Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 jul 2006, 12:09

sensei schreef:Hoe kan ik de tekst trager laten lopen in mijn website die ik erin heb geplaatst met de code Marquee?
groeten
Hallo sensei,

Voeg aan de marquee tag volgende element toe

Code: Selecteer alles

SCROLLDELAY="waarde"
De waarde is een getal dat de verschuiving in milliseconden aangeeft, hoe hoger deze waarde, hoe trager. Als je de cursus gevold hebt zal de marquee tag erzo uitzien nu

Code: Selecteer alles

<marquee scrolldelay="200">Welkom op mijn website</marquee>
Lees alles over de marquee tag (nog andere mogelijkheden) hier nog eens na.

mvg,
Coderunner

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

06 jul 2006, 12:13

zelfde raad ,andere voorbeelden

<MARQUEE HEIGHT="27" WIDTH="560" BGCOLOR="#FFFFFF" SCROLLDELAY="150" STYLE="font-family: sans-serif; font-size: 24px; color: #336699; background-color: #FFFFFF;">Met SCROLLDELAY=&quot;150&quot; verschuift de tekst langzaam</MARQUEE>

http://www.handleidinghtml.nl/html/lich ... ten03.html
mvg hollygan
Gast

06 jul 2006, 20:28

Bedankt aan allen die hebben gereageerd.Ik heb de tekst voortreffelijk kunnen vertragen in mijn website.Bovendien was ik heel goed geholpen met de andere mogelijkheden die werden gemeld door gebruik van de html site.
Nogmaals dank.
Gast

21 jul 2006, 13:10

Geacht Forum,
Kan er mij iemand op een eenvoudige manier uitleggen hoe ik een wel bepaalde website koppel aan een DB in acces?
Ik vermoed dat de vraag eenvoudiger is dan het antwoord.
groeten
Gast

21 jul 2006, 13:24

Hollygan,
Uit uw link met de HTML handleiding,heb ik nu mijn website aangepast met BEHAVIOR Alternate en ook nog de tekst vertraagd met scrolldelay.
Bedankt voor deze link die ik onmiddellijk in mijn favorieten heb geplaatst want die zal ik nog nodig hebben.
Groeten
Sensei

zwaantjes
Lid geworden op: 08 aug 2006, 23:58
Locatie: Berendrecht

09 aug 2006, 00:04

Zou er iemand mij kunnen uitleggen hoe je een bookflip maakt met Dreamweaver 8? Of waar ik een uitgebreide uitleg kan vinden.

enaid
Lid geworden op: 12 mei 2005, 10:40
Locatie: brugge

20 aug 2006, 13:00

Ik ga proberen om een website te maken naar de uitleg die ik hier op seniorennet vond ,ik hoop dat je mij gaat helpen als ik kom vast te zitten .Met jullie steun moet het wel lukken denk ik
groetjes enaid
bloemen vergaan ,de liefde blijft bestaan

drikaatje
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:40
Locatie: heestert

22 dec 2006, 14:01

eindelijk heb ik een antwoord op mijn vraag. hartelijk dank. ik zal proberen zelf een website te maken en als dat lukt is dat dank zij u. er zal wel tijd over gaan ,want alles is zo nieuw voor mij,maar ik laat u zeker iets weten

nog prettige feestdagen

drikaatje
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:40
Locatie: heestert

24 dec 2006, 14:24

hallo
mijn mama heeft de cursus om zelf een site te maken uitgeprint en ik mag het doen :? nu ja alles gaat goed tot nu ik zit aan 11.1 en dat lukte dus ook maar als ik op mijn site kijk dan zie ik geen plaatjes maar een hokje met een klein kruisje erin :( en hoe kan ik dat wegdoen :?:

help me plz ik ga nu gewoon verder doen en zo

en bedankt he :!: :!: :!: :!: :!:
groetjes christophe :roll:

Papa Leone
Lid geworden op: 21 mar 2007, 20:21
Locatie: Kessel

22 mar 2007, 14:14

Alvast proficiat met de website bouwen cursus, ik ben er aan begonnen en zal het resultaat later bekendmaken. Maar ik heb toch een vraagje;
hoe kan ik wanneer ik bv "reizen" in een cel of tabel zet deze aanklikbaar maken om naar een andere pagina te gaan, zonder dat erachter "klik hier" komt.
Alvast bedankt bij voorbaat van Papa Leone
:?:

demro
Lid geworden op: 20 aug 2004, 17:09
Locatie: Vlaamse Ardennen

31 aug 2007, 21:22

Beste :wink:
ik kan er niet aan doen maar bij mij lukt het toch niet hoor :oops: :roll:
ik bedoel als ik die cursus volg, moet ik van een tekst naar htm om html te verkrijgen, dus als ik dit doe " index.htm " verandert er niets, dus ik kan de bron niet aanvragen het is zelfs niet zichtbaar :oops:
tot zover mijn cursus 8O :? :(
het zal wel aan mij liggen zeker :roll: :oops: :(
Laatst gewijzigd door demro op 01 sep 2007, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is zoals een potlood tekening!
Maar dan wel zonder een gom!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

31 aug 2007, 22:50

demro schreef:Beste :wink:
ik kan er niet aan doen maar bij mij lukt het toch niet hoor :oops: :roll:
ik bedoel als ik die cursus vol moet ik van een tekst naar htm om html te verkrijgen dus als ik dit doe index.htm verandert er niets dus ik de niet de bron aanvragen
tot zover mijn cursus 8O :? :(
het zal wel aan mij liggen zeker :roll: :oops: :(
Beste demro,

Bekijken van het resultaat gemaakt in kladblok
- Volgens de cursus maak je je pagina in het programma "kladblok"
- Wanneer je dat gedaan hebt, bewaar je hetgeen je gemaakt hebt
- In menu neem je "Bestand" --> "Bewaren als" (Opslaan als")
- In het nieuwe venster verander je onderaan in het 2de pull-down menu "Opslaan als type" --> Alle bestanden.
- Bewaar het bestand als index.html
- Je bewaarde pagina vb. index.html moet je nu openen door gebruik te maken van Internet Explorer ... m.a.w. ga naar de map waar je het bestand index.html hebt bewaard/opgeslagen en klik 2x op dat bestand --> Internet Explorer opent en laat je resultaat zien.

Terug openen van het html bestand in kladblok
  • 1ste mogelijkheid
    - Open het programma kladblok
    - In menu neem je "Bestand" --> "Openen"
    - In het nieuwe venster ga je naar de map waar je het index.html bestand hebt opgeslagen
    - Verander onderaan in het pull-down menu "Bestandstype" --> Alle bestanden.
    - Selecteer het bestand index.html
    - druk op openen

    2de mogelijkheid
    - Open het html bestand in Internet Explorer. (ga naar de map waar het html bestand staat en klik 2x op de bestandsnaam bv. index.html)
    - Klik nu ergens op de geopende pagina in Internet Explorer op de rechtermuisknop en in het kleine menu dat verschijnt neem je "Bron weergeven"
- Kladblok zal zich openen en toont de html codes
- Je kan nu verder werken of aanpassingen aanbrengen.

(zie cursus hoofdstuk 3)

mvg,
Coderunner

ida s
Lid geworden op: 20 dec 2006, 18:33
Locatie: Genk

26 dec 2007, 20:10

Hallo Pascal


Ik ben ida s,52 jaar en heb me ook gewaagd aan je cursus html , ik ben er verleden week net voor kerstmis aan begonnen en heb vandaag mijn website online gezet,het is wel nog niet een perfekte layout maar ik ben fier dat ik het heb klaar gekregen
http://users.skynet.be/knubke/
Je mag terecht trots op zijn,en komt er misschien ook nog een vervolg op deze cursus , ik verheug me er al op

Nogmaals mijn dank
groeten ida s
ik wil mijn eigen website om iedereen mijn werkjes te tonen

alfredlagarde
Lid geworden op: 28 dec 2006, 14:50
Locatie: aartselaar

08 feb 2008, 15:51

hallo pascal;
ik heb website's leren maken dank zij uw site "seniorennet". dit is een jaartje of drie geleden en toen was ik nog geen 50 jaar. dus je ziet dat deze site ook goed is voor iemand in de veertig he. ondertussen wordt ik dit jaar in mei 51 jaar en kom ik nog altijd even graag naar seniorennet, wat ik de beste site vindt om echt iets te leren.

bedankt

A Desaeyere

:D :D :D

Bompa_Trucky
Lid geworden op: 09 jun 2007, 08:07
Locatie: Gent

09 feb 2008, 08:47

Pascal, vanharte proficiat met dit onderwerp .

Groetjes en doe zo verder.
You can win me,You can lose me.But never try to use me.