javascript voor muziek+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

willyke
Lid geworden op: 05 apr 2004, 00:26
Locatie: Haspengouw (niet ver van Alden Biesen)

05 mar 2007, 20:00

Bedankt Coderunner,

Ik zal daar eens naar kijken want ik heb me daar tot nu toe nooit mee bezig gehouden.

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 09:56

Coderunner,
ik heb wav geluidsbestanden van Frank en Nancy Sinatra, van Tom Jones etc. Ik heb ook midibestanden (de originele muziek) van o.a. Buddy Holly, Conny Francis, Roy Orbison, Pat Boone etc.
Het maakt mij niet uit hóe ze gemaakt zijn, ik wilde je d.m.v. de screenshot even laten zien dat een .wav bestand kleiner kán zijn dan een MP3 bestand en daarmee dezelfde grootte kan hebben als een midibestand.
Ik ben er blij mee, ik gebruik deze (kleine) muziekbestanden op mijn website, tot nu toe heb ik geen converter gevonden die mijn MP3 bestanden kan omzetten naar ong. 600 Kb in welk bestand dan ook.
Een prettige dag ondanks de regen :)
mvg Janny

willyke
Lid geworden op: 05 apr 2004, 00:26
Locatie: Haspengouw (niet ver van Alden Biesen)

06 mar 2007, 10:49

Hallo vrienden,

heeft een van jullie eens die site kunnen bekijken die ik gisteren aangaf en kan u mij ook Uw mening geven ?

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 13:56

Hallo Willyke,
ja, ik heb die site gezien die jij opgaf. Ik heb genoeg converters op internet gevonden als welke ook op deze site worden vermeld maar, zoals je in mijn laatste berichtje kunt lezen, ik heb nog geen converter kunnen vinden die aan mijn eisen voldoet.
mvg montana

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 mar 2007, 20:33

montana schreef:Coderunner,
ik heb wav geluidsbestanden van Frank en Nancy Sinatra, van Tom Jones etc. Ik heb ook midibestanden (de originele muziek) van o.a. Buddy Holly, Conny Francis, Roy Orbison, Pat Boone etc.
Het maakt mij niet uit hóe ze gemaakt zijn, ik wilde je d.m.v. de screenshot even laten zien dat een .wav bestand kleiner kán zijn dan een MP3 bestand en daarmee dezelfde grootte kan hebben als een midibestand.
Ik ben er blij mee, ik gebruik deze (kleine) muziekbestanden op mijn website, tot nu toe heb ik geen converter gevonden die mijn MP3 bestanden kan omzetten naar ong. 600 Kb in welk bestand dan ook.
Een prettige dag ondanks de regen :)
mvg Janny
Lees dit eens grondig door voornamelijk over mp3 en wave ...
En zijn dat gezongen midi files ???? Het zou me ten zeerste verwonderen!!
MIDI = Musical Instrument Digital Interface
m.a.w. alleen instrumenten dus geen zang

mvg,
Coderunner

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 21:24

Hallo coderunner,
ja, ik heb het over de originele song. Ik wil je wel zo'n geluidsbestand toesturen maar ik denk niet dat het hier gaat via privébericht op Sennet maar ik probeer het wel even :)
mvg montana

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 mar 2007, 21:28

Beste Willy,

Heb je de topic van junior in het forum "Muziek" al eens gelezen ?
Met "Cool Edit Pro" (nu Adobe Audition 2) gaat dit maar is wel betalend.

mvg,
Coderunner

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 mar 2007, 21:32

montana schreef:Hallo coderunner,
ja, ik heb het over de originele song. Ik wil je wel zo'n geluidsbestand toesturen maar ik denk niet dat het hier gaat via privébericht op Sennet maar ik probeer het wel even :)
mvg montana
Geef anders de link van je website waar die muziekbestanden staan eens door. Hier in het forum of via een privéberichtje.

mvg,
Coderunner

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 21:37

Ok, dit is een midibestand, Heartbeat van Buddy Holly, ik doe het dan maar even via putfile maar dan kan je nog niet zien dát het een midibestand is toch?
Click here to watch Heartbeat-96
grts montana

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 21:52

Anders moet je even je emailadres geven coderunner, dan stuur ik een paar bestandjes naar je toe, wav en midi.
mvg montana

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 mar 2007, 22:11

montana schreef:Ok, dit is een midibestand, Heartbeat van Buddy Holly, ik doe het dan maar even via putfile maar dan kan je nog niet zien dát het een midibestand is toch?
Click here to watch Heartbeat-96
grts montana
Beste montana,

Het is zoals ik al vermoedde GEEN midi file maar een hernoemde wma file ...
Echte midi files zijn alléén instrumenten en ZEKER GEEN zang.
Probeer de mid file maar eens te spelen in windows media player ... dit gaat niet.
Maar als je het zogenaamde midi bestand hernoemd naar wma dan werkt het wel.
Ik vermoed nu dat het wav bestand waar je het over hebt in feite een hernoemd mp3 bestand is.

mvg,
Coderunner

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 22:39

Coderunner, o.a. Buddy Holly heb ik als bestandstype Midi-sequentie op mijn pc staan. Ik heb van deze midibestanden een afspeellijst gemaakt, want ik heb er nogal wat, en ik speel deze lijst midibestanden gewoon af in mijn Media Player :)
grts van montana
Laatst gewijzigd door montana op 08 mar 2007, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

montana
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:31
Locatie: Westland

06 mar 2007, 22:47

Aan de linkerkant heb ik even Abba, een mp3, neergezet zodat je het verschil kunt zien.
mvg montana

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 mar 2007, 23:11

Beste montana,

Als ik de volgens jouw zogenaamde midi wil afspelen geeft de windows media player zelf al aan dat het GEEN midi file is.
"The file you are attempting to play has an extension (.mid) that does not match the file format." m.a.w. " het bestand dat je wil afspelen heeft een extensie (.mid) dat niet overeenkomt met het bestand formaat."
Als je het volgens jou midi-bestand opent in notepad zie je direkt dat het hier wel degelijk om een wma bestand gaat en GEEN mid
Stukje uit de code dat je kan zien in notepad (kladblok):
... W i n d o w s M e d i a A u d i o 9 * 3 2 k b p s , 4 4 k H z , s t e r e o ( A / V ) 1 - ...
Het gaat dus wel degelijk om een wma (windows media audio) bestand dat is geript met settings 32 kbps en 44kHz en stereo m.a.w. heel veel verkleind. Ben je nu overtuigd ? Meer kan ik niet laten zien om je te overtuigen.
Volgens de grootte van het Abba bestand denk ik dat dat geript is met settings 128kbps, 44 kHz m.a.w. minder verkleind dan de andere ...

mvg,
Coderunner

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 mar 2007, 06:41

Beste montana,

Ben je na mijn vorig bericht nog niet overtuigd, ga dan naar deze site
1-Klik op de grijze knop "browse" en ga naar de folder op je harde schijf waar je "midi met zang" (BuddyHolly_Heartbreak.mid) bestand staat.
2-Klik dit "midi" bestand (BuddyHolly_Heartbreak.mid) aan.
3-Klik op de knop "GO"
4-Een nieuw venster opent zich, en wacht even tot het resultaat tevoorschijn komt.
Resultaat --> Microsoft ASF = The Advanced Systems Format (ASF) is the file format used by Windows Media. Audio --> wma.
m.a.w. het is een hernoemd wma bestand!

Bij een echt midi bestand krijg je ...
Resultaat --> Standard MIDI data
en zoals ik al zegde, een midi bestand kan NOOIT vocaal zijn.

Hopelijk ben je nu overtuigd.

mvg,
Coderunner