Thunderbird foto plakken in bericht

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

21 dec 2023, 19:56

Beste forumgasten.
Telkens ik, in mijn e-mailprogramma Thunderbird, in een bericht rechtstreeks een foto wil plakken verschijnt er geen foto maar een klein teken van een gescheurd blad papier.
Onderaan het bericht verschijnt er dan ook een gele balk met volgende tekst
“Thunderbird heeft het laden van een bestand in dit bericht geblokkeerd. Door het bestand te deblokkeren zal het in uw uitgaande bericht worden bijgevoegd”
Na eerst dat gescheurde blaadje papier te selecteren en dan te deblokkeren verschijnt de foto.
Heeft er iemand enig idee of ik daar iets aan kan doen zodat de afbeeldingen direct verschijnen nadat ik ze geplakt heb?
Ik moet er ook bij vermelden dat ik ook al enkele e-mails ontvangen heb waar ook een foto in het bericht zou moeten staan en waar in de plaats ook weer zo een gescheurd blaadje papier staat.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 dec 2023, 10:31

Ik begrijp niet wat je wil bereiken door een foto IN een bericht te plakken i.p.v. die als bijlage te sturen.
Ten eerste, als het een bekend formaat is (.jpg e.d.) dan toont Thunderbird (of een ander e-mail programma) die foto automatisch als je de mail leest.
Ten tweede, je maakt het de ontvanger veel gemakkelijker als die om-welke-reden-dan-ook de foto zelf wil bewaren.

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

22 dec 2023, 11:38

Soms is het gemakkelijk als je enkele afbeeldingen wil versturen en onder elke foto een tekst wil plaatsen (kan natuurlijk ook door er bvb. een Word document als bijlage bij te voegen maar dan moet de ontvanger eerst dat bestand nog openen).
Voor ik mijn nieuwe PC had ging dit als een fluitje van een cent. Om een of andere reden gaat dat nu niet meer. Misschien omdat ik Thunderbird opnieuw heb geïnstalleerd.
Afbeeldingen die IN een bericht geplaatst worden kunnen gemakkelijk gekopieerd of ‘opgeslagen als’ worden door de ontvanger.
Dan blijf ik nog met het probleem van het gescheurde blad
Afbeelding
ipv een foto zitten (komt soms ook voor in mails die ik ontvang.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 dec 2023, 12:35

kijk eens na :
extra >instellingen >privacy en beveiliging >aanvinken externe inhoud in berichten toestaan

Afbeelding

BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

23 dec 2023, 06:06

Stond reeds aangevinkt voor mijn vraagstelling.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 dec 2023, 08:19


BIZON
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:19

23 dec 2023, 13:28

Via "invoegen" krijg ik de afbeelding direct binnen zonder dat er een gele balk of gescheurd blaadje verschijnt.
Het is enkel met de afbeelding te kopiëren en te plakken in het bericht dat de gele balk en het gescheurd blaadje verschijnt.
Dus in de toekomst zal ik enkel gebruik maken van "invoegen" of eventueel een bijlage bijvoegen.
Allen bedankt voor de hulp en prettige feestdagen toegewenst.
BIZON
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome