post na gerechterlijke uitzetting woning

Vragen/antwoorden betreffende recht.

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

17 apr 2019, 12:44

een bewoner wordt gerechtelijk uit een woonst gezet, en laat geen adres achter.(heeft zich ook niet uitgeschrven bij politie en burger bevolking)
Verdwenen en domicilie onbekend.
Bij de POST kan men niets doen (beweren ze) om de 10tallen aangetekende en gerechterlijke schrijven niet meer afgeven op dit adres. Een bediende zegt dat we alle ontvangen post moeten aanschrijven en hun vertellen dat die persoon daar niet meer woont.
Er moer toch ergens een prosedure bestaan om van al die vervelende post afteraken.
HELP

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 apr 2019, 13:16

Enige wat je kan doen is naar vredegerecht gaan en inlichtingen vragen , welke stappen dat je kan ondernemen .Zolang er geen adreswijziging is gedaan aan stad of gemeentehuis blijft de briefwisseling kun je niet tegenhouden .Normaal moet gerecht u bewijs geven dat hij uit pand is gezet , anders kan je dat pand nog niet verhuren .
zelfde met elektriciteit en gas en water . Dat is de modern tijd , waar vele mensen met te maken krijgen .

Belachelijk van de post dat jij werk moet verrichten rede als je geen nieuw adres in bezit hebt kan je iedereen bellen of aanschrijven , maar ze kunnen niks veranderen , zo dus blijft dat staan op adres waar het nu staat .
Niks aanvaarden wat betreft aangetekende zendingen , moeten ze maar terug meenemen postbode .

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

17 apr 2019, 14:05

de hele procedure van buiten zetten is gebeurd via de vrederechter een vonnis en gerchtsdeurwaarders en lokale politie.
Wat meer? ik kan deze in een post bus dumpen met als bijschrift "onbekend op dit persoon"

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

17 apr 2019, 17:48

strangeloper schreef:
17 apr 2019, 12:44
een bewoner wordt gerechtelijk uit een woonst gezet, en laat geen adres achter.(heeft zich ook niet uitgeschrven bij politie en burger bevolking)
Verdwenen en domicilie onbekend.
Bij de POST kan men niets doen (beweren ze) om de 10tallen aangetekende en gerechterlijke schrijven niet meer afgeven op dit adres. Een bediende zegt dat we alle ontvangen post moeten aanschrijven en hun vertellen dat die persoon daar niet meer woont.
Er moer toch ergens een prosedure bestaan om van al die vervelende post afteraken.
HELP
Enige juiste manier van handelen , alle briefwisseling terugzenden met melding : Vertrokken zonder adres !
Adres doorkruisen en deponeren in postbus of afgeven aan de postbode !
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 apr 2019, 18:01

Als de Post beweert niets te kunnen doen zou ik het allemaal rechtstreeks bij het oud papier gooien, het is niet aan jouw om dat af te handelen voor iemand die te laks is om zijn correspondentie deftig te regelen.
We maken ons allemaal veel te veel zorgen om dingen die een ander zelf moet in orde brengen , dat ze hun problemen zelf oplossen ,het moet zijn dat het die persoon niet interesseert.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 apr 2019, 19:41

strangeloper

Wat ik niet begrijp dat het in de brievenbus wordt gedeponeerd , maar als er andere mensen wonen , waar komt die post dan toe ? rare wending als je mij vraagt . Ook als is hij buiten gezet door vredegerecht en politie , maar daarom is nog niks veranderd aan stad en gemeentehuis .Moeten daar toch wel bewijzen van zijn dat je die kan verwijderen uit bevolkingsregister op dat adres stad en gemeentehuis , die problemen gaan blijven verder lopen .De vraag is of zij het gaan toelaten ?
Denk dat vele mensen niet bewust zijn wat inpakt dat kan geven op die woonst als er morgen iemand aan de deur staat en je bent niet thuis kunnen ze met alles weg zijn dat vergeten er veel .Is gemakkelijk zeggen gooi maar weg en geef terug mee doorkruist . Zou niet den eerste zijn die zo iets tegenkomt , door ander .

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

17 apr 2019, 19:57

wardje schreef:
17 apr 2019, 18:01
Als de Post beweert niets te kunnen doen zou ik het allemaal rechtstreeks bij het oud papier gooien, het is niet aan jouw om dat af te handelen voor iemand die te laks is om zijn correspondentie deftig te regelen.
We maken ons allemaal veel te veel zorgen om dingen die een ander zelf moet in orde brengen , dat ze hun problemen zelf oplossen ,het moet zijn dat het die persoon niet interesseert.
Ik vraag mij af wie de info verschafte bij Bpost ! Ik werkte er zelf meer dan 40 jaar en we hebben steeds deze handelswijze gehanteerd ! Doorkruisen en melding : Vertrokken zonder adres ! Achterhouden , weggooien poststukken is trouwens strafbaar ! :!:
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 apr 2019, 21:13

Fregat begrijp uw reactie, maar als de post het niet ter harte neemt , het zou op de duur uw k****** uithangen cru gezegd.
Wist niet dat het strafbaar was , maar dan moet de Post ook zijn verantwoordelijkheid nemen en er naar handelen.
Als jij bij de Post hebt gewerkt zal je wel weten hoe het moet daar twijfel ik niet aan , maar geef toe er is hier toch iemand nalatig.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

17 apr 2019, 23:19

Wardje ,

maar geef toe er is hier toch iemand nalatig.

De persoon die met de noorderzon is verdwenen is nalatig .
Waarom doen ze zo iets ...Maar ander draagt daar de last van .
Begrijp ook niet , of pand leeg staat of er al andere mensen inwonen .
Ik heb altijd geweten , als mensen hun adres niet gaan veranderen als ze verhuizen of worden uitgezet
dat niet gemakkelijk is om weer te verhuren ...Want bij alles moet je tekenen .Je blijft in bevolkingsregister staan waar je ook bent ingeschreven . Of je moet kunnen aantonen met de bewijzen van gerecht en dan nog of ze gaan veranderen daar spreek ik me niet over uit .Want sinds de privacy wet er is veel veranderd .
Maar de post moet die briefwisseling terug sturen , zolang als dat niet in orde is gebracht gaan die brieven blijven sturen .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

17 apr 2019, 23:36

Ik herinner me dat (jaren geleden) mijn dochter ook nogal wat post kreeg op het adres waar zij gaan wonen was en waar de vorige huurder met de noorderzon verdwenen was. Het waren nogal wat brieven van incassoburelen. De wijkagent heeft haar toen een papier bezorgd met een vermelding dat "die persoon" er niet meer woonde of verbleef. Deze brief werd binnen aan de venster in de voorgevel uitgehangen. Ze heeft dit toen gedaan omdat ze geen goesting had dat één of andere deurwaarder, bijgestaan door politie en slotenmaker, haar eigendom zou komen opladen terwijl zij op haar werk was.
Het eerste wat je doet in een huis dat je betrekt is ... de sloten van de buitendeuren vervangen!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 apr 2019, 05:56

Paca;

Of je nu nieuwe sloten steekt in de buitendeuren of niet als je zo'n woning betrekt; als de slotenmaker de opdracht krijgt om ze open te maken doet hij dat toch; je bent toch je geld kwijt aan die nieuwe sloten?
Kan nu wel niet volgen. :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 apr 2019, 09:21

Wardje ,

Klopt geen wat je zegt .
Geen dat paca zegt dat wist ik niet , dat de politie bewijs geeft .
Die weten welke opdracht dat ze moeten uitvoeren .
Triest als je met zo dingen te maken krijgt, en de mensen worden dat moe ,
Ik zeg altijd door nalatigheid van ander , mag jij als eigenaar of nieuwe huurder alles achterna lopen .
om u veilig te stellen .

https://immo.vlan.be/nl/advies/huren/14 ... iet-wat-nu

Vraag de schrapping
Stel je vast dat je vroegere huurder zijn domicilie niet wijzigde verwittig dan de gemeente. Je kan vragen dat die overgaat tot een ambtelijke schrapping. De buurtagent zal komen vast¬stellen dat het pand verlaten is of dat er een nieuwe huurder woont. De beslissing van schrapping wordt genomen door het schepencollege. Ook je nieuwe huurder kan zo’n procedure in gang zetten.
En intussen?
De procedure tot ambtelijke schrapping kan een tijdje duren. Intussen kan de nieuwe huurder aan de voordeur van de woning een briefje hangen waarop staat dat de vorige huurder niet meer op het adres woont. Een deurwaarder die dit briefje ziet zal minder snel geneigd zijn in de woning binnen te gaan.
Komt er post van een deurwaarder die bestemd is voor de vorige bewoner, verwittig dan het deurwaarderskantoor dat die er niet meer woont.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

19 apr 2019, 00:30

wardje schreef:
18 apr 2019, 05:56
Paca;

Of je nu nieuwe sloten steekt in de buitendeuren of niet als je zo'n woning betrekt; als de slotenmaker de opdracht krijgt om ze open te maken doet hij dat toch; je bent toch je geld kwijt aan die nieuwe sloten?
Kan nu wel niet volgen. :wink:
Nieuwe sloten om te beletten dat vorige huurder of vorige eigenaar zomaar kan binnen komen zoals ze het gewoon waren. Om het met een bekende boutade te zeggen: "Trouwen is goed ... niet trouwen is beter!".

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

19 apr 2019, 05:46

gast43 schreef:
17 apr 2019, 23:19
Wardje ,

maar geef toe er is hier toch iemand nalatig.

De persoon die met de noorderzon is verdwenen is nalatig .
Waarom doen ze zo iets ...Maar ander draagt daar de last van .
Begrijp ook niet , of pand leeg staat of er al andere mensen inwonen .
Ik heb altijd geweten , als mensen hun adres niet gaan veranderen als ze verhuizen of worden uitgezet
dat niet gemakkelijk is om weer te verhuren ...Want bij alles moet je tekenen .Je blijft in bevolkingsregister staan waar je ook bent ingeschreven . Of je moet kunnen aantonen met de bewijzen van gerecht en dan nog of ze gaan veranderen daar spreek ik me niet over uit .Want sinds de privacy wet er is veel veranderd .
Maar de post moet die briefwisseling terug sturen , zolang als dat niet in orde is gebracht gaan die brieven blijven sturen .
De enige nalatige is de uitgezette bewoner !
De post moet de brieven bezorgen op het aangegeven adres ! Indien er geen officiële adreswijziging bestaat van en door de bestemmeling blijft men die bezorgen ! Als de nieuwe bewoner of eigenaar ze teruggeeft aan de postbode word het pas teruggestuurd !
Bovendien heeft domicilie daar niks mee te maken ! Je kan perfect legaal uw post laten bezorgen op een ander adres waar je niet verblijft......
Doe wel en zie niet om !

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 apr 2019, 15:10

Fregat ,

Daar heb je een punt , maar vraag eens aan .
Als je dat online aanvraagt bij Bpost , moet je ook alles invullen en met identiteitskaart , en ook de rede erbij zetten en bepaalde brieven sturen ze niet op blijven op oude adres deponeren maar je kan er wel voor betalen per kwartaal 24,95 euro .Waarom vraag je aan toch met de bedoeling dat alles wordt doorgestuurd . Ga u één ding zeggen , wij hebben voorgehad is nu wel aantal jaren geleden en de huurders , hebben ook problemen veroorzaakt en wij als eigenaar konden alles belopen om weer te kunnen verhuren .
Kan ondertussen al veel veranderd zijn .
Maar als niet veranderd is op bevolkingsregister blijf je met de problemen zitten of je nu draait of keert .
Wie is er dan nalatig , de persoon die eruit is gezet .
Ben je verplicht van die stappen te zetten je kan er niet onderuit .
Bij Bpost leggen ze ook regels en wetten op ook al zijn die voorgelegd dan nog versturen ze niet alles naar doorzending adres .Ga je toch eens grondig moeten nalezen ,