frontpage-publisher-opgelost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

sisi8918

27 sep 2009, 12:27

hallo,
mijn dochter moet de site van hun plaatselijke chiro aanpassen. Deze site is opgemaakt met frontpage, na wat zoekwerk heb ik gevonden dat publisher 2007 de nieuwe versie is. Kan ze nu veranderingen aanbrengen aan die site als ze zelf geen frontpage heeft? Er werd gezegddat dit gratis te downloaden is, maar dat vindt ze niet.
Iemand een idee?

alvast bedankt,

coderunner

27 sep 2009, 15:19

Beste sisi8918,
sisi8918 schreef:... Deze site is opgemaakt met frontpage, na wat zoekwerk heb ik gevonden dat publisher 2007 de nieuwe versie is. Er werd gezegd dat dit gratis te downloaden is, maar dat vindt ze niet.
Dan heb je je zoekwerk verkeerd gedaan want de opvolger van "MS Frontpage" is "MS Expression Web" en niet MS Publisher zoals jij aanhaalt. MS Publisher is niet gemaakt om webpagina's aan te maken alhoewel er wel een mogelijkheid inzit maar dat geeft veel problemen in verschillende niet MS browsers. Zie maar op het forum naar dit en dit.
Software van MS (=Microsoft) is niet gratis maar moet aangekocht worden. Je kan enkel een gelimiteerde "trial" (uitprobeerversie) downloaden.
sisi8918 schreef:Kan ze nu veranderingen aanbrengen aan die site als ze zelf geen frontpage heeft?
- Als ze html, css, ... kent, dan kan ze de veranderingen aanbrengen met het programma kladblok dat standaard met je windows OS werd meegeleverd of een uitgebreidere versie Notepad++.

- Kent ze geen html, css, ... dan zal ze een WYSIWYG (What-You-See-Is-What-You-Get) editor moeten gebruiken zoals het gratis programma "Kompozer / NVU", of een ander WYSIWYG programma zoals de betalende programma's "Adobe Dreamweaver", het hier hoger vermelde "MS Expression Web", e.a. Er zijn zelfs online WYSIWYG programma's.

Hopelijk is dit een afdoend antwoord op jouw vraag. Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

08 okt 2009, 15:20

Elemetaire beleefdheid op een forum.

Beste sisi8918,

Alhoewel ik in mijn antwoord vroeg naar een reaktie van uwentwege, heb ik tot op heden niets meer gehoord van jou.

Wanneer je op deze manier het forum blijft gebruiken, wees dan niet verbaasd dat je vragen in de toekomst onbeantwoord zullen blijven.

Lees mijn onderschrift!!!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sisi8918

09 okt 2009, 00:32

beste coderunner,

sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik lees nu pas uw reactie.
We waren een tijdje op vakantie, vandaar. Normaal reageer ik wel als iemand mij verder helpt.
Mijn dochter heeft ondertussen de aanpassing van de site doorgegeven aan een ander chiromeisje, want zo goed zijn we beiden niet met de pc.
Toch nog bedankt voor uw hulp.

groetjes

coderunner

09 okt 2009, 04:35

Beste sisi8918,

De reden waarom ik dit extra bericht hierboven geplaatst heb is omdat je de vraag hier gesteld hebt op Zo 27 Sep 2009 en er geen reaktie van jou kwam maar op Wo 30 Sep 2009 een andere vraag stelt in Compter - Hardware en daar wel reageert.

Bedankt om alsnog te reageren.

mvg,
Coderunner

@moderator: Probleem opgelost!

Bomma

28 okt 2009, 11:15

.
mijn eerste web's heb ik ook gemaakt in Frontpage
zat toen nog standaard in een vroegere versie van Office

ik bewerk ze nu verder met
SharePoint Designer van MS,
dit is trouwens vrij te downloaden

Groetjes, Bomma

.
Geen vogel verheft zich te hoog wanneer hij zich op zijn eigen vleugels verheft. (William Blake)