Problemen om de website op internet te plaatsen-opgelost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

exodus
Lid geworden op: 06 jun 2005, 20:28
Locatie: TORHOUT

26 sep 2009, 10:28

Ik krijg mijn vraag maar niet op het forum. Ga nog eens proberen.
Dag senioren. Door mijn club werd ik aangesteld als webmaster, maar ik sta nog in mijn kinderschoenen. Ik heb mijn website van 32 pagina's klaar maar krijg deze niet op internet. Ik heb een algemene map aangemaakt met daarin ondermappen met foto's, afbeeldingen, index_bestanden, mijn website zelf en mijn index.htm.
Ik heb een domeinnaam en de nodige ruimte van 70 mB.
Heb de FTP pagina van telenet en heb na te zijn ingelogd, al mijn mappen gesleept van links naar rechts. Het kopiëren duurde 25 minuten. Maar mijn website is niet te zien op internet. Kan er mij iemand stap voor stap helpen a.u.b. Van harte dank. Exodus.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

26 sep 2009, 12:24

Je moet die bestanden in de root van de server plaatsen volgens mij.

Als je index.htm bijvoorbeeld in de map "David" staat. Wordt de URL verlengd met bijvoorbeeld:

www.users.telenet.be/<naam>/David/index.htm

Dus hoe meer submappen, hoe langer de URL en hoe minder bezoekers je gaat krijgen. Je moet dus de index.htm file in de root zetten.

- Belangrijke bestanden (webpagina's) zoals voor inschrijvingen te regelen of voor fotoalbums, die plaats je allemaal bij de index.htm. Ze mogen uiteraard niet index.htm heten, je kan ze bijvoorbeeld "inschrijvingen.htm" en "fotoalbum.htm" noemen.
- Foto's en andere minder belangrijke bestanden, kan je beter in een submap zetten.
Ik maak meestal een submap "Pictures" en "CSS" en "Scripts" aan. Pictures = foto's, CSS = layout (maar dat zal jij niet moeten doen) en "Scripts" = PHP scripts en dergelijke (heb je ook niet nodig denk ik).

Lange link naar telenet helpdesk voor installatie via FTP client:

http://onlinesupport.telenet.be/eCustom ... rgroup:End Customers - Anonymous&varset(4)=user:anonuser

Bovenstaande URL moet je gewoon "kopiëren->plakken" in de balk je browser.

Mvg,
Dave

PS: Het kan zijn dat ik ergens fout zit, want ik heb nooit een users.telenet website beheert. ;)
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 sep 2009, 17:04

Beste exodus,

Na het opladen van je bestanden naar de telenet server d.m.v. FTP FileZilla van links naar rechts, zoals je hebt uitgelegd in je post, zijn alle opgeladen bestanden en submappen dan ook zichtbaar in het rechtervak (remote site) van FileZilla ?

Je moet alleen de inhoud van de aangemaakte hoofdmap op je harde schijf opladen anders krijg je zoals Dave hierboven zegt een langere url.
De url is dan http://users.telenet.be/gebruikersnaam waarin "gebruikersnaam" de naam is die je hebt aangemaakt in je account van "mijntelenet".

Indien daar geen index.htm of index.html staat, dan krijg een pagina te zien met als titel "Index of /gebruikersnaam"
Zoek dan waar de begin index.htm of index.html staat en roep deze op. In je browsers zie je dan de volledige url naar je website staan.

Maar dat betekent dan dat je je bestanden en submappen verkeerd hebt opgeladen en ook de hoofdmap (waar op je harde schijf je website staat) hebt opgeladen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 sep 2009, 21:33

Privé bericht ontvangen van exodus. Probleem is nog in behandeling.

@exodus
Je privé berichten werden beantwoord en opgestuurd! Kijk in je inbox van het seniorennetforum. Graag een reaktie, privé of hier op het forum zodat ik weet of je probleem al dan niet is opgelost!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

02 okt 2009, 11:05

Idem hier, ook privébericht ontvangen (een aantal al).
Jij mag het probleem oplossen trouwens :lol:, als het niet zou lukken zal ik wel bijspringen. Anders zitten we met 2 hetzelfde werk te doen ;).

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

02 okt 2009, 15:34

ultddave schreef:... Jij mag het probleem oplossen trouwens :lol:, als het niet zou lukken zal ik wel bijspringen. Anders zitten we met 2 hetzelfde werk te doen ;).
Jij bent goed ... ik mag het oplossen ... :lol:
Probleem is trouwens al opgelost nu. Het probleem was inderdaad zoals wij vermoedden en aanhaalden in ons antwoord. Exodus heeft de "hoofdmap", waar alle bestanden en submappen in staan op zijn harde schijf, ook mee opgeladen zodat zijn url eigenlijk nog een stuk langer werd. Ik heb de "hoofdmap" verwijderd en alle bestanden en submappen in de root van zijn webruimte op de telenetserver gezet en nu werkt het wel en zijn alle afbeeldingen, ed zichtbaar.

Probleem mag dus als opgelost beschouwd worden veronderstel ik anders zal exodus nog wel van zich laten horen :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 okt 2009, 14:00

Beste exodus,

Er staan nog steeds 2 privé berichten op jou te wachten om gelezen te worden !!!
Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

exodus
Lid geworden op: 06 jun 2005, 20:28
Locatie: TORHOUT

05 okt 2009, 14:37

Dag Coderunner en Ultddave, tijdens het WE heb ik weinig tijd gehad om met veel aandacht voor de computer te zitten.

Mag ik jullie beiden VAN HARTE danken in naam van mezelf, maar ook in naam van de president en de leden van CMA.
Het probleem is door jullie tussenkomst opgelost en ik en de club zijn blij dat de website thans te zien is op internet.

Dank voor elke tip welke jullie mij gegeven hebben.

Niet ik, maar jullie verdienen een DIKKE PLUIM.

We hopen dat Seniorennet mag blijven bestaan !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 okt 2009, 14:41

Beste exodus,

Dat is graag gedaan en bedankt om dit hier op het forum zelf ook te melden.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

05 okt 2009, 19:11

Jij bent goed ... ik mag het oplossen ... :lol:
Hehe :lol: . Bedankt trouwens. Ik had nooit met publisher gewerkt, dus ik dacht dat jij beter hulp kon bieden. :lol:

Zolang het maar opgelost is & goed werkt. :D

Graag gedaan Exodus.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur