mailadres overspoeld met spam van zgz jullie

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

08 jan 2024, 14:20

Hallo,
sinds enige tijd wordt mijn secundaire maildres (hotmail) dagelijks overspoeld met spamberichten die rechtstreeks in de inbox komen en niet op te zeggen zijn. Er zijn allerlei onderwerpen: pakjes die zogezegd in de post liggen, schone oren, temu, aldi, vermageringspillen, ...
Bij nader onderzoek komen al die berichten viavia zogezegd van jullie: <nieuwsbrief@seniorennet.be>
Een filterregel instellen lukt niet.
Heeft iemand een idee hoe ik er van af raak????
Het mailadres 'opzeggen' is jammer genoeg geen optie...
Alvast bedankt.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 jan 2024, 14:38

HELAAS wordt mijn mailadres (bij TELENET)
dagelijks overspoeld met JUNK-mail...
Soms zowat 15 tot 20 valse berichten op 24 uur... :cry:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2024, 15:43

Hobo schreef:
09 jan 2024, 14:38
HELAAS wordt mijn mailadres (bij TELENET)
dagelijks overspoeld met JUNK-mail...
Soms zowat 15 tot 20 valse berichten op 24 uur... :cry:
15 tot 20? Dat is iets van niets! Ik krijg er zo'n 80 p/dag. Er is niets tegen te doen. Maar ik heb 2 mail adressen én m'n officiële mailadres blijft vrij proper. Hotmail is een vuilnis.

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

09 jan 2024, 16:00

Ik zit bij proximus, alleen dit hotmail-adres wordt overspoeld. Het hotmailadres van mijn partner niet noemenswaardig, enkel een paar in spam.
Probleem is dat ik het op geen enkele manier kan stoppen én dat het nu net het adres is waaraan mijn windows login gekoppeld is :cry:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 jan 2024, 09:24

Dat wil zeggen dat jullie je ooit eens hebt aangemeld op een site die jullie gegevens doorverkoopt. Facebook - gebruikers???
Als je al zou weten welke site dat was kun je in teorie vragen/eisen dat je gegevens daar verwijderd worden. Maar in de praktijk???? Probleem is dat je zeer waarschijnlijk ergens op "Akkoord" of iets dergelijks geklikt hebt zonder te lezen waarmee je akkoord bent gegaan.
Om het snelst daarvan af te raken: nieuw e-mail adres aanmaken en dat van dan af gebruiken, en het oude indien mogelijk vernietigen of gewoon niet meer gebruiken voor je e-mail verkeer dat er echt toe doet. En dat nieuwe niet meer gebruiken om je op sites te registreren.

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

10 jan 2024, 13:53

Bedankt Viaene,
enkele bedenkingen:
- met dat mailadres zijn we niet op facebook
- het wordt enkel gebruikt omdat we het een paar jaar geleden nodig hadden om een toestel te registreren dat om een outlook- of hotmailadres vroeg, anders gebruiken we enkel mijn gmail-account of mijn man zijn skynet-adres.
- het hotmailadres is al iets van een 15 jaar in gebruik en er zitten een paar abonnementen op: openbaar kunstbezit, communicatie met enkele oude vrienden van zoon,... Nooit problemen gehad...
- ik kan het niet zomaar uitschakelen, want ik weet niet hoe ik een toegang tot een laptop kan veranderen die met dat adres geliëerd is. En pas max 2 jaar geleden ingevoerd!
Moest iemand me daar mee kunnen helpen, waar ik dat vind??? :)

Het werkt wel op mijn systeem als ik het toch open en daar dan ineens tientallen spamberichten zie staan :evil:
en dan negen keer van de tien nog dubbel ook. Een kat vindt er bijna haar jongen niet meer tussen terug!

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

11 jan 2024, 17:45

Héhé,
Dit verschijnsel is ook mij niet vreemd.
Ik heb 2 PC's : een laptop en een desktop.
Op mijn desktop heb ik (nog) het "oude" Outlook.
Hier krijg ik op mijn hotmail-adres regelmatig ook "ongewenste mail" maar met mate (een paar per dag).
Geen echt probleem, verwijderen en weg.
Mijn telenet inbox blijft ongeschonden.
Op mij laptop daarentegen heb ik het "nieuwe" Outlook.
En daar begint het echt: in mijn Hotmail inbox: dagelijks 50 of meer ongewenste mailtjes die na 10 dagen "automatisch " verwijderd zouden worden (momenteel méér dan 600 in de map ongewenste mail).
Een ander probleem echter: in mijn Telenet.be inbox krijg ik mailtjes (advertenties) die ik vroeger (en op mijn desktop) niet kreeg.
Ik zou daar vanaf kunnen geraken als ik.......Microsoft 365 basic aanschaf voor 1,99 per maand.
Daar heb ik geen zin in!
Ook kan ik "advertentievoorkeuren" aanstippen, dan kom ik terecht op de site van semanta.com.
alweer om ergens een abonnement of zoiets te nemen....betalend.
Kan ik nog terugkeren naar het "oude" Outlook ?

Michell

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

11 jan 2024, 18:51

michell schreef:
11 jan 2024, 17:45
Ik heb 2 PC's : een laptop en een desktop.
Op mijn desktop heb ik (nog) het "oude" Outlook.
Hier krijg ik op mijn hotmail-adres regelmatig ook "ongewenste mail" maar met mate (een paar per dag).
Geen echt probleem, verwijderen en weg.

Mijn telenet inbox blijft ongeschonden.
Op mij laptop daarentegen heb ik het "nieuwe" Outlook.
En daar begint het echt: in mijn Hotmail inbox: dagelijks 50 of meer ongewenste mailtjes die na 10 dagen "automatisch " verwijderd zouden worden (momenteel méér dan 600 in de map ongewenste mail).
Een ander probleem echter: in mijn Telenet.be inbox krijg ik mailtjes (advertenties) die ik vroeger (en op mijn desktop) niet kreeg.
Ik zou daar vanaf kunnen geraken als ik.......Microsoft 365 basic aanschaf voor 1,99 per maand.
Daar heb ik geen zin in!
Ook kan ik "advertentievoorkeuren" aanstippen, dan kom ik terecht op de site van semanta.com.
alweer om ergens een abonnement of zoiets te nemen....betalend.
Kan ik nog terugkeren naar het "oude" Outlook ?

Michell
Ik zou daar vanaf kunnen geraken als ik.......Microsoft 365 basic aanschaf voor 1,99 per maand.
Daar heb ik geen zin in!
Maakt niks uit.

- Alle e-mails komen altijd terecht op de mail server. (Telenet, Hotmail, Gmail, enz...)
- Met een e-mail programma* ga je op deze server(s) naar uw e-mails kijken. *(outlook(oude), outlook.com(nieuwe), Thunderbird, etc...)

Veel hangt af van hoe je uw mail server hebt ingesteld. (POP3 of IMAP)
Bij IMAP blijven alle e-mails op de server. Men kan dan op alle toestellen (Laptop, desktop, tablet, smartphone, enz...) met zijn e-mails werken. Het moet er overal het zelfde uit zien.

Als uw hotmail (server of e-mail adres?) zich op twee toestellen verschillend gedraagt zijn dat dan twee verschillende e-mail adressen? of heb je een POP3 mail server?

Nog eens. Het e-mail programma dat je gebruikt, of hoeveel verschillende je gebruikt, speelt in principe geen rol*.

Je kan altijd van e-mail programma veranderen. Als je met IMAP server werkt mag dat geen effect hebben.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 jan 2024, 19:05

miekehill schreef:
10 jan 2024, 13:53
Bedankt Viaene,
enkele bedenkingen:
- met dat mailadres zijn we niet op facebook
- het wordt enkel gebruikt omdat we het een paar jaar geleden nodig hadden om een toestel te registreren dat om een outlook- of hotmailadres vroeg, anders gebruiken we enkel mijn gmail-account of mijn man zijn skynet-adres.
- het hotmailadres is al iets van een 15 jaar in gebruik en er zitten een paar abonnementen op: openbaar kunstbezit, communicatie met enkele oude vrienden van zoon,... Nooit problemen gehad...
- ik kan het niet zomaar uitschakelen, want ik weet niet hoe ik een toegang tot een laptop kan veranderen die met dat adres geliëerd is. En pas max 2 jaar geleden ingevoerd!
Moest iemand me daar mee kunnen helpen, waar ik dat vind??? :)

Het werkt wel op mijn systeem als ik het toch open en daar dan ineens tientallen spamberichten zie staan :evil:
en dan negen keer van de tien nog dubbel ook. Een kat vindt er bijna haar jongen niet meer tussen terug!
Als je Facebook gebruikt (dat heb je noch bevestigd noch ontkend) dan heb je (ik ben er bijna zeker van) een e-mail adres moeten opgeven. Als dat dit hotmail adres was, dan heb je het zitten.
Je zit aan het zeetje, zoek daar dan iemand van een computerclub of vereniging of orgaizatie die samenwerkt met het stads-gemeente-bestuur die je een nieuw hotmail adres kan aanmaken.
Een computerwinkle zal dat ook wel kunnen, maar dat kost €€€€€.

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

12 jan 2024, 13:36

Besten,

Eventjes opgezocht:
Als je Outlook (oud of nieuw) gebruikt: de GRATIS versie.
Dan ontkom je niet aan advertentie-mails.
Je moet dan maar de betalende Outlook versie gebruiken (19,99€ per jaar).

Wat ongewenste mail betreft: je ontkomt er niet aan tenzij je dat mailadres verwijdert (wat niet zo eenvoudig is) en een nieuw aanmaakt.
Inderdaad, vroeger moet ik hier of daar eens aan een enquete of zoiets meegedaan hebben of mijn mailadres heb moeten opgeven ivm één of ander.
De "kleine lettertjes" aan het einde niet goed of allemaal gelezen hebben en pats.....het is zover.

Michell.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 jan 2024, 08:29

michell schreef:
12 jan 2024, 13:36
Besten,

Eventjes opgezocht:
Als je Outlook (oud of nieuw) gebruikt: de GRATIS versie.
Dan ontkom je niet aan advertentie-mails.
Je moet dan maar de betalende Outlook versie gebruiken (19,99€ per jaar).

Wat ongewenste mail betreft: je ontkomt er niet aan tenzij je dat mailadres verwijdert (wat niet zo eenvoudig is) en een nieuw aanmaakt.
Inderdaad, vroeger moet ik hier of daar eens aan een enquete of zoiets meegedaan hebben of mijn mailadres heb moeten opgeven ivm één of ander.
De "kleine lettertjes" aan het einde niet goed of allemaal gelezen hebben en pats.....het is zover.

Michell.

@michel,
Maak een Gmail adres bv: junqmailspam (at) gmail (dot) com
En gebruik dat voor alle, je weet wel.
En doe die niet open of verwijder dat mail adres na een week en maak een nieuw.

Ik zweer om mijn communie zieltje dat ik nog nooit (misschien geloven jullie dit niet) spam heb gekregen in mijn niet gmail boxen.

Iedereen is nonchalant om zomaar aan Jan met den Pet zijn goed mail adres te geven.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 jan 2024, 10:53

Ook ik heb eigenlijk nooit SPAM wel reclame allerhande, maar waarvan ik weet hoe zij aan mijn adres komen ...

Kwaadaardige mails krijg ik ook niet (hout vasthouden) wel al eens een SMS van "itsme" maar dat gebruik ik niet, dus was gemakkelijk te doorzien.
Pakketjes die onderweg enzo ... kan niet want ik koop niet op 't internet.

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

14 jan 2024, 14:37

hviaene schreef:
11 jan 2024, 19:05
miekehill schreef:
10 jan 2024, 13:53
Bedankt Viaene,
enkele bedenkingen:
- met dat mailadres zijn we niet op facebook
- het wordt enkel gebruikt omdat we het een paar jaar geleden nodig hadden om een toestel te registreren dat om een outlook- of hotmailadres vroeg, anders gebruiken we enkel mijn gmail-account of mijn man zijn skynet-adres.
- het hotmailadres is al iets van een 15 jaar in gebruik en er zitten een paar abonnementen op: openbaar kunstbezit, communicatie met enkele oude vrienden van zoon,... Nooit problemen gehad...
- ik kan het niet zomaar uitschakelen, want ik weet niet hoe ik een toegang tot een laptop kan veranderen die met dat adres geliëerd is. En pas max 2 jaar geleden ingevoerd!
Moest iemand me daar mee kunnen helpen, waar ik dat vind??? :)

Het werkt wel op mijn systeem als ik het toch open en daar dan ineens tientallen spamberichten zie staan :evil:
en dan negen keer van de tien nog dubbel ook. Een kat vindt er bijna haar jongen niet meer tussen terug!
Als je Facebook gebruikt (dat heb je noch bevestigd noch ontkend) dan heb je (ik ben er bijna zeker van) een e-mail adres moeten opgeven. Als dat dit hotmail adres was, dan heb je het zitten.
Je zit aan het zeetje, zoek daar dan iemand van een computerclub of vereniging of orgaizatie die samenwerkt met het stads-gemeente-bestuur die je een nieuw hotmail adres kan aanmaken.
Een computerwinkle zal dat ook wel kunnen, maar dat kost €€€€€.

Ik zit op facebook, maar mijn inlog daar is gekoppeld aan mijn gmail-adres, waarop ik geen noemenswaardige spam krijg. Het beschreven hotmailadres is NOOIT gebruikt voor facebook, noch voor dubieuze sites of aanbiedingen.
Heel vreemd is dat ons tweede hotmailadres (dat van mijn man, ook voor inlog op zijn laptop), waar quasi hetzelfde mee gecommuniceerd wordt, wél proper blijft.
Ik kan best een nieuw hotmailadres aanmaken, geen probleem.
Wat ik niet weet is hoe ik het adres dan moet wijzigen in de gekoppelde inlog op mijn laptop (of tablet, een van beide, beide beveiligd met betalend norton-antivirusaccount).

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 jan 2024, 15:57

Ikzelf heb een mailadres bij TELENET en ook een NORTON (abonnement)
Maar...elke dag verzuipt mijn TELENET adres in spam dat dan automatisch in JUNK belandt.
Doch kuis ik dat iedere dag op...
Ooit op TV gezien, hoe in bepaalde Afrikaanse landen mensen met tweede hands materiaal
blijkbaar dag én nacht prullen opsturen, die hier niet worden tegen gehouden. :|

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 jan 2024, 17:48

miekehill schreef:
14 jan 2024, 14:37
hviaene schreef:
11 jan 2024, 19:05
miekehill schreef:
10 jan 2024, 13:53
Bedankt Viaene,
enkele bedenkingen:
- met dat mailadres zijn we niet op facebook
- het wordt enkel gebruikt omdat we het een paar jaar geleden nodig hadden om een toestel te registreren dat om een outlook- of hotmailadres vroeg, anders gebruiken we enkel mijn gmail-account of mijn man zijn skynet-adres.
- het hotmailadres is al iets van een 15 jaar in gebruik en er zitten een paar abonnementen op: openbaar kunstbezit, communicatie met enkele oude vrienden van zoon,... Nooit problemen gehad...
- ik kan het niet zomaar uitschakelen, want ik weet niet hoe ik een toegang tot een laptop kan veranderen die met dat adres geliëerd is. En pas max 2 jaar geleden ingevoerd!
Moest iemand me daar mee kunnen helpen, waar ik dat vind??? :)

Het werkt wel op mijn systeem als ik het toch open en daar dan ineens tientallen spamberichten zie staan :evil:
en dan negen keer van de tien nog dubbel ook. Een kat vindt er bijna haar jongen niet meer tussen terug!
Als je Facebook gebruikt (dat heb je noch bevestigd noch ontkend) dan heb je (ik ben er bijna zeker van) een e-mail adres moeten opgeven. Als dat dit hotmail adres was, dan heb je het zitten.
Je zit aan het zeetje, zoek daar dan iemand van een computerclub of vereniging of orgaizatie die samenwerkt met het stads-gemeente-bestuur die je een nieuw hotmail adres kan aanmaken.
Een computerwinkle zal dat ook wel kunnen, maar dat kost €€€€€.

Ik zit op facebook, maar mijn inlog daar is gekoppeld aan mijn gmail-adres, waarop ik geen noemenswaardige spam krijg. Het beschreven hotmailadres is NOOIT gebruikt voor facebook, noch voor dubieuze sites of aanbiedingen.
Heel vreemd is dat ons tweede hotmailadres (dat van mijn man, ook voor inlog op zijn laptop), waar quasi hetzelfde mee gecommuniceerd wordt, wél proper blijft.
Ik kan best een nieuw hotmailadres aanmaken, geen probleem.
Wat ik niet weet is hoe ik het adres dan moet wijzigen in de gekoppelde inlog op mijn laptop (of tablet, een van beide, beide beveiligd met betalend norton-antivirusaccount).
Kijk, ik geloof niet in mirakels. Als dat hotmail adres misbruikt wordt, dan is daar een aanleiding voor geweest, met of zonder je medeweten. Maar hoe dan ook, daar kun je nu niks meer aan doen.
Als je je hotmail leest via de website, gewoon inloggen met je nieuwe hotmail account en niet meer naar het oude omzien.
Als je je hotmail leest met een of ander mail-programma, de hotmail account verwijderen en een nieuw aanmaken met je nieuwe e-mail adres. hoe dat juist gaat, hangt af van het programma. Ze doen allemaal in de grond hetzelfde, maar altijd een beetje anders.