e-mails kunnen niet bezorgd worden

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Petoet
Lid geworden op: 30 okt 2008, 14:27
Locatie: Roosendaal Nederland

31 aug 2022, 14:41

Mijn Acer laptop werkt met Windows 11. Voor mijn e-mailverkeer gebruik ik Mozilla Thunderbird. Ik maak gebruik van verschillende e-mailproviders. In mijn adresboek heb ik een aantal groepen aangemaakt. In 1 van die groepen zijn 90 e-mailadressen opgenomen.
Op 12 augustus stuurde ik die groep van 90 adressen gezamenlijk een mailtje. Ik gebruikte daarvoor het e-mailadres pxxxxx@outlook.com
Ik kreeg meteen 10 e-mailtjes terug van postmaster@outlook.com met de boodschap dat, opgeteld, het bericht naar 50 !! adressen niet kon worden bezorgd.
De e-mails naar de overige 40 adressen werden wel bezorgd.
Dit betroffen alle @ziggo.nl adressen, maar ook @kpnmail.nl, @versatel.nl, @hetnet.nl, @telenet.be, @telfort.nl, planet.nl en @tiscali.nl werden niet ontvangen.
De e-mails werden wel ontvangen door de adresssen bij @gmail.com, @home.nl, @outlook.com, @hotmail.com en @live.nl.

In elk van de 10 e-mails stond de tekst:
Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen:
Hierna volgde telkens 1 of enkele e-mailadressen.
Hieronder stond de tekst:
De e-mailclient heeft dit bericht verzonden met nieuwe regels zonder regelterugloop. Dit is niet mogelijk via de DATA-opdracht van het SMTP-protocol, en het ontvangende systeem biedt geen ondersteuning voor BDAT.

Ik begrijp deze tekst niet. Kan iemand mij daarover meer uitleg geven en mij aangeven welke handelingen ik moet doen om e.e.a. weer in orde te maken?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 aug 2022, 14:51

Petoet,
De e-mailclient heeft dit bericht verzonden met nieuwe regels zonder regelterugloop
In die berichten je regels indelen door op enter te drukken,
niet blijven typen en automatisch op een volgende regel
verder typen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Petoet
Lid geworden op: 30 okt 2008, 14:27
Locatie: Roosendaal Nederland

31 aug 2022, 15:19

Sony bedankt voor je snelle reactie. Ik zal daar bij mijn volgende e-mails rekening mee houden. Echter, weet u dan ook waarom ik niet dezelfde melding kreeg op de e-mails naar de adressen met @gmail.com, @home.nl, @outlook.com, @hotmail.com en @live.nl?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 aug 2022, 16:29

Petoet,

De betreffende mail adressen (de providers) ondersteunen
blijkbaar die werkwijze niet.
en het ontvangende systeem biedt geen ondersteuning voor BDAT
Sony
I Afbeelding SeniorenNet