gmail.... account toevoegen / windows11-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

12 okt 2021, 08:59

Ik heb zopas een nieuwe laptop "Medion" die draait onder windows11.
Ik heb gmail en had daar ook mijn vorige emailadres (telenet) aan toegevoegd en dat was geen probleem.
Gisteren had ik echter wel problemen van diverse aard waarbij alles vast liep.... zelfs "afsluiten". Door lang op de aan/uit-toets te blijven drukken kreeg ik uiteindelijk de laptop afgesloten en nadien kon ik weer opstarten.
Blijkt nu dat, wanneer ik een email verstuur vanuit mijn gmailadres naar mijn telenetadres deze mail niet meer binnen komt...
Ik wil in mijn account mijn telenet-adres toevoegen maar hier geraak ik niet ... steeds opnieuw moet ik mijn google adres inbrengen en dan kom ik (na verificatie op mijn smartphone => ja tikken) direct weer in het gmailscherm dat echter reeds "open" stond... hierdoor heb ik dan 2 keer gmail op mijn browser maar geen mogelijkheid om het account toe te voegen !
Ik zou willen checken welke account nu feitelijk opgeladen is maar vind niet waar ik dat kan zien...
Wellicht zijn er snuggere senioren die me kunnen helpen waarvoor dank !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 okt 2021, 15:50

king schreef:
12 okt 2021, 08:59
Ik heb gmail en had daar ook mijn vorige emailadres (telenet) aan toegevoegd en dat was geen probleem.
Een gmail e-mail-adres en een gmail e-mail-programma zijn twee verschillende dingen. Dus je hebt een gmail e-mail-adres, welk e-mail programma gebruik je? ook gmail ( mail-server, via uw browser) of via een e-mail (client) programma op uw pc? (Windows mail, Thunderbird, Outlook (office), ...)

Als je vroeger uw telenet e-mailadres aan uw gmail account hebt toegevoegd (via uw browser) dan is dat nog steeds zo. Dat heeft niets te maken met een nieuwe laptop. Al deze gegevens staan bij Google op de mail server, niet op uw laptop!

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

12 okt 2021, 16:23

Dank voor je antwoord maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen.....
Start ik GMAIL op door dit via google te selecteren dan zie ik de mails die er nog inzaten maar de mails afkomstig van het telenetadres komen er niet in...
Wellicht zit ik ergens fout bezig temeer het tot gisteren perfect ging...
Ik zocht reeds op internet naar de GMAIL app maar daar krijg ik de reactie dat deze is geïnstalleerd.... maar ik zie die nergens....!
????????????
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

13 okt 2021, 10:36

ik vermoed dat er ergens een fout moet zijn in mijn gebruik....
er is een microsoft account, een google account, een telenet account..... en ik raak daar niet wijs uit.
Het is misschien mogelijk dat GMAIL gebruik maakt van mijn google account (met telenet adres) i.p.v. mijn microsoft account (met gmailadres) maar hoe kan ik dat zien of wijzigen...?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

13 okt 2021, 11:12

Als uw G-mail open staat klik dan rechts boven op uw profiel foto.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

13 okt 2021, 17:18

Problem solved....!

Ik werk nu met OUTLOOK waarin mijn twee mailadressen zijn opgeladen en alles nu OK !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.