automatisch openen index-pagina

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

23 apr 2012, 09:23

Goeiemorgen,

ik heb op zeker ogenblik mijn volledige stamboom in een eigen website op internet geplaatst.
Later heb ik die website van het web verwijderd maar ik gebruik hem nog voor eigen gebruik.
Nu heb ik de pagina's van mijn (klein)kinderen en de mijne aangevuld met foto's en andere gegevens.
Mijn kinderen zouden nu graag een CD-rom krijgen met die website.
Vermits 2 van mijn kinderen niet zo goed overweg kunnen met de computer, zou ik graag een CD-rom maken waarbij de index-pagina van mijn website automatisch opstart als de Cd-rom in de speler wordt geplaatst.
Hoe kan ik dat best doen ?
Nota : De website heb ik volledig in HTML-codes gemaakt (dus niet met een speciaal programma).
Dank bij voorbaat voor alle mogelijke reacties.

mvg,
Hugo Aerts

BONZO_37
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:11

23 apr 2012, 11:34

Hallo,

Ik denk dat ik een handige link heb voor u, het heeft ook een download voor een freeware programma om een autorun te adden op de cd, nu ik ben vrij zeker dat Nero 9 het ook kan, maar weet niet of u dat ter beschikking heeft.

http://www.ezau.com/latest/articles/autorun.shtml

Hoop dat u iets aan deze link heeft

Bonzo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 apr 2012, 18:14

Beste Huga,

1- Open een nieuw bestand in kladblok.

2- Plaats volgende tekst in het nieuwe bestand

Code: Selecteer alles

[autorun]
shellexecute=index.html
opmerking
Kijk na wat je startpagina van je website is bv. index.htm of index.html en wijzig dit eventueel in bovenstaande code.

3- Bewaar het bestand als autorun.inf.

4- Plaats dit bestand in de map waar ook de index pagina staat (in "root" van je website).

5- Open je brandprogramma en selecteer "data cd".

6- Sleep alle bestanden (dus ook autorun.inf), mappen, ... naar het juiste venster in je brandprogramma.

7- Brand dit alles nu op een CD.
(probeer dit eerst uit op een CD-RW)

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

24 apr 2012, 18:54

Goeieavond coderunner en bonzo,

bedankt voor de reactie.
Ik ga het eerstdaags eens uitproberen.
U hoort nog van mij of het gelukt is.

mvg,
Hugo

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

04 mei 2012, 20:27

Goeie avond iedereen,

ik heb jullie raadgevingen gevolgd en het is mij gelukt.
Dus nogmaals dank !
Maar ik heb nog een vraagje :
Ik heb bij een aantal personen een link geplaatst naar een powerpointpresentatie met foto's van die persoon.
Is het ook mogelijk van het powerpointje zo in te stellen dat er na de presentatie automatisch of via een link kan teruggekeerd worden naar de
pagina die bekeken werd voor de link naar powerpoint werd aangeklikt ?
Dank bij voorbaat voor alle eventuele reacties.

mvg,
Hugo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 mei 2012, 20:51

Beste Huga,

Dat is inderdaad een Powerpoint vraag.
Hyperlink in Powerpoint plaatsen.
Antwoord: >>> klik hier <<<

Wat je ook kan doen is de Powerpoint Presentatie laten openen in een nieuwe pagina van je browser, zo blijft de pagina waar de Powerpoint link staat, geopend en moet je enkel de pagina van de Powerpoint Presentatie sluiten.
<a href="benaming.pps" target="_blank">Bekijk Powerpoint-benaming</a>
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

05 mei 2012, 10:48

Bedankt.
Dat ga ik zeker uitproberen.

mvg,
Hugo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 mei 2012, 18:43

Okay Hugo. Ik hoor het wel als het je gelukt is.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.