pps op website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

roger.senior
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:33
Locatie: aalst

16 jun 2007, 17:14

hoe kan ik een bestaande pps op mijn website zetten,zodanig als je "pps" aanklikt op de hoofdpagina, dat ze start en na het einde terugkeert naar de hoofdpagina
MS Windows 7 ultimate
Pentium Dual-Core
CPU E5400@2,70 Ghz
3,2 Gb Ram Nvidia Gforce 210
externe HD 1T

Labor omnia vincit

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 jun 2007, 03:29

roger.senior schreef:hoe kan ik een bestaande pps op mijn website zetten,zodanig als je "pps" aanklikt op de hoofdpagina, dat ze start en na het einde terugkeert naar de hoofdpagina
Beste Roger,

1ste mogelijkheid
Je upload het pps bestand naar je server en op je html pagina maak je een link naar dit pps bestand.

Code: Selecteer alles

<a href="powerpointnaam.pps">bekijk powerpoint bestand</a>
Wanneer de bezoeker op de link klikt, wordt er een nieuw venstertje geopend waarop de bezoeker moet kiezen tussen "opslaan" of "openen". Alleen als de bezoeker een pps viewer op zijn pc heeft geinstalleerd, kan hij/zij op openen klikken en kan hij/zij het pps bekijken (anders niet) in een nieuwe venster (dat van de pps viewer). De pagina waarop de link staat, blijft actief.

2de mogelijkheid
Ook kan je het doen door het pps bestand in powerpoint te laden en daar het te bewaren als webpagina. Dan moeten er nog handmatig wijzigingen aangebracht worden in het aangemaakte script.
Opmerking: Bij het omzetten naar een webpagina maakt Powerpoint een stylesheet opmaak aan dat in FF niet altijd een juiste weergave geeft; in IE daarentegen geen problemen.
Slotsom: De 2de mogelijkheid vereist achteraf nog kennis van javascript en css. Deze aanpassingen moet je zelf handmatig aanbrengen.

mvg,
Coderunner