Publisher website-opgelost-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

allecram
Lid geworden op: 12 jul 2008, 08:11
Locatie: merksplas belgie

20 feb 2010, 16:21

Heb een website gemaakt in Publisher en ben er eigenlijk best tevreden over. Toch hoor ik alleen maar negatieve commentaar.
Bij mij werkt ze nu een kleine 2 jaar en ik ben best tevreden omdat ik alles zelf een beetje heb moeten uitzoeken (ben een leek).
Kijk maar even naar het resultaat www.goudvanoud.eu
Nu wil ik ook een Gastenboek toevoegen (liefst gratis) en heb hierover 2 vragen:
1. Moet ik eerst een extra pagina aan het menu toevoegen "Gastenboek"?
2. Welk gastenboek raad u aan?

Bedankt voor de reactie.
Eerst fotografeer je oldtimers, dan rij je zelf met ééntje, dan richt je een club op en wordt je webmaster van de site. Dus...ik ben verslaafd aan oldtimers en onze oldtimerclub "Goud van Oud"!!!

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

20 feb 2010, 16:43

Dat je alleen maar negatief commentaar krijgt lijkt me zeer ten onrechte.
Misschien niet helemaal een "professionele" site maar...

Ik zag wel dat de site in (mijn?) Firefox -dus niet in IE- niet helemaal juist wordt weergegeven (soms kaders die elkaar gedeeltelijk overlappen), dat zullen misschien te corrigeren foutjes zijn. Ik heb er geen verstand van.

Op een enkele pagina vond ik de kleurkeuze van letters niet optimaal, lichte letters op een licht gele achtergrond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 feb 2010, 16:37

allecram schreef:Nu wil ik ook een Gastenboek toevoegen (liefst gratis) en heb hierover 2 vragen:
1. Moet ik eerst een extra pagina aan het menu toevoegen "Gastenboek"?
2. Welk gastenboek raad u aan?
Beste allecram,

1- In je menu links maak je een extra knop aan met daarop "Gastenboek".
Dan schrijf je je in bij een gratis gastenboek-server. Daar krijg je een hyperlink naar jouw gastenboek op hun servers die je aan je knop moet meegeven.

2- Dit hangt af van je persoonlijke smaak. Er zijn er zoveel en ieder heeft wel iets anders aan te bieden qua layout, mogelijkheden, ... dan een andere.
Eén nadeel is dat er steeds ook wat reklame wordt getoond, daar zij niet gratis kunnen werken maar dat moet je er dan maar bijnemen. Het is dus uit te zoeken welke gratis gastenboek-server dit zo onopvallend mogelijk toont.
Vul in je browser "gratis gastenboek" in en je krijgt vele resultaten. Bekijk daar de "demo" (gastenboek voorbeelden) van de aangeboden gastenboeken en zo kan je al elimineren welke niet aan jouw eisen voldoen. Echt aanraders kan ik je niet geven daar dit echt iets persoonlijk is.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

allecram
Lid geworden op: 12 jul 2008, 08:11
Locatie: merksplas belgie

22 feb 2010, 09:26

Bedankt coderunner voor uw reaktie want hier kan ik iets mee.
Ik heb inderdaad al eens gekeken wat er aangeboden wordt maar het is moeilijk kiezen.

Nogmaals Bedankt.
Eerst fotografeer je oldtimers, dan rij je zelf met ééntje, dan richt je een club op en wordt je webmaster van de site. Dus...ik ben verslaafd aan oldtimers en onze oldtimerclub "Goud van Oud"!!!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 feb 2010, 17:18

Beste allecram.

Dit is graag gedaan en bedankt om dit te melden.

Succes met je gastenboek!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.