normale mails komen terecht in de 'unwanted' map van proximus mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

23 apr 2019, 00:09

Sinds enkele tijd merk ik dat er mails zijn die men mij stuurt maar die ik niet krijg in mijn mailbox van Microsoft Outlook. Ben dan eens toevallig gaan kijken in de mailbox van proximus zelf en daar vond ik dan de verschillende ongekregen mails in de map 'unwanted'. Het zijn namelijk mails van mensen waar ik bijna dagelijks mails van krijg en die ook in de lijst van mijn contactadressen staan. Hoe komt het dat die mails door proximus worden tegengehouden. Bij andere mailprogramma's kan je dan rechts klikken op die mail die in de unwanted map zit en kiezen voor: deze mail is geen ongewenste mail, maar bij proximus lukt mij dat niet. Het is nu al weken dat ik elke dag naar Proximus mail moet gaan, mij daar inlog en dan blijken er weer 6 of meer mails in die map te zitten omdat ze zogezegd niet gewenst zijn. Ik open normaal mijn mails met outlook, maar daar komen ze dus niet binnen. Heel vervelend. Weet iemand of ik zelf bij proximus kan aanklikken welke mail geen ongewenste zijn of niet ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 apr 2019, 20:02

ge gaat der naartoe
je klikt die spammap aan , je klikt die mail aan die niet als spam gezien mag worden
dan daarboven klik je op




Afbeelding

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 apr 2019, 00:22

Bedankt Mr.Verhaegen voor je antwoord. Ik zal het proberen als er weer iets in de map zit, want bij mij zitten de mails niet in de spam map en niet in de map ongewenste mail, maar wel in de map unwanted. Hopelijk heb ik daar datzelfde icoontje bovenaan om de mails aan te duiden als wel gewenst. Maar momenteel is deze map leeg. Misschien zitten er morgen weer mails in.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 apr 2019, 09:43

Hallo Mr.Verhaegen, vanmorgen zat er mail in mijn map 'unwanted' en alhoewel het hier niet om mails ging dit ik wou markeren als 'niet ongewenst' heb ik geprobeerd om het te doen op de manier zoals u mij gisteren uitlegde, maar bij mij ontbreekt dat icoontje met de duim en de vermelding: 'niet ongewenst'. Het beeld en de mogelijkheden die ik krijg zijn de volgende:
voor seniorennet.jpg
voor seniorennet.jpg (48.09 KiB) 606 keer bekeken
en als ik op de 3 horizontale streepjes klik voor meer mogelijkheden krijg ik de mogelijkheden in het witte kadertje, maar dus ook geen mogelijkheid om aan te geven dat het geen ongewenste mail is.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 apr 2019, 10:28

en wat krijg je als je op de = klikt die achter unwanted staat ?

ik heb dat niet staan in de engelse taal

aan de rechterkant als je ingelogd bent en in ja mailbox zit
helemaal rechts staan 3 horizontale streepjes
als je daar op klikt komt "instellingen te voorschijn "
als je daar op klikt
in het volgende venster aan de linkerkant kun je op de items klikken en rechts zien wat der ingesteld staat
dan klik je eens op "regels "
en kijk wat daar staat

bv.

Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 apr 2019, 10:31

en als je op acounts daar klikt dan kan je per acount instellen in welke map bepaalde mails moeten komen

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 apr 2019, 13:55

Hallo Mr. Verhaegen, als ik naar instellingen ga en die 'regels' bekijk zoals je me hierboven toont in het voorbeeld staat daar ook bij mij een hele lijst te blokkeren mailadressen, maar de mailadressen van mijn familie/vrienden die regelmatig in die unwanted map terecht komen staan daar niet bij, al worden ze er wel tegengehouden. Raar is ook dat die namen die tegen gehouden worden ook de helft van de tijd wel doorkomen naar mijn outlookmail. Dus van dezelfde persoon komen er mails in mijn inbox van outlook terecht en dan ineens blijven er enkelen hangen in de map ''unwanted' bij proximus. Dus..........een echter regel bestaat er niet voor. Ik ben dan ook naar accounts gegaan zoals je zei en heb aangepast welke mail in welke map moet komen. Daarvoor heb ik gekozen dat de spammails in de map' Junk mail' terecht komen. Over de map ongewenste mail of unwanted heb ik niets teruggevonden bij accounts. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger bij proximus mail wel zelf namen in een lijst kon zetten die gewenst of niet gewenst waren, maar ik heb de indruk dat de laatste tijd bij proximus alles gewijzigd is. Kan dat zijn ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 apr 2019, 14:06

ja ze wijzigen continu tegenwoordig , en dat is bij alle providers zo hoor
op de duur weet der niemand nog echt alle dingen van omdat het zo vlug veranderd allemaal
ik moet soms ook goed zoeken en uitproberen met dingen tegenwoordig

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 apr 2019, 23:31

Ik heb momenteel mijn map: "unwanted" bij proximus mail gewoon verwijderd. Het is altijd in deze map dat mijn goede mails werden tegengehouden. Ik heb nu nog altijd een map: spam en een map: ongewenste mail in de lijst staan. Ben benieuwd of er nu nog mails gaan worden tegengehouden in andere mappen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

27 apr 2019, 11:13

Nadat ik de map 'unwanted' had verwijderd kreeg ik gewoon al mijn mails terug doorgestuurd, dus ik dacht dat alles nu opgelost was. Vanmorgen keek ik veiligheidshalve nog eens naar mijn Proximus mail en wat denk je: de map 'unwanted' staat gewoon terug in de lijst en er zitten ook weer mails in die daar achter gehouden worden ....???? Wat kan men dan nog doen ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 apr 2019, 11:59

raar , want ik heb die map niet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

27 apr 2019, 14:32

bij mij staat in de linkerkant als ik proximus mail open een kolom met:
Postvak in, concepten, verzonden, spam, prullenbak en archief. En daaronder staat er : mijn mappen
met daaronder: archives, drafts, nog te doen, ongewenste mail, sent, sent-items, sent mail, unwanted, trash enz.
Ik heb nu terug die unwanted map verwijderd, maar ik vraag me af of ik niet beter heel die lijst genaamd' mijn mappen' met daaronder al die submappen (waar trouwens niets in zit) gewoon helemaal verwijder, vermits u die niet hebt. Ik weet niet hoe die daar gekomen is en eigenlijk heb ik alle nodige mappen bovenaan staan nl. inbox, concepten, verzonden, spam, prullenmand en archief. Meer heb ik toch niet nodig ! Als ik ze dan verwijder blijven ze hopelijk weg en staan ze de dag nadien niet terug op die plaats.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

27 apr 2019, 17:22

Nouchka,

regels instellen, hoe kan je lezen op onderstaande link
https://webmail.appsuite.proximus.be/ap ... ilter.html

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

27 apr 2019, 18:16

Bedankt sony, maar ik moet zelf geen regels maken en de namen van de mails die niet mogen worden tegengehouden staan niet in die lijst van proximus met de te blokkeren mailadressen anders kon ik ze daar uitvinken. Het zijn gewone mails van vrienden en familie die soms in die unwanted map terecht komen en dan niet worden doorgestuurd naar mijn outlook mails. Als ik niet zelf ga kijken bij proximus mail ben ik ze kwijt. Bij de spam map als je die opent staat er een icoontje bovenaan om te melden dat de mail die er in zit geen spam is, maar bij die unwanted map staat dat icoontje niet, dus kan je ook niet aanduiden dat het geen ongewenste mail is.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

28 apr 2019, 17:42

Nouchka,

als je regels maakt kan je de inkomende berichten die van een
bepaald adres komen of van een bepaalde afzender altijd verwijzen
naar de IN map, dus jawel je kunt die regels zelf aanmaken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet