update weergeven

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Geert Meerpaal
Lid geworden op: 30 mar 2011, 21:10
Locatie: Knokke Heist

30 mar 2011, 21:39

Voor mijn website heb ik de volgende vraag gekregen.
Is het mogelijk om telkens er een wijziging op de nieuwspagina is aangebracht, dit automatisch wordt aangegeven op de indexpagina? Bijvoorbeeld: nieuwste update nieuws 'datum'.
De pagina's zijn: http://nieuws.tvzwin.eu (=nieuwspagina) en http://tvzwin.eu/index.php (=de indexpagina). De website is www.tvzwin.eu
Wie kan mij hierbij helpen?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 apr 2011, 16:44

Beste Geert,

Dat moet haalbaar zijn d.m.v. een php script waar je eerst de directory van alle (html of php) bestanden op de server laat uitlezen met datum van opladen en vervolgens de resultaten filtert en alleen de html of php pagina's laat zien van de laatste maand.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Geert Meerpaal
Lid geworden op: 30 mar 2011, 21:10
Locatie: Knokke Heist

01 apr 2011, 22:18

Hallo Coderunner,

dit is inderdaad een mogelijkheid!
Het moeilijke hieraan is het volgende: de nieuwspagina is een soort weblog, die afhankelijk van de domeinnaam staat.
Is het mogelijk daarvoor een script te downloaden of ergens te vinden?
Als je mij hierbij kan helpen, graag. Alvast dank voor uw antwoord.
Geert

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 apr 2011, 22:34

Beste Geert,

Ik vrees dat je dat zelf moet schrijven daar elke opbouw van een website anders is en dus ook een ander script vereist.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

02 apr 2011, 18:45

Misschien nog wat tips over de site;

- De achtergrond van het menu en de inhoud op http://tvzwin.eu/index.php maakt het moeilijk om de tekst te lezen. Best geen achtergronden nemen met een textuur, eerder effen achtergronden ofwel een achtergrond met een gradient (langzaam kleurverloop).
- Het menu:
info | kalender | zwemloop | lidmaatschap | palmares | nieuws | links | start
> Zet "start" vooraan de lijst, en noem het misschien "Home".
> Gebruik een iets groter lettertype voor je menu.
> De eerste letter van elk item moet een hoofdletter zijn (dat valt op).
> Gebruik geen "onclick" effect op de menuitems.
> Zet de link "contact formulier" dat momenteel links staat, achteraan het menu, en noem het "Contact" of "Contacteer ons". ;)
> Palmares eventueel "Portfolio" noemen (of misschien een ander woord).

Succes.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

Geert Meerpaal
Lid geworden op: 30 mar 2011, 21:10
Locatie: Knokke Heist

04 apr 2011, 10:26

Hallo Dave,

de website is ondertussen meer dan 2 jaar oud.
We zullen binnenkort met onze sportclub nagaan wie van ons een nieuwe site of een opsmuk ervan kan maken. Alvast bedankt voor je tips!
Vriendelijke dank,
Geert