E-mail in Postvak UIT

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

02 jun 2022, 11:39

Beste leden,

Ik werk nog steeds met Windows Life Mail.Het is al een paar dagen aan de gang dat mijn verzonden e-mails in Postvak UIT blijven staan en niet verzonden worden.Ik krijg dan steeds dit bericht,zie bijlage:

Afbeelding

Met het ontvangen van e-mails is er geen enkel probleem.Weet iemand soms wat er fout kan zijn?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

02 jun 2022, 12:03

Probeer je soms mails te versturen van buiten de proximus netwerk-omgeving ? via een andere provider dus ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

02 jun 2022, 12:29

Charlie,

Ik werk nog steeds met Proximus en heb daar niets aan veranderd.Wat bedoel je met"proximus netwerk-omgeving"?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

02 jun 2022, 18:18

WillyV schreef:
02 jun 2022, 12:29
Wat bedoel je met"proximus netwerk-omgeving"?
Als je thuis een aansluiting hebt van proximus en je bent daar verbonden, dan zit je op het intern netwerk van proximus (dus in een proximus netwerk-omgeving)
Heb je de laptop mee op verlof of verplaatsing en je maakt verbinding via een andere provider, dan zit je buiten de proximus netwerkomgeving. Dan is er een beveiligde verbinding nodig om van buitenaf te kunnen versturen via de smtp server - relay.skynet.be
Ontvangen is dan geen enkel probleem, maar versturen wel.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

03 jun 2022, 09:21

How to Fix Windows Live Mail Error 0x800CCC0B?
It’s easy to fix Windows Live Mail 0x800CCC0B authentication error. To allow authentication, go through the steps mentioned below:-

Launch Windows Live Mail and click on Account tab.
Select the e-mail account that is causing the error and then click on Properties.
Select the Servers tab and look for the Outgoing Mail Server section on the properties window. Click on the My Server Requires Authentication checkbox and then hit on OK.
This will allow incoming and outgoing email authentication, and you will no longer receive the error.

In most cases, the email service provider uses the incoming mail username and password to authenticate outgoing emails. If this is not the case, proceed with the following steps:-

Click on Setting button.
The Outgoing Mail Server window will appear on your computer screen. Check the box labelled “Log on using” and enter the account username and password for outgoing mail and click the OK button.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

03 jun 2022, 13:50

Charlie,

Ik heb thuis een aansluiting ( en verbonden denk ik ) van Proximus voor mijn desktop.Er is daar echter niets aan veranderd.

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

03 jun 2022, 15:15

Beste janneke dust2,

Voor zover ik het allemaal versta ( Engels ) , heb ik uitgevoerd wat je me voorstelde.Zie bijlagen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat moet ik hier nog aan verbeteren,want de foutmelding is nog steeds niet opgelost : de verzonden mail blijft nog steeds in Postvak UIT staan.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 jun 2022, 17:14

Vink dit eens aan daar waar men groen kruisje staat. Eerst OK, dan toepassen en nog eens ok klikken.
Lukt het zo niet kan je steeds weer veranderen.
Dit is toch van uw uitgaande mail en die staat bij mij anders, ik heb wel Telenet.
Afbeelding

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

04 jun 2022, 11:18

Beste sacho,

Ik heb je tip gevolgd,maar het resultaat blijft hetzelfde,zie bijlagen :

Afbeelding


Afbeelding

mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

04 jun 2022, 13:51

Heb je de mails in postvak UIT wel allemaal verwijderd?

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

05 jun 2022, 11:42

sacho,

Ik heb de mails uit postvak UIT verwijderd,een mail naar mezelf verzonden ,maar die blijft nog altijd in postvak UIT staan.Met steeds dezelfde foutmelding :

Afbeelding

Zou dit misschien iets met de server (s ) of de toegangspoorten van Proximus te maken kunnen hebben?Ik weet het niet meer.

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 jun 2022, 12:30

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat uw gebruikersnaam en/of paswoord foutief zijn in de instellingen.


Afbeelding

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jun 2022, 15:11

kan je inloggen op webmail en dan een mail versturen?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 jun 2022, 23:15

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
Uitgaande e-mail (SMTP): vul poort 587 in.
Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.

Ik weet het......
In de gegevens van Proximus staat er voor Windows Live mail "SSL" bij de versleuteling voor de SMTP server.
Maar voor den Outlook staat er: "STARTTLS (or TLS)"
Kunt dus altijd dit eens proberen..

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

06 jun 2022, 11:58

Aan allen die me hebben trachten te helpen met deze topic,

Hartelijk dank voor jullie geboden hulp.Ondertussen heb ik zelf het een en ander onderzocht en tot het volgende gekomen.
Zo was de instelling van de poortnummers voor de uitgaande e-mail,voor ik er iets aan veranderde :

Afbeelding

En zo ziet het er nu uit :

Afbeelding

Ik heb het vinkje weggedaan,poortnummer 25 kwam er automatisch op,ik heb als test een mail naar mezelf gestuurd en alles blijkt tot hiertoe nu terug te werken.Nog even afwachten of alles terug O.K. is.
In elk geval,allen bedankt.

mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.