2de website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

joencie
Lid geworden op: 09 dec 2005, 17:19
Locatie: Gent

23 dec 2006, 22:35

Ik had graag een 2de website geplaatst op mijn webruimte bij Skynet.be.

Kan dit? Hoe kan ik deze oploaden? Kan ik een nieuwe alias maken?

Met dank en
Vriendelijke groeten

Jo

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 dec 2006, 00:54

Neen. Een tweede website in de zelfde webruimte kan niet.

Een alias is een andere naam voor het zelfde ding. Als je een andere aanmaakt verwijst die nog altijd naar de zelfde website.
Je hebt recht op één alias. je kan deze indien gewenst verwijderen een een nieuwe aanmaken.
Met een abonnement ADSL Go of hoger heb je ook recht op een gratis persoonlijke .net domein naam. bvb. www.uwnaam.net. Deze wordt echter gekoppeld aan uw webruimte op users.skynet.be/uwnaam. Je komt dus steeds op dezelfde website terecht.

hovel

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 dec 2006, 09:15

Je kan bij Skynet (helaas) geen extra ruimte krijgen of kopen.
Maar een eenvoudige oplossing is om je Skynet ruimte als basis te gebruiken en ofwel elders webruimte te kopen of gebruik te maken van gratis webruimtes om bepaalde delen van je site in onder te brengen.
Wat bedoel je precies met een "alias" ? Dat is niet iets wat van toepassing is op een website, maar meer voor e-mails en fora en zo... In ieder geval, je kan die andere webruimtes (buiten Skynet) wel een nieuwe naam geven, als je dat wil !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

joencie
Lid geworden op: 09 dec 2005, 17:19
Locatie: Gent

24 dec 2006, 10:49

Hovel en Junior,
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb inderdaad reeds een alias gemaakt. T.t.z. een andere naam dan deze die Skynet (inlognaam voor de webruimte en e-mail) voorstelde.

Ik kan inderdaad ook bestanden die bedoeld zijn voor een andere website op die webruimte parkeren.
Het was echter mijn bedoeling om die 2de site ook rechtstreeks aanspreekbaar te maken met bv. http://users.skynet.be/2de websitenaam.

Dit kan dus blijkbaar niet volgens jullie.

Mvg
Jo

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

24 dec 2006, 11:04

joencie schreef:Ik had graag een 2de website geplaatst op mijn webruimte bij Skynet.be.

Kan dit? Hoe kan ik deze oploaden? Kan ik een nieuwe alias maken?
Een tweede website maken op dezelfde webruimte kan heel eevoudig
maak een tweede website, en noem de eerste pagina deze keer niet index.html maar wel joenci.html (voorbeeld :) ) geef ook de andere paginas andere namen dan deze van je eerste site
je kan de website nu uploaden naast de eerste
Als je eerste adres VAN SITE 1 http://users.skynet.be/AB123456 is (voorbeeld)
dan is het adres van SITE 2 http://users.skynet.be/AB123456/joencie
dus bij gebruik van je eerste adres opent je browser de index.html pagina =SITE 1
met je tweede adres opent je browser de joenci.html pagina= SITE 2 de twee sites zullen vreedzaam naast elkaar leven, je mag ze zelfs naar elkaar linken, zeer belangrijk is dat je geen gelijknamige paginas voor beide sites maakt

suces Hollygan

joencie
Lid geworden op: 09 dec 2005, 17:19
Locatie: Gent

24 dec 2006, 12:48

Hollygan,

Als ik het goed begrijp komen alle nieuwe html-bestanden van de 2de site naast deze van de 1ste site te staan, zij het met andere namen.

Maar hoe kan de 2de site nu zijn eigen openingspagina openen met een andere naam dan index.html?

'k moet het straks nog wel proberen hoor.

In elk geval zou het een uitkomst betekenen.

Mvg en dank

Jo

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 dec 2006, 12:58

Kijk, iedere pagina heeft zijn eigen naam. Het is gewoon een kwestie dat je in dit geval de naam van een pagina opgeeft in plaats van de naam van je site. Je index pagina blijft gewoon je originele index pagina. Dat heeft geen effect op het verwijzen naar een individuele pagina, of in dit geval een individuele pagina die de startpagina wordt van een apart deel. Want het blijft hoe dan ook een deel van je eerste site !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

24 dec 2006, 13:41

joencie schreef:Hollygan,

Als ik het goed begrijp komen alle nieuwe html-bestanden van de 2de site naast deze van de 1ste site te staan, zij het met andere namen.
INDERDAAD? ANDERS ZOU JE PAGINAS VAN SITE1 OVERSCHRIJVEN MET PAGINAS VAN SITE 2
Maar hoe kan de 2de site nu zijn eigen openingspagina openen met een andere naam dan index.html?
JE BROWSER OPENT EERST DE INDEX:HTML PAGINA MAAR NIET ALS ACHTERAAN JE ADRES EEN ANDER XXX:HTML PAGINA IS TOEGEVOEGD,DAN OPENT DEZE


'k moet het straks nog wel proberen hoor.

In elk geval zou het een uitkomst betekenen.

Mvg en dank

Jo

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

24 dec 2006, 14:24

junior schreef: individuele pagina die de startpagina wordt van een apart deel. Want het blijft hoe dan ook een deel van je eerste site !
Nee, het zijn twee onafhankelijke sites, want als je de eerste volledig wist blijft de tweede perfect werken
mvg Hollygan

joencie
Lid geworden op: 09 dec 2005, 17:19
Locatie: Gent

24 dec 2006, 17:39

Bedankt Hollygan en Junior,

Gelukkige en...

Afbeelding

Jobe
Lid geworden op: 09 mar 2006, 19:43

24 dec 2006, 23:46

Als kleine bescheiden toevoeging aan alle bovenstaande nuttige info:

Als je een www.mijnsite.be adres hebt, kun je ook subdomainen maken:

voorbeeld: http://blog.mijnsite.be. Dus de www is dan weg.

Dan maak je een map aan op de webserver met naam blog. Daar plaats je alle bestanden in, inclusief de noodzakelijke index.html file

Werkelijk voorbeeld:

cursusHTML.web-garden.be