google chrome

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

andi
Lid geworden op: 29 jan 2004, 09:44
Locatie: w.vl.

17 okt 2011, 17:48

Ik kan reeds websites maken dank zij seniorennet.
Maar ik heb nu google chrome gedowload en als ik op paginabron weergeven klik kan ik daar dan niets aan veranderen of typen en opslaan,zij geven daar paginabron weer in 2 kleuren.Weet iemand wat ik moet doen omdat het ook zou gaan,zoals op IE?
GENIET NU HET IS LATER DAN JE DENKT.
Windows 7-IE11-Google Chrome.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 okt 2011, 19:50

Beste andi,

Alleen IE heeft deze optie om het bekijken van de broncode weer te geven in een door jou ingesteld programma.
Andere browsers zoals Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, ... hebben deze optie niet.


Bovenstaande info is fout!
Zie mijn verbetering in mijn volgende post!!

Sorry hiervoor!



Werkwijze :
1- Open het aangemaakte html bestand in de door jou ingestelde favoriete browser (dubbelklik op het icoontje van het html bestand)
2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
3- Er verschijnt een venster met de broncode al dan niet in kleur
4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok) of andere programma om wijzigingen aan te brengen aan de html code ...
7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok (of andere programma) door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")

Maak nu je wijzigingen en sla deze terug op.

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 18 okt 2011, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

andi
Lid geworden op: 29 jan 2004, 09:44
Locatie: w.vl.

18 okt 2011, 08:03

Ja zo gaat het wel,maar het is dan beter dat ik naar IE overschakel ,zo gaat het nog een stuk rapper dan met ggl.chr..
Ik had graag geweten hoe het ook rechtstreeks kan met ggl.chr. en of firefox
naar het schijnt is het daar ook zo.
gr.andilopen
GENIET NU HET IS LATER DAN JE DENKT.
Windows 7-IE11-Google Chrome.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

18 okt 2011, 13:24

Beste,

Geen idee wat je precies bedoelt, maar;

In google chrome:
- De webpagina openen
- Rechts klikken op de pagina
- Kiezen voor "element inspecteren".
- Er opent nu onderaan een hele blok met de broncode + nog andere opties. Deze broncode kan je aanpassen en het resultaat wordt direct weergegeven.

In Opera:
- De webpagina openen
- Rechts klikken op de pagina
- Kiezen voor "element inspecteren".
- Er opent nu onderaan een hele blok met de broncode + nog andere opties. Deze broncode kan je aanpassen en het resultaat wordt direct weergegeven.

In FireFox:
- Geen idee, nooit geprobeerd gehad. Misschien heb je daar een plugin voor nodig?

In Internet Explorer:
- De webpagina openen
- F12 klikken voor developer mode te openen en zaken te kunnen inspecteren en veranderen enzo.

Dan kan je de bron zien van webpagina's en deze aanpassen in de browser zelf en het resultaat zien. Je kan deze veranderingen wel niet opslaan, is eerder voor te testen welke aanpassingen, welk effect hebben.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 okt 2011, 15:03

Ik schreef:Alleen IE heeft deze optie om het bekijken van de broncode weer te geven in een door jou ingesteld programma.
Andere browsers zoals Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, ... hebben deze optie niet.
Correctie!
De broncode tonen in een zelfingestelde editor kan wél in Firefox en Opera.

Lees de handleiding "How To Change Default Webpage Source Editor Of Browsers".

Voor Google Chrome : Lees het alternatief in dit forum.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.