Webpagina's+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Huismusje
Lid geworden op: 09 mar 2004, 23:38
Locatie: Borgerhout

14 mar 2007, 18:14

Hallo webkrakken,
Na drie jaar bloggen kreeg ik het lumineus idee om te proberen een eigen website te maken, maar dat is rapper gedacht dan gedaan.
Ik ken al wel wat html codes en de rest vind ik wel, dacht ik!!!
Wanneer ik echter hier de vragen en de antwoorden lees, dan hoor ik het in Keulen donderen, a zo'n moeilijke termen allemaal.
Al die termen vind ik niet in de cursus van Sennet.
Mijn vraag luidt als volgende (simpel gesteld)
Graag had ik een website met een welkomspagina met op die pagina de linken naar mijn andere pagina's, zoals mijn foto's, mijn hobby's enz. Maar hoe doe ik dat die verschillende pagina's maken? Vul ik steeds weer de ganse html code in zoals <head> en <Body>enz.? Hoe en waar sla ik die pagina's dan op? En hoe voeg ik ze samen in één website?
Ik hoop dat jullie mijn beginnersvragen snappen, en vraag dan ook heel deemoedig simpele beginnersgerichte antwoorden.
Bedankt alvast voor de bereidwilligheid.
Ik heb geen spijt van de dingen die ik heb gedaan, enkel spijt van de dingen die ik naliet te doen!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 mar 2007, 20:02

Beste huismusje,

Als je nog zoveel vragen hebt i.v.m. het maken van webpagina's, dan raad ik je toch aan eerst de cursus van de webmaster (Mededeling: Cursus website maken) (site) en/of die van Jobe (Sticky: Nieuwe cursus HTML+) (site) eens grondig door te nemen.

Nu de antwoorden op je vragen:
huismusje schreef:Vul ik steeds weer de ganse html code in zoals <head> en <Body>enz.?
Inderdaad, elke pagina die je maakt heeft de structuur:

Code: Selecteer alles

 
<html> 
  <title> Plaats hier de titel van je pagina</title> 
  <head>Plaats meta tags, javascripts, e.d</head> 
    <body> 
    Plaats hier je pagina inhoud 
    </body> 
</html> 
huismusje schreef:Hoe en waar sla ik die pagina's dan op? En hoe voeg ik ze samen in één website?
Elke pagina bewaar je met html extentie, bv. voor de eerste pagina is dit steeds index.html of index.htm. De volgende pagina's geef je een naam zoals je zelf wil bv. fotos.html, hobbies.html, enz ...
Noot:
1-Gebruik GEEN spaties en speciale tekens in de bestandsnamen !
dus niet :
bv. foto's.html of mijn foto's.html
maar wel :
bv. fotos.html of mijn_fotos.html of MijnFotos.html
2-De links die je maakt, moeten identiek zijn aan de benamingen van de pagina's, m.a.w. gebruik je hoofdletters in je html bestandsnamen dan worden deze hoofdletters OOK in de links gebruikt.

Verwijzen naar een andere pagina:
Gebruik de html code:

Code: Selecteer alles

<a href="mijn_fotos.html">Mijn Foto's</a>
Eens alle pagina's gemaakt zijn en opgeslagen op je harde schijf, is het tijd om alles op te laden naar je server. Dit doe je met een ftp programma en/of met je programma waarmee je de html bestanden hebt gemaakt want sommige wysiwyg (=What You See Is What You Get) programma's hebben een ingebouwd oplaadprogramma.

Voilà dit zijn al wat antwoorden op je vragen.
Hopelijk heb je er wat aan.
En alvast, VEEL SUCCES!

mvg,
Coderunner

Huismusje
Lid geworden op: 09 mar 2004, 23:38
Locatie: Borgerhout

14 mar 2007, 22:52

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, en ja ik kan hier al mee verder.
Uiteraard volg ik de cursus van SenNet, eveneens staan Webgarden en Mijnhomepage.nl bij mijn favorieten om dageijks te raadplegen.
Maar ik ben nogal visueel ingesteld, wanneer ik iets zie voordoen dan vergeet ik het niet meer, het lezen en zelf uitproberen, daar schijn ik problemen met te hebben. Ben ook bang om te expermenteren, wil geen uren en uren werk kwijt zijn. Jaaaaa ok, backup maken.
NVU heb ik verleden week gedownload, en na één dag weer verwijderd.
Wanneer ik een website zal hebben, dan zal ze in html zijn, misschien zelfs in CSS, wie weet.
En met jullie hulp kom ik er wel, ooit......maar beter laat dan nooit.
Nogmaals thanks
Ik heb geen spijt van de dingen die ik heb gedaan, enkel spijt van de dingen die ik naliet te doen!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 mar 2007, 23:44

Huismusje schreef:Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, en ja ik kan hier al mee verder.
Graag gedaan en succes Ann.
Huismusje schreef:En met jullie hulp kom ik er wel, ooit......maar beter laat dan nooit.
Stel je vragen gerust. We zullen steeds proberen je verder te helpen!

mvg,
Coderunner