extensie ppsx verandert in zip na uploaden naar website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

20 jan 2011, 00:24

Hallo,

Misschien is dit zuiver softwarematig, maar omdat het mijn website betreft post ik mijn vraag hier in de hoop dat iemand me kan helpen of misschien iemand die hetzelfde probleem heeft???

Wat er gebeurd is:
Ik heb enkele nieuwe ppsjes gemaakt in PowerPoint 2010 ivm Valentijn, een nieuwe pagina aangemaakt in Dreamweaver en deze gisteren geupload als .ppsx bestanden via FileZilla.

Toen ik ging kijken op de website om te zien of alles in orde was en op een afbeelding klikte om te openen, zag ik tot mijn verbazing dat deze de extensie .zip had.
Afbeelding


Als men op Openen klikt is het niet een gewoon zip bestand waar de presentatie met extensie .ppsx instaat maar ziet er zo uit:
Afbeelding

Ik kan dus de presentatie niet zien zoals voordien wèl het geval was en kon ik bij klikken op een afbeelding en op openen de voorstellilng zien via de PowerPoint Viewer die ik gekoppeld heb aan de extensie .ppsx (via Standaardprogramma's)

Eigenaardig genoeg hebben de bestanden die ik geupload heb met .pptx hun extensie behouden. Ook de databank heeft zijn extensie .accdb behouden.
Het zijn dus enkel maar de .ppsx bestanden die veranderd zijn.

Dit gebeurd enkel maar in I.E. Via Mozilla Firefox en Opera is alles normaal.
Als ik in Dreamweaver de pagina wil nakijken met de browser I.E. is ook alles normaal.

Ik vrees dat bezoekers de voorstellingen ook niet kunnen zien.
Vandaag vertelde een vriend me dat hij de voorstellingen niet kon zien want zag ook alleen maar die zip bestanden, maar dat dit zo al was van verleden jaar! Dit was dus niet het geval op mijn pc.

Wat ik nu ook ondervind is dat de website heel wat trager oplaadt dan voordien. Als ik nu op een tabblad in menu klik duurt het even vooraleer deze oplaadt. De afbeeldingen komen ook heel traag tevoorschijn.

Wat is er hier loos???

Beste groetjes,
Astra

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

20 jan 2011, 02:52

Hetgeen je voor hebt is dit:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 45#3086345

Als de extensie naar .zip verandert, dan ga je die powerpoint als .zip openen, en zogezegd alle onderdelen zien waaruit die bestaat.

Dat zijn dus die mappen die je ziet. ;)

Je kan trouwens gewoon de extensie van .zip terug handmatig naar .pptx veranderen als je ze gedownload hebt, en dan kan je ze gewoon openen.

Heb je ze via filezilla geupload met extensie .pptx? Kan je een link naar je site geven? ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

20 jan 2011, 08:58

Ultdave,

Werkt prima! Maar niet als pptx opslaan wèl als ppsx.
Opslaan als pptx geeft volgend resultaat:
Afbeelding
En als ik dan klik op Repareren krijg ik een foutmelding.

Het gaat wel prima als men het zip bestand opslaat als ppsx.
Wat ook resultaat geeft is als men met rechter muisknop klikt op de afbeelding en dan op Doel opslaan als ppsx

De voorstellingen werden geupload via FileZilla als ppsx bestanden.
Ik zal vanavond eens uittesten wat het geeft als ik ze upload als pptx.

Maar ik blijf het toch eigenaardig vinden dat een geupload bestand zo maar van extensie verandert :roll:
Heeft dit soms iets te maken met FileZilla of I.E. of misschien iets met mijn webserver (one.com)?

De link naar mijn website:
http://www.powerpoint-effecten.be

Met nen dikke merci voor je vlugge hulp :lol:

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

20 jan 2011, 13:15

Inderdaad het moest "ppsx" zijn. Had me vergist met de extensie ".ppt" die je ook wel eens ziet voor powerpoint presentaties :D.

Aan filezilla zal het niet liggen. Misschien dat IE voor de veiligheid de extensie verandert naar .zip, maar dat lijkt me vreemd, ik zal het deze avond zelf eens testen. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

20 jan 2011, 23:29

Ultddave,

Ik heb de voorstelling "Letteranimatie" eens geupload als .pptx bestand en dit verandert niet naar .zip
Maar heb deze nu terug geuploaded als .ppsx bestand.
Dit om de bezoekers die het programma PP niet hebben toch in de gelegenheid te stellen om de presentaties te zien via de PP Viewer.

Ik ga een berichtje zetten om te verwittigen dat men eerst moet klikken op Opslaan en na de extensie .zip .ppsx intikken en daarna pas klikken op Openen of na de bestandsnaam .ppsx tikken in geval er bezoekers zijn die een vinkje staan hebben bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen".

Er is nu wel wat werk aan de winkel want ga nu alle andere voorstellingen die in een gewoon .zip bestand staan en dat men dus eerst moet unzippen, ook uploaden als .pps of .ppsx bestanden. Anders wordt het echt verwarrend.

Nog eens hartelijk bedankt voor je moeite!
Astra