muziek op website-opgelost-
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste vda,vda schreef:Hoe kan ik muziek op mijn website zetten? Is er ook een mogelijkheid dat de bezoeker de muziek kan afzetten?
Dit doe je door volgende code te plaatsen daar waar je de muziekspeler wil tonen op je pagina.
Code: Selecteer alles
<embed src="naam_muziekbestand.mp3" autostart="true" loop="false" volume="60" hidden="false" width="150" height="45">- naam_muziekbestand.mp3 : de juiste benaming van het muziekbestand met extensie mp3, wav, mid,...
- autostart="true" : muziek automatisch starten
- autostart="false" : muziek manueel starten
- loop="true" : liedje blijft continu afspelen
- loop="false" : liedje speelt 1 keer af
- volume="60" : de geluidssterkte, waarden 0=uit 100=volledige geluidssterkte
- hidden="true" : muziekspeler wordt niet getoond
- hidden="false" : muiekspeler wordt getoond
- width en height is de resp. breedte en hoogte van de getoonde muziekspeler (wanneer je de optie hidden="false" neemt)
Je kan deze waarden zelf aanpassen natuurlijk.
Graag reaktie!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste vda,
Ik zie nu pas dat je van je 5 reeds gestelde vragen op het forum NOOIT reageert op een aangeboden oplossing.
Wanneer je op deze manier het forum blijft gebruiken, wees dan niet verbaasd dat je vragen in de toekomst onbeantwoord zullen blijven.
Lees mijn onderschrift!!!
mvg,
Coderunner
Ik zie nu pas dat je van je 5 reeds gestelde vragen op het forum NOOIT reageert op een aangeboden oplossing.
Wanneer je op deze manier het forum blijft gebruiken, wees dan niet verbaasd dat je vragen in de toekomst onbeantwoord zullen blijven.
Lees mijn onderschrift!!!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
vermeire johny - Lid geworden op: 28 mar 2004, 10:11
geacht forum,
bedankt voor je uitleg maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost
In het maken van een website ben ik een leek
Ik had graag uitleg over het hoe en het waar in de website ik die teksten moet aanbrengen om achtergrondmuziek aan mijn site moet toevoegen,
-wijzigen of meerdere muziekbestanden wil toevoegen
dank bij voorbaat voor eventuele uitleg
vermeire johny
bedankt voor je uitleg maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost
In het maken van een website ben ik een leek
Ik had graag uitleg over het hoe en het waar in de website ik die teksten moet aanbrengen om achtergrondmuziek aan mijn site moet toevoegen,
-wijzigen of meerdere muziekbestanden wil toevoegen
dank bij voorbaat voor eventuele uitleg
vermeire johny
-
Beste vermeire johny,vermeire johny schreef:... Ik had graag uitleg over het hoe en het waar in de website ik die teksten moet aanbrengen om achtergrondmuziek aan mijn site moet toevoegen ...
Ik mag er toch vanuitgaan dat je website al is aangemaakt en dat je daar muziek wil aan toevoegen?
Open de broncode in bv. kladblok en ...
daar waar je de muziekspeler wil tonen op je pagina, plaats je volgende code
Code: Selecteer alles
<embed src="naam_muziekbestand.mp3" autostart="true" loop="false" volume="60" hidden="false" width="150" height="45">Coderunner
-
geachte raadgever,
bedankt voor je uitleg die mij dichter bij de oplossing brengt van mijn vraag
Toch even verduidelijken.
in het dienstencentrum in roeselare waar ik pc info geef aan senioren kreeg ik het aangehaalde probleem
Waar kan ik beter terecht dan op het forum van seniorennet om antwoord te krijgen op mijn vraag
gezien ik nog nooit een website gemaakt heb vraag ik aan het forum waar ik in een bestaande website de bestaande muziekachtergrond kan wijzijgen of meerdere muziekbestanden kan toevoegen.
Welke zijn de stappen die ik moet uitvoeren, waar moet ik die invoeren en hoe?
Nogmaals dank bij voorbaat voor mogelijke oplossingen
mvg
Vermeire johny
bedankt voor je uitleg die mij dichter bij de oplossing brengt van mijn vraag
Toch even verduidelijken.
in het dienstencentrum in roeselare waar ik pc info geef aan senioren kreeg ik het aangehaalde probleem
Waar kan ik beter terecht dan op het forum van seniorennet om antwoord te krijgen op mijn vraag
gezien ik nog nooit een website gemaakt heb vraag ik aan het forum waar ik in een bestaande website de bestaande muziekachtergrond kan wijzijgen of meerdere muziekbestanden kan toevoegen.
Welke zijn de stappen die ik moet uitvoeren, waar moet ik die invoeren en hoe?
Nogmaals dank bij voorbaat voor mogelijke oplossingen
mvg
Vermeire johny
-
Beste Vermeire johny,

Ik kan alleen dit herhalen:
Stel je wil muziek plaatsen op de pagina index.html.
Open het bestand index.html in bv. kladblok of een WYSIWYG editor.
Ga in de broncode naar de plaats waar je de muziekspeler wil hebben.
Kopieer de code (zie vroegere post) op die plaats en maak de noodzakelijke wijzigingen in de code (zoals in vroegere post werd uitgelegd).
Bewaar je bestand index.html met de wijzigingen.
Laad de pagina index.html én het muziekbestand op naar je webhostserver.
Iemand die reeds een website heeft gemaakt, weet wat hij/zij moet doen.
mvg,
Coderunner
Om wijzigingen aan een bestaande website te maken, moet je eerst zelf een website gemaakt hebben en online geplaatst hebben. Je kan niet zomaar een bestaande website van iemand anders wijzigen! (dus ook niet de achtergrond muziek). Als iemand je vraagt om zijn/haar website aan te passen, dan heb je zijn/haar inlog gegevens nodig om aan de website te geraken. Een website staat immers op een server van een webhost of internet provider (zoals skynet, telenet, scarlet, ...)vermeire johny schreef:...gezien ik nog nooit een website gemaakt heb vraag ik aan het forum waar ik in een bestaande website de bestaande muziekachtergrond kan wijzijgen of meerdere muziekbestanden kan toevoegen.
Als ik jou was zou ik zeker de basiscursus Website Maken van seniorennet gemaakt door Pascal Vyncke eens grondig doornemen! Wat jij vraagt is onmogelijk hier in 1,2,3 uit te leggen. Als de persoon waarvan de vraag komt, problemen heeft, dan kan hij/zij beter zelf zijn/haar specifieke vraag hier op het forum komen stellen. Geef dan beter de link van dit forum aan de vraagsteller/stelster door i.p.v. daar zelf een uitleg voor te zoeken. Je moet op zijn minst een basiskennis over het maken van websites hebben alvorens je iemand kan verder helpen.vermeire johny schreef:Welke zijn de stappen die ik moet uitvoeren, waar moet ik die invoeren en hoe?
Ik kan alleen dit herhalen:
Stel je wil muziek plaatsen op de pagina index.html.
Open het bestand index.html in bv. kladblok of een WYSIWYG editor.
Ga in de broncode naar de plaats waar je de muziekspeler wil hebben.
Kopieer de code (zie vroegere post) op die plaats en maak de noodzakelijke wijzigingen in de code (zoals in vroegere post werd uitgelegd).
Bewaar je bestand index.html met de wijzigingen.
Laad de pagina index.html én het muziekbestand op naar je webhostserver.
Iemand die reeds een website heeft gemaakt, weet wat hij/zij moet doen.
mvg,
Coderunner
-
geacht forum,
Bedankt voor al jou uitleg en jou moeite
Al de raadgevingen zal ik opvolgen en uitproberen
Al doende leert men
Op die manier leer je ook iets bij
mvg
Johny vermeire
Bedankt voor al jou uitleg en jou moeite
Al de raadgevingen zal ik opvolgen en uitproberen
Al doende leert men
Op die manier leer je ook iets bij
mvg
Johny vermeire
-
Beste Johny Vermeire,
Dit is graag gedaan en bedankt om dit te melden.
mvg,
Coderunner
Dit is graag gedaan en bedankt om dit te melden.
mvg,
Coderunner
-
Beste vda,vda schreef:Het is nu pas dat ik uw antwoord lees. Alvast mercikes. Ik zal het eens proberen.
Een beetje meer frequent het forum na een gestelde vraag raadplegen/nalezen. Meestal wordt je vraag reeds binnen de 24 uur beantwoord.
Met hogervermelde code moet je erin slagen muziek op je website te plaatsen mits de nodige wijzigingen aan te brengen zoals ook hoger vermeld.
Bedankt om dit alsnog hier te melden.
Succes.
mvg,
Coderunner