Paswoord mailbox Telenet vergeten

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

08 aug 2021, 16:50

Een vriend van mij beschikt over een Mac-computer. Hij is echter niet zo handig in het dagelijks gebruik er van en heeft nu het volgende probleem.
Als hij een mail wilt versturen ( zijn mailadres is : .............@telenet.be ), krijgt hij de vraag om zijn paswoord in te geven. Hij kent dit echter niet meer. Bijgevolg kan hij geen mails meer versturen. Ontvangen kan hij klaarblijkelijk zijn mails nog wel.
Ik zocht naar een oplossing om een nieuw paswoord aan te maken en kwam op onderstaande mogelijkheid terecht :


Afbeelding

Wanneer ik dan op "Kies een nieuw wachtwoord" klik kom ik op dit terecht :


Afbeelding

Is hiermee verder gaan de goede methode om een nieuw paswoord voor hem aan te maken ?
Kan ik deze procedure voor hem ook toepassen op mijn PC ?
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 aug 2021, 06:52

KLOPT wat hierboven staat en eventueel kan men ook via
WEBMAIL van Telenet
https://login.prd.telenet.be/openid/login
waar men dan zijn naam = User.ID kan ingeven en het paswoord aanvragen.

Succes !

H.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 aug 2021, 09:07

@Raymond1
Klopt allemaal hierboven, maar je vriend moet van Telenet zo'n klein boekje met flappen gekregen hebben en daar staan zijn paswoorden in. Als hij dat heeft weggegooid, is dat niet het slimste wat hij ooit gedaan heeft .......

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

09 aug 2021, 09:20

Beste HViaene,
Ik geef U helemaal gelijk, maar anderzijds heb ik heel veel begrip voor deze man.
Reeds 13 jaar lijdt hij aan Parkinson en dat is niet zonder gevolgen gebleven.
Daarom, laten we proberen hem te helpen. Dat is het voornaamste.
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

09 aug 2021, 14:30

Hey Raymond
Het zelfde verhaal met Proximus.
Heb naar de provider gebeld en na een tijdje heb ik toch contact gekregen.
Gewoon uw wachtwoord vragen, is wel niet eenvoudig. !
Veel moed en geluk. !
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 aug 2021, 08:43

Raymond1 schreef:
09 aug 2021, 09:20
Beste HViaene,
Ik geef U helemaal gelijk, maar anderzijds heb ik heel veel begrip voor deze man.
Reeds 13 jaar lijdt hij aan Parkinson en dat is niet zonder gevolgen gebleven.
Daarom, laten we proberen hem te helpen. Dat is het voornaamste.
Daar kan ik je helemaal in volgen, een van mijn beste vrienden is er onlangs na jaren van aftakeling, aan overleden. Erg triest.