Achterhouden brieven

Vragen/antwoorden betreffende recht.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

09 aug 2019, 07:53

Er zijn bij ieder kamp, gelijk wie het organiseerd ALTIJD overeenkomsten (veel kleine lettertjes, kwestie van veranwoordelijkheid als er iets gebeurd). Ons kleindochter op kamp van de ziekenbond geweest en men moest een overeenkomst ondertekenen met o.a. GEEN GSM (iPad, iPhone of gelijk hoe het noemt) , GEEN TABLET, GEEN SKYPE, aanduiden of men FOTO'S op de Blog van het kamp mocht zetten of om als herinnering aan iedereen mee te geven. Deze blog was alleen toegankelijk voor diegenen die hun kinderen daar waren en werden enkele dagen na het kamp verwijderd. Brieven kregen ze de voorlaatste avond en zeker geen bezoek.
En geen brieven of bezoek was vroeger in onze jonge tijd ook al.
Hier in de gemeente is ook van alles te doen voor de kinderen tijdens de vakantie. Dat zal wel overal zijn en het hangt daar ook in het groot uit : indien men geen foto's op de blog van de gemeente wil, moet men dit aangeven.

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

10 aug 2019, 11:56

In tijden waarin veel vechtscheidingen zijn, is dit een trent die vraagtekens oproept.

Groot/ ouderverstoting is veel voorkomend, en eigenlijk moeten beideouders dan akkoord gaan. Ik zie dat op sommige foto's bepaalde kinderen onherkenbaar worden gemaakt, zodat de verstoten groot/ouder geen foto van het kind kan zien. Erg voor het kind dat dit zelf ook ziet.

Mensen, organisaties, inrichtende personen zouden zich afzijdig en neutraal moeten instellen, want in veel gevallen is er gerechtelijk en psychologische begeleiding. Wat door dieinstanties werd beslist , al dan niet toegelaten of geadviseerd, daar hebben niet-betrokkenen geen weet van. Door in te grijpen kunnen ze die bemiddelaars dwarsbomen en op die manier ongewild meewerken aan kindermishandeling.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 aug 2019, 12:43

fregat schreef:
06 aug 2019, 20:28
Aangezien ik zelf een loopbaan bij Bpost achter de rug heb weet ik waar ik over praat ! Lees Art 29 nog eens goed en denk diep na ! Kijk ook eens bij www.onlineadvocaat.be/artikels/schending-briefgeheim/
Ik heb daar jaren geleden reeds lang over gediscuteerd en enkel in Belgie is het art 29 van toepassing op postdiensten en bepaald het volgende .

Art. 29. Het briefgeheim is onschendbaar.
De wet bepaalt welke agenten verantwoordelijk zijn voor de schending van het geheim der aan de post toevertrouwde brieven.

Het is dus de wet die bepaald welke AGENTEN verantwoordelijk KAN ZIJN .

Van deze korte zin kan je niet meer uithalen dan wat er in zit.

Een klein voorbeeld, twee mensen wonen op het zelfde adres de ene doet zonder erg de brief open van zijn mede bewoner, dit is Geen schending van het briefgeheim.
Maar mocht de postbode deze brief open gedaan hebben dan was het briefgeheim geschonden .

Maar in 2019 zijn er geen geheimen meer, alles vind je van veel personen op de sociale media.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)