problemen met nieuwe versie van thunderbird 78.4.2-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 14:41

de naam veranderd naar " geen .telenet.be" en dan een mail verzonden naar mijzelf
resultaat...fout .....dit werkt niet .... poort 995 is trouwens ook de plaats waar mijn mails nu binnenkomen.

Na 2 dagen bezig te zijn met dit stom geval ga ik er nu toch korte metten mee maken hoor, het word mij te veel.

Ik ga naar aanleiding van de tip van Verhaegen een backup maken van mijn volledige thunderbird ...(uitgezonderd de instellingen)anders staan we weer even ver.....alles van thunderbird er af kieperen, en volledig opnieuw installeren en dan zien we wel wat het word.
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 nov 2020, 16:02

geo schreef:
12 nov 2020, 14:41
Ik ga naar aanleiding van de tip van Verhaegen een backup maken van mijn volledige thunderbird ...(uitgezonderd de instellingen)anders staan we weer even ver.....alles van thunderbird er af kieperen, en volledig opnieuw installeren en dan zien we wel wat het word.
Je moet Thunderbird niet opnieuw installeren. Alleen de e-mail accounts verwijderen, afsluiten, opstarten en dan die ene goede e-mail account weer toevoegen als IMAP. De Lokale mappen worden niet meer gebruikt maar blijven wel bestaan. Op deze manier verlies je geen enkele e-mail. Wel voor de veiligheid eerst een backup nemen.

Ik ga er van uit dat in Mijn Telenet de e-mail account ingesteld is op IMAP.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 16:22

hovel
De back up is nu gemaakt met de prog Mozback ...betrouwbaar
Voor de goede orde staan er 3 mail in het linker vak
2 x telenet mail .........1x lokale mappen.

Als ik je goed begrijp mag ik alle 3 de mappen verwijderen via
onderstaande >>>Accountacties>>>verwijderen dit voor de goede orde????
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 17:43

hovel

De mappen zijn verwijderd en terug ingesteld zoals u voorstelt...Map 1 is nu................@telenet.be...... map 2 zijn de Lokale mappen.alle mail staan nog net zoals ze stonden ...dus net zoals geschreven hebt....prima.

Alleen lukt het nog niet om nu berichten BINNEN te halen en een mail te verzenden naar mezelf ???
Dit zijn de serverinstellingen voor Postvak In en ...verzonden
Servertype: IMAP-mailserver
Servernaam: imap.telenet.be
Gebruikersnaam: .....................@telenet.be (email adres)
Poort :143

Geavanceerd instellingen

Afbeelding

instellingen Uitgaande server
uitgaande telenet-smtp.telenet.be
Beschrijving: uitgaande telenet
Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Gebruikersnaam: emailadres
Autenticatiemethode, normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Ik weet niet precies waar de fout zit dat ontvangen en verzenden niet lukt????? als dit nog lukt zijn alle problemen opgelost

Met dank voor de steun
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 nov 2020, 18:03

geo schreef:
12 nov 2020, 17:43
Alleen lukt het nog niet om nu berichten BINNEN te halen en een mail te verzenden naar mezelf ???
Binnenkomende e-mails:
Als je in map1 (IMAP?) op de Postvak in gaat staan moeten alle -mails die in Postvak in zitten automatisch geladen worden. Idem voor de andere (IMAP) sub-mappen.

Bij mij staat het zo:
Afbeelding

Verzenden:
Krijg je een foutmelding? Welke.
Bij mij staat het zo:
Afbeelding

Juiste uitgaande server als standaard ingesteld:
Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 nov 2020, 18:50


janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 nov 2020, 19:19

Kan je met uw GSM een mail sturen.
Ontvang ge die dan op uw PC en in webmail.
Staat de mail in de verzonden berichten in webmail.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 19:35

Hovel
Dit zijn mijn instellingen
Binnenkomende Emails
Afbeelding
Uitgaande instellingen

Afbeelding
Detail van geselecteerde server

Afbeelding
de fout die hij geeft bij verzenden

Afbeelding

de instellingen zijn volgens mijn mening zo goed als gelijk met de uwe



met dank
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

12 nov 2020, 20:45

Kijk eens goed Geo
Je moet niet luisteren of doen wat ik zeg, en het is ook de laatste keer dat ik u wat zeg.
En als je niet wil luisteren, foert dan.
zo goed als....Neen, fout, . zo goed als bestaat niet in computer, het moet 100% juist zijn of het werkt niet.
Dat zei mijn leraar IT ook vroeger. En van een leraar moet je leren hé. Dat zal je wel weten zeker.

uitgaande telenet in een configuratie> OMG heb ik nog nooit gelezen.

Verwijder alle accounts in je Thunderbird en begin helemaal opnieuw.
Het is me gelijk of je mails kwijt bent, het is trouwens je eigen schuld.
In de account instellingen.

Afbeelding

Account acties in Thunderbird, verwijder accounts, en allemaal. Tot je een lege Thunderbird hebt.
Dan vul je alles in zoals het eerste screenshot. Natuurlijk met de juiste gegevens.
en je klikt daarna op handmatig configureren.

Afbeelding

daarna vul je het zelfde in als ik, 100% gelijk, niet zo goed als!!!!
en je klikt op 'opnieuw testen'

Afbeelding

En tenslotte klik je op gereed.

Afbeelding

En stuur een mail naar hallo@telenet.be om te testen

En helemaal tot slot, ik heb je commentaar gelezen een paar berichten geleden hierboven en het zal de laatste keer zijn dat ik je help.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 nov 2020, 21:16

geo, dit probleem doet zich recent meer voor. Een oplossing voor verschillende personen was het volgende.

Verwijder het wachtwoord van smtp.telenet.be
- Menu Extra
- Kies Opties
- Kies Privacy ¬ Beveiliging
- Ga een beetje naar beneden tot bij Wachtwoorden
- Kies Opgeslagen wachtwoorden
- Zoek smtp.telenet.be voor uw e-mail adres en verwijder dit
- Probeer nu een e-mail te zenden
- Uw wachtwoord wordt gevraagd
- Vul het wachtwoord in dat bij uw e-mail adres behoort en klik ok

Het verzenden zou nu moeten werken (hoop ik).

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 21:48

sacho

wat jammer dat je daar nu mee voor de dag komt, had je dat gisteren direct vermeld in plaats
van ""ik zou dit of dat doen steeds weer te melden"", dan had ik Zeker naar U geluisterd in plaats van een boze opmerking te maken
.
Ik bied U alsnog mijn exuses aan voor mijn gedrag dat een gevolg is van dagen aan een stuk te werken
aan dingen die niet vooruit gaan en niet werken en daarboven nog weinig slapen omdat die dingen maar blijven door je hoofd spoken s'nachts.
Het is niet mijn gewoonte om mensen af te schieten maar je geraakt oververmoeid en dan ga je soms over de rode lijn ....dus nogmaals mijn exuses.

De reden dat ik dit jammer vind voor U is ....dat alles in een paar uur opgelost is door ...hovel....
Alles is zoals het moet zijn......de uitgaande en inkomende mails werken ... eveneens op mijn telefoon.

Ik moet dit nog melden aan ....hovel ....omdat het pas een uur geleden volledig in orde is gekomen.

Ik wil U niet nog eens afschieten maar ik zou je de raad geven als je echt mensen wil helpen , kom dan direct
met een oplossing voor de dag ....zoals je nu doet.....en iedereen zal naar je luisteren ,want de oplossing die je nu aanbied is net hetzelfde als die van hovel waarmee het probleem in een paar uren opgelost is.
in dit geval was het gisteren al opgelost door U ,ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

En dan moet je Uzelf ook niet meer excuseren zoals ik gisteren nog een uitspraak van U zag
"Sorry ik zal je niet meer storen"
Alvast vriendelijk bedankt dat je toch nog de moeite hebt gedaan om een oplossing aan te bieden en onthoud goed mijn voorstel.
Goede avond
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

12 nov 2020, 22:22

Hovel
Ik heb goed nieuws voor U...alles werkt zoals het moet ......zowel inkomende als uitgaande mails werken
eveneens blijven de mails op Telenet webmail staan en komen ze ook op mijn telefoon terecht.

Ongelofelijk ....in een paar uren is alles opgelost , U hebt het misschien al gezien dat ik een bericht heb ontvangen van sacho met identiek dezelfde oplossing....helaas te laat .daarbij heb ik mijn exuses aangeboden voor de uitspraak van mij gisteren....en hem intussen ook een beetje wijze raad meegegeven.

De reden dat ik eerder zei dat het niet werkte was waarschijnlijk dat ik na het verwijderen van de mappen
en het instellen van de nieuwe........de mailbox niet direct heb afgesloten en opnieuw gestart.

Dit word nogal eens vergeten.....met computers moet je goed wakker zijn en dat ben ik niet meer na 2 dagen
gesukkel.
Dus geen probleem meer tenzij ik U nog uitvoerig wil bedanken voor de korte maar krachtige oplossing.
Zo weten we weer waar naartoe bij problemen met thunderbird....Uw naam staat in mij notaboekje.

Wat ben ik blij dat ik mijn thunderbird mail terug heb in een normaal werkende staat....het is een simpele
prog....maar o zo handig , en zonder veel prietpraat.

Alvast hondermaal dank aan alle mensen die hieraan hebben meegeholpen.

Goede nacht iedereen
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 nov 2020, 22:41

Als ge uw lokale mappen nog hebt dan kan je mails uit die mappen kopiëren naar uw postvak IN of send.
Dan zie je die mails ook op uw GSM.
Test het eerst met een paar mails want als ge het doet met een hele reeks mail dan kan het hele tijd duren omdat deze mails via het internet op uw mailserver moeten gezet worden.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

13 nov 2020, 00:15

Deze tip zal ik alvast mee nemen en uitvoeren.

Verder wil ik je nog van harte bedanken voor de vele uren dat je hebt geprobeerd
om mij uit de nood te helpen,al besef ik maar al te goed dat niet iedereen voor alles een
snelle en directe oplossing heeft, daarvoor is een computer een veel te ingewikkeld iets.

Vele dank voor de vele uren hulp, en verder nog een goede nacht.
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 nov 2020, 18:00

Als u nog de set-up hebt van thunderbirt 68.10 dan zou ik die laatste die er opstaat helemaal verwijderen, en dan met de set-up 68.10 opnieuw instellen, wel die automatische update uitschakelen.
U moet dan wel zeker zijn dat u de juiste e-mail adressen ,met de bijbehorende wachtwoorden hebt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.