ambtenaar maximum factuur en verlofgeld

Vragen/antwoorden betreffende recht.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

02 feb 2020, 10:38

Mijn schoonbroer beweerd dat hij als ambtenaar geen tussenkomst van maximum factuur kan krijgen.
Dit heeft niets te maken met het inkomen of de medische kosten zegt hij, maar wel met het ambtenaar zijn.
Gezocht, gezocht in google, maar hierover vind ik geen antwoord.
En verlofgeld krijgt hij ook niet. Heeft dit dan wel te maken met het belastbaar inkomen als gepensioneerde ambtenaar. Misschien is dit ook zo in het privé.
Als ge hem bezig hoort, dan zou ik zeggen..... stoeffer, stoeffer, stoeffer.
En het gaat altijd maar weer over hetzelfde. Ik wou dat ik hier eens een serieus antwoord kon op geven.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 feb 2020, 11:23

doggy schreef:
Mijn schoonbroer beweerd dat hij als ambtenaar geen tussenkomst van maximum factuur kan krijgen. Dit heeft niets te maken met het inkomen of de medische kosten zegt hij, maar wel met het ambtenaar zijn.
Dit kreeg ik bij mijn pensionering als ambtenaar van de CM:

'U hebt op dit moment geen recht op de verhoogde tegemoetkoming (hierdoor kan u eventueel aanspraak maken op hogere tussenkomst in de terugbetaling van geneeskundige zorgen). Om dit recht te verkrijgen mag uw bruto belastbaar gezinsinkomen niet hoger liggen dan 16.965,47 euro,vermeerderd met 3.140,77 euro per persoon ten laste.Met bruto belastbaar gezinsinkomen bedoelen we de inkomsten van uzelf.'
En verlofgeld krijgt hij ook niet. Heeft dit dan wel te maken met het belastbaar inkomen als gepensioneerde ambtenaar.
U heeft recht op het vakantiegeld:

'Uw rustpensioen als ambtenaar en eventuele andere pensioenen en gelijkaardige uitkeringen uit binnen- of buitenland bedragen samen maximaal 2 304,32 EUR bruto voor de maand mei'