MySQL retourneerde: #1062 - Duplicate entry '127'

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

kris.gua

25 dec 2010, 00:04

Hallo,

Ik had een probleem met het aanvullen van mijn database. Toen ik rond surfte om een oplossing te vinden, vond ik alleen iets op een paar Engelstalige fora. Ik raakte er niet uit. Voor ik jullie nog eens lastig viel, nam ik contact op met One.com, waar mijn website staat.
Het probleem is inmiddels verholpen, maar de oplossing kan misschien ook voor anderen nuttig zijn. (Ik denk toch dat dit voor elke MySQL database geldt.) Daarom geef ik ze hier weer.

Probleemstelling: Als ik probeerde een bestand toe te voegen, kreeg ik de melding: “MySQL gaf een lege resultaat set terug (0 rijen). ...…. MySQL retourneerde: #1062 - Duplicate entry '127' for key 1.”.
Wat ik ook probeerde, ik kon niets meer bijvoegen.

Hun eerste suggestie was : “Wellicht probeert u een waarde in te vullen in een veld dat geen duplicaten mag bevatten: #1062 - Duplicate entry '127' for key 1. Dit wijst erop dat in KEY1 u nogmaals 127 probeert in te voegen, wanneer deze waarden misschien uniek dienen te zijn.”

Maar dat was bij mij niet het geval. Het betrof het veld 'id’, dat ik had ingesteld met tinyint en auto-increment. Zelfs bij het uitschakelen van auto-increment en het manueel ingeven van een hoger getal , bleef ik dezelfde melding krijgen. Ik heb dat ook gemeld.

De oplossing kwam vlug en was eigenlijk heel simpel:
“Een tinyint-veld kan maximaal 256 verschillende waarden bevatten, tussen -128 en +127, vandaar de foutmelding. We hebben er nu een mediumint van gemaakt, die kan hogere waarden aan.”

Dat was inderdaad het probleem.

Groetjes,

Kris
Apparaatnaam LAPTOP-QEDVFNJO
Processor Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz   2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor