Kan geen e-mails in hotmail meer ontvangen of verzenden

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

thew
Lid geworden op: 09 apr 2024, 21:35

09 apr 2024, 21:41

Sinds vanmorgen 9 april kan ik geen e-mails meer versturen naar of ontvangen van mijn hotmail account (outlook.live.com). Ik heb dit geprobeerd vanaf mijn iPhone, iMac en mijn Windows laptop. Mijn hotmail-account is niet geblokkeerd en mijn Microsoft cloud-opslag is niet vol (88%). Ik krijg ook geen foutmeldingen. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 apr 2024, 08:53

Werkt het vandaag??

thew
Lid geworden op: 09 apr 2024, 21:35

10 apr 2024, 08:59

Neen vandaag werkt het nog steeds niet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 apr 2024, 09:56

kan door microsoft zijn met hun spam software
normaal komt de spam in uw spammap maar microsoft laat die gewoon niet méér door , en dan krijgt ge dus géén mails meer
https://olcsupport.office.com/
daar naartoe gaan (inloggen ) en daar alles invullen om uw ip terug vrij te krijgen

thew
Lid geworden op: 09 apr 2024, 21:35

10 apr 2024, 10:57

Ok, maar voor alle duidelijkheid: ik werk web-based en heb dit op 3 verschillende toestellen geprobeerd: een Windows pc, iPhone en Mac. Ik kan nergens mails versturen of ontvangen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het gelinkt is aan mijn IP of zie ik dat verkeerd?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 apr 2024, 11:54

zit bij de servers van microsoft
kan een paar dagen duren eer ze die opnieuw laden met lijsten
als der spam naar uw mailadres gezonden wordt , dan houden ze ineens al uw mail tegen

thew
Lid geworden op: 09 apr 2024, 21:35

10 apr 2024, 11:56

wat zit bij de servers van Microsoft? Is er iets wat ik kan/moet doen? Moet ik toch het door jou voorgestelde formulier invullen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 apr 2024, 11:57

kunt dat best doen , kwaad kan dat nooit
maar dat is pas na een paar dagen dat ze aanpassingen doen

thew
Lid geworden op: 09 apr 2024, 21:35

10 apr 2024, 13:16

Er wordt gevraagd naar de outbound IP adres/ranges in CIDR format. Waar vind ik die?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

10 apr 2024, 22:38

thew schreef:
10 apr 2024, 13:16
Er wordt gevraagd naar de outbound IP adres/ranges in CIDR format. Waar vind ik die?
Surf eens naar https://www.iplocation.net/ip-lookup . Het IP adres dat je daar meteen ziet is je eigen IP adres , ge moet het niet verder gaan opzoeken. Dat adres krijg je van Telenet of Proximus. Je kan het niet wijzigen en je krijgt er ook maar één , dus geen "range". Het formaat is vier getallen met telkens een punt er tussen. Van CIDR moet je je niets aantrekken , dat is de classificering van dat IP adres. Het adres zelf "verraadt" op zich tot welke CIDR klasse dat IP adres behoort.


Persoonlijk denk ik dat er iets anders aan de hand is.

- Kan je geen mails ontvangen/versturen via de web pagina , of gebruik je een applicatie zoals Thunderbird of Windows mail ?
- Krijg je een foutmelding , zo ja welke. Zo niet , komt het mail in "verzonden" mails terecht ... Ik kan me niet echt voorstellen hoe jij merkt dat je geen mails kunt ontvangen/verzenden zonder dat je een foutmelding krijgt.

Probeer ook eens outlook.com in plaats van outlook.live.com als server naam

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 apr 2024, 08:44

Volgens mij heeft het te maken met uw DKIM en SPF instellingen bij uw Hotmail provider.
In de helft van maart 2024 kon ik ook geen G-e-mails meer ontvangen of versturen.
De reden was:
Google heeft sinds februari 2024 strengere beveiligingsprotocollen ingevoerd voor e-mailverkeer.
Dit betekent dat een DKIM- en SPF-record vereist zijn, hier moeten (sleutels) ingesteld worden.
Ik kende daar geen snars van (is chinees voor mij) en heb dit laten aanpassen door mijn buurman en nu werkt alles terug perfect.

In onderstaande link heb je zo een voorbeeld, let op dit is een voorbeeld van wat ik bedoel.
https://www.mijnhostingpartner.nl/clien ... instellen/

Maar het kan ook iets anders zijn hé!!
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

11 apr 2024, 09:25

@ benq

:roll: Beter een goede buur dan een verre vriend! :idea:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 apr 2024, 10:26

hun services zijn allemaal aktief
https://portal.office.com/servicestatus

wat ge nog wél even kunt proberen (baat het niet dan schaad het niet )
even uw Microsoft-account valideren , soms helpt dat
https://account.live.com/reputationcheck

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 apr 2024, 13:02

Check eens of de 2 stappen verificatie aan of uit staat , vraag desnoods een nieuw paswoord aan.

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 956e279e10

( https://support.microsoft.com/en-us/off ... 956e279e10 )

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 apr 2024, 09:05

Ik gebruik thunderbird om mijn hotmail account te bekijken. Thunderbird is ingesteld om om de 10 min. mails op te vragen.
Het gebeurt niet dagelijks, maar toch geregeld dat ik 5 - 6 keer na elkaar de boodschap krijg dat de verbinding niet lukt. Ik doe niets dan die melding wegklikken en na een aantal keren (6 meldingen is dus 1 uur) lukt alles terug. En dat is nu al een maand of twee bezig. Wat MS met die mail servers aan het aanvangen is ??????