Email met bijlage Winmail.dat

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

09 jun 2023, 01:46

Dag helpers,
Sinds een paar dagen krijg ik Email met bijlage winmail.dat.
Als ik deze bijlage wil openen krijg ik dit te zien:

Afbeelding

In plaats van PPS.
Er zijn 2 personen die ik deze winmail.dat ontvang.
Die ene werkt sinds kort met OUTLOOK en WINDOWS11
Die andere weet ik niet. Wel hetzelfde Email adres als ik. Van de tweede had ik eerder geen problemen. Nu wel. Ik heb haar geschreven maar ze geeft nog geen antwoord.
We zijn van powerpoint google groep. De rest van de leden kan ik gewoon openen. Van deze twee moet ik mijn KPN WEBMAIL openen en dan kan ik pas de PPS openen. Ik vind het vervelend.
Ik gebruik voor mijn mails THUNDERBIRD, zodat ik 3 account tegelijk kan zien.

Kan iemand misschien mij helpen a.u.b

Mijn browser is GOOGLE CHROOM. Ik gebruik geen Internet Explorer.


Afbeelding

Alvast bedankt.
Groetjes van Lanny

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

09 jun 2023, 10:42

Bedankt helpers Hovel en Hviaenevoor het snelle antwoord.
Groetjes en prettige dag van Lanny

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

22 jun 2023, 17:52

Beste helpers,
Waarom kan ik niet meer de winmaildat openen? Moet ik deze Winmaildat.com eerst intalleren?
Groetjes van Lanny

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 jun 2023, 14:51

Zoals in de link van hovel staat, je moet dat bestand opslaan op je PC, dan naar die site www.winmaildat.com gaan, via de knop "Bladeren je bestand selekteren en op "Start" kliken en dan zul je het originele bestand kunnen downloaden
Maar vooral is hey zaak om je afzender wijs t emaken dat die zijn instellingen verandert zoals aangegeven in optie 3 op siz bladzijde van hovel. Daar kun jijzelf niets aan doen, de fout ligt bij de afzender.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 jun 2023, 22:06

Lanny Suhita schreef:
22 jun 2023, 17:52
Beste helpers,
Waarom kan ik niet meer de winmaildat openen? Moet ik deze Winmaildat.com eerst intalleren?
Groetjes van Lanny
Heb er hier ook al zo enkele binnengekregen.....

Als je niet iedere keer naar de site van winmaildat.com wilt gaan, dan kan je idd. best de Winmail Reader installeren.

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

25 jun 2023, 02:22

hviaene,
Heb ik gedaan , Eerst kon ik het wel maar nu niet meer. Ik heb ook de afzender gezegd maar zij zegt dat ligt aan mijn computer. Ze heeft een nieuwe E-mail adres d.i OUTLOOK. er zijn 4 mensen die niet kan openen.
Groetjes van Lanny

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

25 jun 2023, 02:25

Charlie Maru ,
Is er een link vanwinmail reader?
Groetjes van Lanny

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 jun 2023, 09:22

Lanny Suhita schreef:
25 jun 2023, 02:22
hviaene,
Heb ik gedaan , Eerst kon ik het wel maar nu niet meer. Ik heb ook de afzender gezegd maar zij zegt dat ligt aan mijn computer. Ze heeft een nieuwe E-mail adres d.i OUTLOOK. er zijn 4 mensen die niet kan openen.
Groetjes van Lanny
Tja, dan sta je voor schut natuurlijk, en er zijn er al 4 zoals jij, dan zou ze toch even moeten nadenken. En je zal misschien ook niet te weten komen of ze toch iets veranderd heeft dat je haar bestanden nu niet meer kunt lezen???

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

25 jun 2023, 12:59

hviaene
Ze zei dat ze niets heeft veranderd.
Zie hier wat ze schreef

Afbeelding

Ik heb mail van 2 mensen met winmaildat. In eens is de mail van die anderen is de bijlage niet in winmaildat. Ze denkt maar niet zeker dat de programma van haar is nieuw en die van mij is oud. Ik heb office 2016.

Bedankt voor uw antwoord. Het blijf voor mij een raadsel, omdat ik kan altijd alle mails met bijlage openen.
Groetjes van Lanny

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

25 jun 2023, 16:11

Even gezocht met Google.

https://nl.wikihow.com/Winmail.dat-openen

Dit artikel laat je zien hoe je de inhoud van het bestand winmail.dat kunt bekijken. Dit bestand verschijnt als bijlage bij e-mails die gestuurd zijn met het e-mailprogramma Microsoft Outlook. Er zijn verschillende online diensten en mobiele apps die je kunt gebruiken om het bestand te openen. Onthoud wel dat de inhoud van winmail.dat altijd hetzelfde is als de inhoud van de e-mail zelf. Als je de e-mail kunt lezen, is er dus geen reden om de bijlage te openen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Lanny Suhita
Lid geworden op: 14 jun 2016, 02:00
Locatie: Amsterdam

25 jun 2023, 17:53

Lode
Bedankt vppr de link.
Dit werkt gewoon niet. Zoals ik al zei : in het begint ging prima, ik kon de winmaildat openen. Nu niet meer.
De processing blijft draaien maar niet openen. Ik wacht al 15 minuten.
Groetjes van Lanny

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 jun 2023, 18:03

Lanny Suhita schreef:
25 jun 2023, 02:25
Charlie Maru ,
Is er een link vanwinmail reader?
Groetjes van Lanny
a.u.b....
https://www.winmail-dat.com/app.php
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

25 jun 2023, 18:39

lode schreef:
25 jun 2023, 16:11
https://nl.wikihow.com/Winmail.dat-openen

Dit artikel laat je zien hoe je de inhoud van het bestand winmail.dat kunt bekijken. Dit bestand verschijnt als bijlage bij e-mails die gestuurd zijn met het e-mailprogramma Microsoft Outlook. Er zijn verschillende online diensten en mobiele apps die je kunt gebruiken om het bestand te openen. Onthoud wel dat de inhoud van winmail.dat altijd hetzelfde is als de inhoud van de e-mail zelf. Als je de e-mail kunt lezen, is er dus geen reden om de bijlage te openen.
Niet noodzakelijk.....
Als er b.v. een *.pdf als bijlage wordt meegestuurd komt deze ook in het "winmail.dat" terecht en kan je deze op geen enkele normale manier lezen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier