website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

knorpietje
Lid geworden op: 01 okt 2007, 15:34
Locatie: antwerpen

13 okt 2007, 15:45

ik heb onlangs via jullie site "website maken" enkele webpaginas gemaakt maar nu wil ik deze aan elkaar linken zoals beschreveb in jullie cursus maar dit lukt niet ik krijg telkens een pagina die zegt dat ik heel waarschijnlijk niet verbonden ben met het internet hoe kan ik dit oplossen
mijn tweede vraag is
hoe kan ik deze op het internet zetten ik heb gedaan wat jullie vragen maar als ik de gebruiker en wachtwoord intik gebeurt er niets wat doe ik verkeerd

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2007, 16:26

Beste knorpietje,
knorpietje schreef:ik heb onlangs via jullie site "website maken" enkele webpaginas gemaakt maar nu wil ik deze aan elkaar linken zoals beschreveb in jullie cursus maar dit lukt niet ik krijg telkens een pagina die zegt dat ik heel waarschijnlijk niet verbonden ben met het internet hoe kan ik dit oplossen
Linken naar een pagina doe je als volgt:
Stel dat je de pagina's respectievelijk index.html, pagina1.html, pagina2.html, enz hebt genoemd.

Code: Selecteer alles

<a href="pagina2.html target="_blank">Ga naar pagina2</a>
<a href="pagina3.html target="_parent">Ga naar pagina3</a>
Waarin:
target="_blank" staat voor openen in een nieuw venster
target="_parent" staat voor openen in hetzelfde venster
Noot
Ga naar pagina2 kan je natuurlijk veranderen in hetgeen je zelf wil

Het kan zijn dat je de volledige links hebt geschreven
bv.

Code: Selecteer alles

<a href="http://webhostnaam.com/gebruikersnaam/pagina2.html target="_blank">Ga naar pagina2</a>
Wanneer je nu op deze link klikt, gaat die zoeken op de webserver maar vindt deze pagina niet omdat deze nog niet is opgeladen naar de webserver en dan krijg je de bovenstaande foutmelding.
Plaats anders de html code hier op het forum zodat ik kan zien wat/waar het fout loopt.
knorpietje schreef:mijn tweede vraag is
hoe kan ik deze op het internet zetten ik heb gedaan wat jullie vragen maar als ik de gebruiker en wachtwoord intik gebeurt er niets wat doe ik verkeerd
Op deze vraag vind je een antwoord in dit topic
Trouwens welk programma gebruik je om alles naar de server op te laden en bij welke provider ben je en/of webhost (=waar je je website plaatst)?

Lukt het nog niet, laat het hier dan weten :wink:

mvg,
Coderunner