outlook laadt niet correct

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

04 apr 2022, 12:15

Outlook laadt niet correct

Al maanden geleden viel het op dat outlook/hotmail soms niet correct laadt.
Het begint met een zeer trage (her)start van outlook (vele minuten) (ik gebruik hotmail in firefox).
Bovenaan staat dan:
Deze pagina vertraagt Firefox.
Stop deze pagina om uw browser te versnellen. En dan de optie “stoppen”.
Daar klik ik nooit op want ik wil dat de pagina wel wordt geladen.
Als het laden dan eindelijk klaar is ziet de pagina er anders uit nl het onderste deel (een vijfde) van het beeld is blanco.
Als ik lang wacht (vele minuten) dan kan ik een bericht wel openen maar sommige functies doen het dan bv niet nl alles in de bovenste regel nl opslaan etc.
Ik heb van alles geprobeerd:
Klik op personen en dan op berichten
Klik op agenda etc
Klik op berichten
Pagina vernieuwen
herstart
Soms herstelt het beeld zich tot normaal echter meestal niet.
Het meeste suc6 heb ik met een herstart. Maar ook weer niet altijd zodat ik alles weer moet herhalen.
Ik heb het allemaal ook getest in edge maar dat levert geen verbetering op.
Wat kan ik doen om snel weer een bruikbaar beeld kan krijgen waarmee ik verder kan?
Een bijkomend probleem is dat het voorkomt dat berichten in outlook niet binnen komen terwijl dat daarvoor lang zonder problemen verliep van dezelfde afzender..
Dank voor het meedenken.

Medion Akoya MD 60571; 8 GB werkgeheugen; Intel Core i7 7500U CPU 2,7-3,5 GHz; SSD 128 GB; HDD 1000 GB; 17,3 monitor; aparte 26 inch monitor; Windows 10; 64 bits; kabel; geen wifi; Office 2003; gekocht April 2018

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

04 apr 2022, 12:47

er is iets te melden
ben nu alweer lange tijd bezig met dit grote ongemak
ik heb google chrome geïnstalleerd en outlook werkt nu normaal
ik wacht af en cross my finger dat het goed blijft want een niet goed functionerend
email systeem is wel erg ongemakkelijk to say the least