Tekst versturen met Thunderbird.

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

31 jan 2024, 20:34

Hallo,
Als ik een tekst uit Word wil verzenden met email, klik ik achter "afdrukvoorbeeld en afdrukken", op "e-mailen." Maar dan verschijnt een verzenddocument van "outlook" (veronderstel ik). Kan ik dat veranderen naar Thunderbird, want ik mail met Thunderbird en zo ja, hoe ? Ik kan natuurlijk ook de tekst uit Word blauw maken en kopiëren naar "nieuw document" in Thunderbird. Dat is iets omslachtiger en ça va eigenlijk nog. Maar toch wou ik deze vraag eens stellen. Alvast merci.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 feb 2024, 09:37

Twee mogelijkheden (allebei gaat natuurlijk ook):
maak thunderbird he standaard e-mail programma i.p.v. outlook, zie https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... ient-maken
kun je het Word dokument niet gewoon als bijlage aan je mail hangen?
ja dus

of
in die link staat een stap voor stap om die standaard te zetten , dan zal die thunderbird verschijnen als je wilt versturen zoals je zegt
bij : Thunderbird instellen als de standaardtoepassing van het besturingssysteem

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

01 feb 2024, 10:53

Dag hviaene,
Bedankt voor je antwoord. Ik ga eens kijken hoe ik Thunderbird standaard kan maken (met de link). En een document in bijlage zetten kan ik ook doen. Alleen moet ik even gaan opzoeken hoe dit juist moet en in welke volgorde, tenzij dat geen rol speelt. Nogmaals merci. Groetjes, Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 feb 2024, 09:01

joerky schreef:
01 feb 2024, 10:53
Dag hviaene,
...knip.... En een document in bijlage zetten kan ik ook doen. Alleen moet ik even gaan opzoeken hoe dit juist moet en in welke volgorde, tenzij dat geen rol speelt. Nogmaals merci. Groetjes, Joerky.
Als je een mail schrijft, staat rechts boven het tekstvenster een knop "Koppelen".
Volgorde??? Ik snap je vraag niet goed: mail schrijven, koppelen, versturen.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

02 feb 2024, 09:18

Ik snap je toch ook niet hoor .


Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

08 feb 2024, 10:29

hviaene en joy,
Sorry voor mijn "laat" berichtje. Is niet mijn normale doen. Zal altijd "bedankt voor je antwoord" achterlaten. Dacht dat mijn probleem opgelost was door jullie reacties. Dus nu, ............ ja. hviaene, ................ Je zal al wel langer doorhebben dat die technische handelingen van "klik hier, ga dan naar daar, scroll dan tot ginder, enz.
niet echt dingen zijn waar ik dagelijks mee bezig ben. Vandaar dat ik in "onwetendheid" blijf zitten. Ben dus ook supercontent dat SeniorenNet, de hulp biedt vanop de 1ste rij. En Joy, .............. ik geloof je ook, als je zegt "ik snap je toch ook niet hoor." Wel, ik ben dan ook niet diegene die dit, of dat uitprobeert, om dan op niks uit te komen of zaken kwijt te zijn. Ik heb "tekst" nodig, een handleiding, die ik letter per letter uitvoer. Zo alleen heb ik zekerheid. Voilà, ........... dit wou ik jullie toch nog meegeven. Bedankt. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 feb 2024, 09:11

Joerky,
Ik wil je niet kleineren, maar ik heb de indruk dat jij dringend bij jouw in de buurt op zoek moet gaan naar een basiskursus computer(windows)- gebruik. Wat jij als "technische handelingen" betitelt, zijn echt de basisvaardigheden.
Kijk eens uit bij lokale verenigingen zoals OKRA of NEOS of de gemeente-instellingen voor zoiets.
En vergeet die bulshit dat computergebruik zichzelf uitwijst. Een computer is een (vreselijk dom) werktuig, en net zoals andere werktuigen moet je er mee leren werken.