaamste is dat we jou weer kunnen lezen.
Oud maar niet Out

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

06 apr 2024, 08:50

Afbeelding

Redpoppy, bedankt 😃😃👍👍

We bloeien open :D :D zonnig ben benieuwd naar de dag :)
Greetie

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

06 apr 2024, 09:05

[img]uploads/ad4cb85e55c98367beaaadcbeb91f1da.jpg[/img]
Bedankt Rietje.
Bedankt Redpoppy.
Goeie zonnige warme dag iedereen, nu moet ik het wel heel kort houden, zaterdag als het kan ga ik
in naburig dorp naar de markt ik koop daar eigenlijk nooit iets maar heb "compagnie".
Ken intussen veel marktkramers, dat komt door de vragen over de scooter, die is wat groter dan een
gewone omdat hij wat opgepimt is, en ik heb nog altijd veel bekijks als ik met mijn "machine" ergens kom.
Dochter is op komst met de nodige boodschappen en ik ga vertrekken. Kan een stuk in de namiddag zijn als ik terug kom.
Vandaag niet zo erg op mijn gemak ik heb de nieuwe schoenen aan en dat is altijd heel hart wennen, en bang
stappen. Maandag bellen want hij zit nog niet helemaal goed en we hebben er 2.45u aan gewerkt voor ik er vertrouwen in had om er mee naar huis te komen maar hij schud nog, kan het niet anders uitleggen.

Toedeloe ik ben ermee weg tot......
Knuffel
Yorkske :wink:

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

06 apr 2024, 09:38

Goede morgen iedereen een fijn en zonnig weekend gewenst
er is niks geplant vandaag
heb gisteren boodschappen gedaan
en heb enkele potten siergras meegebracht
voor in potten op het terras
en eentje voor langs voor, was vervroren
heb mijn sla plantjes al uitgeplant
nu nog de verschillende kruiden
alles was vervroren , dus herbeginnen
heb ook eens een paprikaplantje mee
wel ik weet weer wat te doen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 apr 2024, 09:47

Afbeelding

Goede morgen aan allen :wink:

Dank voor het nieuwe hoekje Redpoppy :)

Hier hangt ook al een wasje buiten
't zal rap drogen door die mooie zon en wat wind :wink:
Dan kunnen die lakens zo terug op mijn bed
heerlijk is dat om er vanavond weer in te kruipen
buiten gedroogde lakens :) ik strijk ze wel als ik ertussen lig :lol:

Yorkske, geniet van de menigte op de markt
samen met je lieve dochter :)

meme-rietje, ja het kan onder de morgen soms nog vriezen
en daar kunnen jonge plantjes niet tegen :roll:
Zo blijf je bezig hé :)

greetie, geniet van het zonnetje, want na vandaag
is het weeral op en komt er weer regen, jammer maar helaas :roll:
De dames rijden vandaag Parijs-Roubaix

Alle uiltjes een fijn weekend en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

06 apr 2024, 12:16

Goeiedag alle uiltjes, met mij gaat het goed, net als voor mijn bloeddrukval maak ik me niet voortdurend meer zorgen van moest er mij nu wat overkomen, wie zou er mij dan helpen? Ik plan weer, ga elke dinsdag met Christa naar de markt, we parkeren onder het station waar we ondanks de vele negatieve kritieken over druggebruikers enz in die parking, heel rustig, goedkoop staan op een ruime, nette plaats, dit geldt natuurlijk voor de dinsdagvoormiddag, ik weet niet hoe het er 's avonds of in het weekend is!
Vanmorgen lagen er eindelijk Lijn folders van de nieuwe buslijn 75 in onze bib. Er rijden in mijn straat nog altijd compleet lege bussen naar Roeselare of Torhout. Een uurregeling hangt niet aan de veranderde haltes: we moeten dat uitvinden met de app! Het gaat nu allemaal met die app's: ik kreeg een uitnodiging voor de trouw van Christa's dochter ook in een app! ik ken veel meer (oudere) mensen die daar niet kunnen mee werken dan wel! Het wordt langsom moeilijker, velen moet hulp vragen aan hun kinderen en ik trek nog graag mijn plan als het gaat, ze hebben zelf al werk genoeg.
Blij dat Yorkske ook terug is, ik ga nu eten, tot later!
Ivette

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

06 apr 2024, 18:09

heb vandaag 3 paar lakens buiten kunnen drogen,
is frisser, ook nog een blauwe was alles droog,
wel zon gezien maar toch niet zo warm als voorspeld,
ziek is voorbij weer beter, al ben ik moe,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

07 apr 2024, 08:20

Afbeelding
Yvette, blij dat het goed gaat met jou, 't was een tijdje geleden hé :)
Krakje, de lakens aan de draad ze wapperde flink zeker :)
Yorkske, tevreden dat je hier terug bent

Ik waaide bijna van mijn fiets heengaan vloog ik 't was een plezier, terugkeren had ik schrik dat de helm ging afwaaien zo de wind op kop en langs 't water, was wel goed van temperatuur!
Op tijd thuis voor de koers. LOTTE, proficiat :D :D

Deze middag rijdt ik naar vriendin om samen te eten en daarna naar de koers te kijken, en een wandelingetje doen daartussen :D

De zon schijnt hier hopelijk blijft het zo, en lentekledij eens aandien :D
Greetie

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 apr 2024, 09:11

goeie morgen iedereen
heb niks te vertellen
er is van de week niks gebeurd
heb niemand gezien ook
maar dinsdag is er een piknik
en daar ga ik naartoe :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 apr 2024, 09:58

Goede morgen allemaal, :wink:
Tot nu toe weer een mooie zon, net als gisteren
maar na de middag zou het gaan regenen?
We zien het wel, mijn was is in de kast geraakt
ik ben content....en de dameskoers was spannend :roll:

Voor allen een fijne zondag, geniet zolang je kan
van het mooie weer, de wind moeten we erbij nemen :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

07 apr 2024, 10:31

Hallo allemaal, ik ben ook blij dat ik terug bij jullie kan komen hoor, ik heb jullie heel erg gemist in een
heel moeilijke periode. Ik had jullie nodig om eens een "klappeke" tegen te doen en juist in die periode kon het niet. Gelukkig had ik een paar maatjes waar ik wel korte contact berichtjes kon mee hebben via Messenger. Maar er zijn hier nog maatje door nog moeilijker periodes gegaan dus ......
Ik noem nog geen namen want moet me gaan klaarmaken om naar restaurant te gaan straks verjaardag van
dochter uitgebreid vieren (goeie eterkes) :lol: Mijn lieve kleindochter is intussen 13 geworden en steekt bijna 20cm boven mij uit maar ik ben dan ook flink aan het krimpen 8O nog amper 1.52m.
Ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag hier ook nog volop zon maar ik heb ook nog niet gekeken of het zo blijft. Gisteren morgen FERM koud op de scooter ik was blij met de warme anorak.
Gr. is hem aan het klaarmaken dit is zijn eerste uitstap sinds februari 2023 als onze dochter er bij is krijg ik hem buiten. Maar 't is altijd om naar de dokter of dergelijke dingen te gaan.
Mijn nieuwe VIGO schoenen voelen als sloefkes aan mijn rechter voet, maar natuurlijk moet de prothese voet weer kuren hebben 2.45u ben ik en zij ook natuurlijk ermee bezig geweest, aandoen, stappen, uit altijd een paar millimeter niet goed en dat is gevaarlijk om te vallen die moet juist zitten.
Ben uiteindelijk naar huis gekomen met schoenen aan maar afspraak voor volgende week want zit nog niet perfect. Ben niet zeker om te stappen.

[img]uploads/e8e8841958ab546f0e5d27a5e01d8486.jpg[/img]

[img]uploads/3d115409847bf87da38495e6ba870c4a.jpg[/img]

Ik moet me nu echt gaan klaarmaken want ze komen om 11.30u en Gr. zit me, helemaal op zijn zondags, rechtover mij aan te kijken met een blik die boekdelen spreekt gelukkig zegt hij nog niets.
Tot later [b]iedereen[/b]
lieve groetjes
Yorkske X

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

07 apr 2024, 10:35

Deze namiddag zou Niks oudste dochter komen met haar man en zoontje Lars, terwijl ze nog met drie waren.
Ze was al ziek geweest, vorige Paasmaandag mocht ik bij Christa eten en konden ze weer niet komen, ze is mijn aanhankelijkste kleindochter en wilde nog absoluut voor de geboorte van haar 2e zoontje nog eens komen Toch is het niet gelukt: gisterenmiddag werd Kobe geboren, een broertje voor Lars.
Alles is snel en goed verlopen, snel alleszins want ze wou nog 3 dagen werken deze week!
Nu, moeder en kindje zijn goed gezond, alleen dat telt.
Christa wordt vandaag 64 jaar, de tijd vliegt toch!
Hier is er meer zon dan gisteren, hopelijk blijft het zo!
veel groetjes
Ivette

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

07 apr 2024, 11:25

Afbeelding
Hallo iedereen, hier schijnt het zonnetje heerlijk.
Mijn tenue verandert het is hier binnen 24°C niet te doen de zon komt langs drie kanten binnen..
Zo zomer's hier , zaligggg
Er is wel wat wind , maar "achter het hoekje" is het zalig
Zondag= rustdag we maken er het beste van
Yorkje dat zijn mooie schoentjes, en zo modern .. Sorry maar ik dacht er anders over toen je er over sprak.. Gelukkig heb ik ongelijk..
Kleindochter ook al 13j, dat gaat vlug . Het is wel een grote voor die ouderdom. En ze kan nog groeien hé . . Geniet met volle teugen deze middag, maar U kennende zal het niet mankeren ..En het nagenieten niet vergeten hé
Ivette een dikke proficiat met de geboortedag van je dochter. En aan de super trotse "overgrootmoemoe" een dikke proficiat met de kleine Kobe (mooie naam trouwens)
Als ik het goed voor heb, gisteren Kobe geboren , en vandaag Krista haar verjaardag.
*enkele slechte dagen gehad , de emotie was zwaar om dragen, bij ons alle drie . .Dochter, zoon en ik . . We doen ons best . .
Smakelijk eten straks en fijne dag
toedeloe
menu: op aanvraag (zoon) roerei met spekjes en friet ...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.