muziek op website dempen tot achtergrond muziek+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

willyke
Lid geworden op: 05 apr 2004, 00:26
Locatie: Haspengouw (niet ver van Alden Biesen)

17 feb 2007, 14:14

Bij het maken van een website wil ik muziek die blijft doorgaan met spelen als achtergrondmuziek, ook als je van pagina wisselt.

Ik dacht dat dat kon door de muziek op een masterpage te zetten maar blijkbaar kan html dat niet aan (of ik vind de oplossing niet wat waarschijnlijker is)

Ik bouw dus de site op met inline frames.
En ik zet de muziek via eigenschappen in de achtergrond van de zogeheten border. Dan blijft hij dus inderdaad spelen.

Maar naar mijn smaak staat die muziek te luid en werkt ze storend.

Bestaat er een mogelijkheid die muziek te dempen zodat zij herleid wordt tot een niet storende achtergrondmuziek ?

En hoe kan ik dat doen wetende dat ik geen html beheers maar werk met een html generator ? Bestaat daar soms een tool of een scipt voor dat ik kan invoegen ?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 feb 2007, 20:37

Hallo Willy,

Dit kan je doen door er de optie volume bij te zetten
vb.
1- geluid uit.
<embed src="liedje.mid" height="60" width="144" volume="0">

2- max. geluid.
<embed src="liedje.mid" height="60" width="144" volume="100">

M.a.w. kies je geschikte volume door een getal te kiezen dat ligt tussen 0 en 100.

mvg,

willyke
Lid geworden op: 05 apr 2004, 00:26
Locatie: Haspengouw (niet ver van Alden Biesen)

18 feb 2007, 09:22

Bedankt Coderunner,


Dat zal me wel lukken.

willyke
Lid geworden op: 05 apr 2004, 00:26
Locatie: Haspengouw (niet ver van Alden Biesen)

26 feb 2007, 10:34

Hallo Coderunner,

Na Uw raad lijkt me het inlassen van die lijn een oplossing.

Zoals je weet gaat het mij uitsluitend om "achtergrondmuziek"

Ik ben intussen wat verder geraakt met mijn vingeroefeningen en zou eigenlijk graag een javascript hebben dat ik kan invoeren en dat mij toelaat:

- een knop of schuifregelaar te voorschijn te toveren waarmee het geluid kan gedempt en eventueel uitgezet worden
- hetzij één, hetzij meerdere nummers na elkaar te laten afspelen maar zodanig dat, als de muziek ten einde zou zijn het eerste nummer opnieuw begint. Ik geloof dat dat een "loop" is.

Ik heb gezocht op internet maar vind niet wat ik zoek ofwel is de uitleg véél te technisch.

Weet jij (of iemand anders) soms waar ik zo een eenvoudig ding zou kunnen vinden ?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 feb 2007, 14:46

Hallo Willy,

- Het steeds terug beginnen afspelen van je muziek bestand vind je hier uitgelegd.
- Meerdere mp3 afspelen vind je hier uitgelegd.

Hopelijk heb jer wat aan.

mvg,
Coderunner