een mail die niet kan verwijderd worden

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Nouchka

03 jun 2026, 11:01

sedert 1 week staat er een mail in mijn map 'deleted items' die ik niet kan verwijderen. Als ik hem open staat er 'concept' deze mail werd niet verstuurd. Ik probeerde al tientallen keren om de map 'deleted items' te legen, en alle mails die erin zitten zijn weg, maar die ene blijft zitten. Als ik hem verwijder is hij weg, maar ga ik naar een andere map en keer ik terug naar de deleted items map staat hij daar terug. Ook als ik hem open en ik klik op 'verzenden' gebeurt er niets. Ik heb geprobeerd als test om hem naar een eigen mailadres te sturen, maar daar komt hij niet binnen. Ook verplaatsen naar een andere map helpt niet. Dus.........er gebeurt gewoon niets. Ga ik rechtstreeks naar mijn Proximus mail dan vind ik daar niets terug in de map verwijderde mails. Ik laat mijn mails binnenkomen via outlook. Dus enkel bij outlook blijft hij in de map zitten. Wat kan ik daaraan doen. Moet ik mijn proximus account verwijderen en dan terug installeren ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet

03 jun 2026, 13:31

dat prog even op offline zetten , en het dan verwijderen
nadien het prog terug online zetten

zeker geen acount verwijderen !

Nouchka

03 jun 2026, 15:34

heb het geprobeerd, maar mijn mail staat er nog steeds. Weet wel niet of ik het juist gedaan heb. Ben naar mijn mailprogramma gegaan en heb geklikt op instellingen en dan op algemeen. Daarna op offline en dat aangevinkt. Dan proberen mijn deleted items map te legen, maar de mail staat er nog steeds in. Heb wel mijn pc terug opgestart .
Windows 10

verhaegen
Support SeniorenNet

03 jun 2026, 15:41

normaal is dat in het prog : bestand >
of : verzenden/ontvangen >
zo moet normaal dingen verwijderd kunnen worden die niet wég willen

Nouchka

03 jun 2026, 15:55

ik heb even wat opzoekwerk gedaan en je hebt 2 versies van outlook mail. De nieuwe versie en de klassieke (vroegere) versie. Ik gebruikte eerst de klassieke waar ik heel graag mee werkte maar soms had ik problemen en zei men mij dat ik beter zou overschakelen naar de nieuwe versie. Daar staat die knop verzenden/ontvangen niet meer op. Ook bij instellingen vind ik niets terug van offline gaan. Ik miste dat in het begin ook want ik klikte altijd op die knop verzenden/ontvangen en dan kwamen de mails direct binnen. . Nu heb ik gekeken bij google en daar blijkt dat je het in de klassieke versie inderdaad moet doen zoals u me zegt, maar dat het in de nieuwe versie moet via instellingen, algemeen, en offline, en dan zie je ook dat offline normaal als standaard staat aangevinkt. Heel raar. Maar google zegt dat in outlook nieuwe versie het programma standaard offline staat. Dit viel mij ook op toen ik het opende. Het vinkje stond reeds aan bij offline werken. Hoe kan dit eigenlijk. Mijn voorkeur zou uitgaan naar : teruggaan naar de klassieke versie, en ik vraag me af of mijn ander probleem, nl. het niet binnenkomen van verificatiecodes (zie mijn andere topic) dan misschien ook zou opgelost zijn. Als je in google intikt:: mailprogramma tijdelijk offline zetten krijg je deze uitleg over de beide versies en dat ge het bij allebei anders moet doen.
Windows 10

Nouchka

03 jun 2026, 16:13

ik ben terug gekeerd naar de klassieke outlook mail versie en nu is die mail wel verdwenen en ik ben heel tevreden dat alles terug is zoals vroeger, want ook de contactadressen waren allemaal weg en heel moeilijk om ze er terug in te krijgen. Dus ik hoop dat daarmee ook mijn probleem met de verificatiecodes is opgelost. Waarom moeten ze altijd veranderen als er iets goed is. Dus, deze topic is opgelost. Bedankt om mee te denken naar oplossingen reeds al die voorbije jaren ! Dikke merci
Windows 10

verhaegen
Support SeniorenNet

03 jun 2026, 16:20

het klopt wat je zegt hoor , en inderdaad ze veranderen tegenwoordig om de haverklap
en dat werkt fouten in de hand
inplaats van progs te verbeteren

Nouchka

03 jun 2026, 16:27

heb ondertussen ook opnieuw geprobeerd om de mail met de verificatiecode die ik nog altijd nodig heb terug op te sturen in de hoop dat hij in deze outlook klassieke versie wel zou binnenkomen maar dat lukt nog steeds niet.
Windows 10