Gmail instellingen verouderd...

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

23 nov 2021, 17:17

Ik ben een tijdje terug overgeschakeld van telenet mail naar gmail.
Alles werkt perfect MAAR ik krijg dagelijks meermaals een melding "uw instellingen van gmail zijn verouderd"
Ik had vroeger een gmailadres op mijn smartphone dat ik nooit gebruikte (en nu ook niet, ik gebruik enkel mijn laptop), zou dit daar iets mee te zien hebben...?
Het gmailaccount verwijderen durf ik uiteraard niet omdat ik vrees mijn mail volledig kwijt te zijn.
Het emailadres dat ik vroeger via gmail op de smartphone had is wel verschillend van wat ik nu heb... is dat misschien het probleem?
Dank voor een seintje met advies
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 nov 2021, 08:58

Als dat adres op je smartphone anders was, dan heeft dat niks meer te maken met je huidige emailadres. Voor de rest heb ik dergelijke email nog nooit gezien en ik gebruik mijn gmailadres al jaren.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 nov 2021, 19:22

gewoon eens inloggen bij die google acount
op die acount klikken en dan op ; google acount beheren
meestal is dat dan al genoeg om in orde te zijn

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

29 nov 2021, 16:41

ik vind op mijn smartphone enkel de nieuwe accountnaam die ik ook op mijn laptop gebruik. Ik heb via de smartphone ook een mail (test) willen versturen maar die blijft in de outbox geblokkeerd...
Wat ik wel zie is dat de synchronisatie niet opstaat en misschien is dit een oorzaak... ?
Ik had doelbewust op de gsm de synchronisatie uitgezet omdat ik mijn mails niet op mijn gsm wil ontvangen.
Hoogst uitzonderlijk verstuur ik eens een mail vanop mijn gsm en dan nog op mijn eigen adres emailadres (met foto's van mijn gsm in bijlage) zodat ik ze op mijn laptop krijg maar de mails gaan niet meer door zo blijkt....
Het emailadres dat ik voorheen op de gsm (in gmail) gebruikte zie ik niet meer op die gsm.... maar misschien moet ik daar het verband leggen met de terugkerende boodschap op mijn laptop "instellingen gmail verouderd"...?
Belangrijkste is dat alles perfect blijft functioneren op mijn laptop.....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.