excel bestand op website krijgen+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

pierkejust
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:35
Locatie: Brecht

20 mar 2007, 21:13

Hallo,

heb een website gemaakt over onze fietsclub,
en heb tabellen gewerkt waar ik alle geegevens inzet van wie de meeste ritten en aantal kilometers en dergelijke op heb ingevuld, nu is de vraag is dit mogelijk met een excel bestand op de website daar dit gemakkelijker en veel minder tijd in beslag neemt om deze in een bepaalde rangorde te zetten met excel kan je dit automatisch laten doen, nu moet ik die tabellen steeds handmatig invullen via een programmatje nvu maar dit neemt veel tijd inbeslag (moet steeds de volledige tabel in de juiste volgorde intikken dit maak ik eerst in excel en typ deze dan over in nvu,) of is het mss mogelijk om een link te plaatsen naar dergelijke excel of word documenten
site= www.mistralbikers.net en kijken bij clubklassement omte zien met wat ik bedoel

grtz Pierkejust
Laatst gewijzigd door pierkejust op 21 mar 2007, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

20 mar 2007, 22:35

Beste pierkejust,
pierkejust schreef:.. of is het mss mogelijk om een link te plaatsen naar dergelijke excel of word documenten
Je kan het bestand dat je hebt aangemaakt in excel bewaren als html. Deze kan je op zijn beurt weer in je html code van je site voegen.
Een andere manier is dmv een database zgn. MySQL maar dan moet je een server hebben die dat ondersteunt.

mvg,
Coderunner

Jobe
Lid geworden op: 09 mar 2006, 19:43

20 mar 2007, 22:38

Ik weet niet welke versie van Excel gebruikt, maar...

Ga naar "Bestand" " Opslaan als..."

Vervolgens kun je onderaan het formaat aangeven. Kies voor webpagina.

gg

j

pierkejust
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:35
Locatie: Brecht

21 mar 2007, 20:28

Bedankt,

Coderunner, Jobe,
het is me gelukt nu bespaar ik veel tijd om mn lijsten aan te passen
tnx

Pierkejust

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 mar 2007, 20:43

Hallo pierkejust,

Bedankt voor de feedback en weeral iemand verder kunnen helpen :)

mvg,
Coderunner