Bongo bon

Vragen/antwoorden betreffende recht.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 feb 2020, 15:47

Ik heb zo een bongo bon in een doosje gekregen in november,die heb ik willen registreren,maar dat lukte niet,na de registratie kreeg is dit:
Het is momenteel niet mogelijk om de cadeaubon te gebruiken, aangezien deze nog niet geactiveerd is.
Als je deze cadeaubon online gekocht hebt, dan wordt deze binnen de 30 minuten automatisch geactiveerd. Als je deze cadeaubon in een winkel gekocht hebt, dan kan de activatie tot 24 uur in beslag nemen.
Als je cadeaubon na deze tijd nog niet geactiveerd is, gelieve dan opnieuw te proberen. Bedankt voor het geduld.
Als je cadeaubon na deze tijd nog niet geactiveerd is, zelfs niet nadat je opnieuw geprobeerd hebt, gelieve dan een aankoopbewijs te sturen naar infoBE@smartbox.com
Dat was in november,ok, kan gebeuren,dus heb ik gewacht tot 2 weken terug, met het zelfde resultaat.

Dan heb in de info een tel gevonden, maar dat was een keuze menu, met druk 1 druk 2 ezv,ook kon men de bon controleren door het nummer in te stikken, en dan bleef het stil,.........
Dan heb ik een mail naar smartbox.com gedaan;
Mijnheer,
Op 21/11/2019 heb ik een Bongo bon gekregen,ik heb mij aangemeld, maar ik kan de bon niet registreren, of activeren,het nummer is;36*******,de aankoop bon zit in de bijlage.
Ik wil gewoon de krant "Het Nieuwsblad" bestellen, maar ik vind het ingewikkeld op uw website,het is of ik een nieuwe bongo bon moet bestellen.
Ik heb ook geprobeerd contact op te nemen via Tel.03/2021660 maar dat is een keuze menu nummer, waar men niets kan mee doen, na het invullen van het bongo nummer bleef het stil.
Dit is de eerste maal dat wij dat voorhebben , en ik vraag mij af hoe het komt,en wat u er gaat aan doen.
Ik kreeg een no reply mail terug met daarin;
Beste



Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen.

Momenteel onderwerpen we onze systemen aan een noodzakelijke upgrade. Hierdoor duurt het wat langer eer je een antwoord krijgt. Alvast bedankt voor je geduld.



Raadpleeg zeker ons Veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden vindt op heel wat vragen over reserveringen, omruilingen en geldigheid.

- Bongo Veelgestelde vragen

- Cadeaubox Veelgestelde vragen
Ik heb dan vorige week opnieuw een mail gestuurd;
Ok, u hebt mij een "no reply" maar terug gestuurd,daarin staat dat u een upgrade moet doen,dat kan ,maar daar ben ik niets mee,hoe lang moet ik dan wachten op een eerlijk antwoord? Maar in november had ik die bongo bon al en kon ik die ook niet registreren,dus die fout is er al lang zeker,u kunt mij wel een mail sturen met aanbiedingen voor valentijn van 15%,maar hoe kan ik daar nu gebruik van maken als ik zelf een "krantenbon "niet kan registreren of activeren?

Dus wat is er aan de hand,via de Tel, krijg ik gewoon een keuze menu en verder niets geen gesprek met een medewerker,en via e-mail een no reply antwoord,

het is nochtans een eenvoudige vraag hoe kan ik mijn bongo bon activeren?

Met uw suggestie van veel gestelde vragen voor bongo of cadeaubon kan ik niet verder,het is de registratie en de activering die niet werkt.

Met terug een no reply antwoord, dus ik zit vast, ik kan niet met die bongo firma communiceren, voor een oplossing,weet er iemand welke stappen ik nu nog kan zetten, zou de consumentenbond een oplossing kunnen bieden?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

06 feb 2020, 22:50

Heeft I zichzelf al geregistreerd bij Bongo?
E-mail en een paswoord ingegeven?
Eenmaal geregistreerd zou u naar de blz moeten kunnen gaan om uw bon te activeren.
Succes.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 feb 2020, 15:40

paullamb schreef:
06 feb 2020, 22:50
Heeft I zichzelf al geregistreerd bij Bongo?
E-mail en een paswoord ingegeven?
Eenmaal geregistreerd zou u naar de blz moeten kunnen gaan om uw bon te activeren.
Succes.
Ik ben geregistreerd, met e-mail en password,maar als ik het nummer van de bon invoer, krijg ik
Het is momenteel niet mogelijk om de cadeaubon te gebruiken, aangezien deze nog niet geactiveerd is.
Als je deze cadeaubon online gekocht hebt, dan wordt deze binnen de 30 minuten automatisch geactiveerd. Als je deze cadeaubon in een winkel gekocht hebt, dan kan de activatie tot 24 uur in beslag nemen.
Dat is telkens zo, maar ik heb al uitgezocht dat ik niet alleen ben , dit komt van een NL site
Mijn Klacht:

Beste,
Ik heb twee maanden terug een bongobon gekocht met nummer 345169487 , maar tot op heden is het nog niet succesvol geweest deze te activeren. De klantendienst laat de wensen over en voor een bon van 130 euro had ik graag ook enige waarde in ruil gekregen.

Alvast bedankt voor de assistentie hierin!
en deze van test aankoop;
Beste, ik kreeg 29/09/2018 een bongo bon , gastronomisch dineren, tot op heden is het me nog niet gelukt deze ten gelden te maken, waarom weet ik niet maar als ik wil registreren krijg ik error, ik heb reeds mails gestuurd met het probleem maar blijf op mijn honger zitten, ook in uw bongo winkel (wijnegem) konden ze mij voorlopig niet verder helpen en raadden ze me aan via (nogmaals) mail te proberen, wat ik ook deed met hetzelfde resultaat.
Ik probeerde te telefoneren, dit kan, wetende dat het mij dan 10 euro gaat kosten per verbinding....
Ondertussen begint dit mij een beetje te ergeren, mede dan nog omdat ook het restaurant dat U nog steeds aanbiedt al
gestopt is, graag lans deze weg misschien een antwoord
alvast bedankt ,
Men kan met dat bedrijf niet communiceren, ik heb zojuist nogmaals een tel naar dat keuze nummer 03/2021660,gedaan en op druk op 4 zou ik een medewerker krijgen, na 6 min stopte het muziekje en bleef het stil.....
Welke oplossing zou ik kunnen hebben?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega
Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05

07 feb 2020, 16:17

Een klacht deponeren bij de Consumentenombudsdienst, zie: https://consumentenombudsdienst.be/nl
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

07 feb 2020, 17:12

tokkio,
spring eens binnen in een winkel van bongo zelf, daar moeten ze u toch zeker kunnen helpen.

https://www.bongo.be/nl/verkooppunten/
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 feb 2020, 18:10

redpoppy schreef:
07 feb 2020, 17:12
tokkio,
spring eens binnen in een winkel van bongo zelf, daar moeten ze u toch zeker kunnen helpen.

https://www.bongo.be/nl/verkooppunten/
In Gent is een winkel, heb er mee gebeld, maar die kan mij ook niet helpen,en als ik klacht bongo bon in voer zijn er heel veel, dus ik denk dat de consumentenbond de enige oplossing is,ik ga ze nog een week geven,dan stuur ik nog een mail,en zie wel wat er uitkomt, maar ik begrijp niet dat dat zo maar kan, er zijn klachten van 2014,wie is onze minister van consumenten?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

07 feb 2020, 20:47

tokkio,

dan moet er toch een fout gebeurd zijn bij de activatie in de winkel .Kunnen ze die bon dan niet gewoon omruilen ?

ik had ook nog een bongo bon liggen;
zopas een account aangemaakt, de nummer ingegeven en de code en alles verloopt normaal
ik kreeg een mail dat mijn account en de bon geregistreerd zijn.

een vakantie bestellen moet ik achteraf nog doen.

maar blijkbaar moet er bij u iets fout zijn bij de activatie.

weet je waar die bon gekocht is?Ik zou dan eens naar dat verkooppunt gaan en uitleg vragen.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 feb 2020, 21:09

In navolging van Red Poppy moet ik toch ook melden dat ik nog nooit problemen gehad heb met Bongo bons. Maar zoals ik al eerder schreef , u moet eerst de aanmelding korrekt hebben en dan de Bon laten valideren in de rubriek vanwaar hij thuis hoort.
Als u eventueel wil dat ik dat voor u doe
Stuur dan per PB uw mailadres ,paswoord en nr van bongobon.
Uw bon wordt dan op uw naam gevalideerd, u zoekt achteraf een adres en reserveert met nr van de bon een datum. Ik heb echt nog nooit problemen gehad en ontvang jaarlijks van kinderen en kleinkinderen bons.
Maar ik moet toegeven dat ik dat liever niet zou hebben( om allerlei redenen)
Succes

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 feb 2020, 15:15

Zo'n bongobon vind ik eerlijk gezegd min of meer een vergiftigd geschenk. Ik heb er ook nog een paar liggen die we cadeau gekregen hebben (hotel). Dikwijls zijn ze maar op bepaalde data geldig (niet in het hoogseizoen) en meestal betaalt de gever veel te veel voor zo'n bon. Ik heb net een reservatie gemaakt met een bon 'Kasteelweekend' (waarde 139 euro, 2 pers. in een standaard kamer zonder ontbijt). Op de website van het hotel kost zo'n zelfde kamer voor 2 pers. zonder ontbijt 119 euro. Voor 139 euro heb je daar een superior kamer. En mijn bon 'Weekendje Weg' die vervallen is kan ik omruilen, maar wel mits betaling van 15 euro. Tja ...

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 feb 2020, 16:03

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar iedereen moet daar wat aan verdienen.
Zelf ben ik er ook geen liefhebber van, noch om te geven en zeker niet om te krijgen.Als ik ze krijg ( meestal kleinkinderen, dan verbruik ik ze asap. Maar daarmee is de vrager zijn probleem niet opgelost.
Wat voor bon is het? Ik wil hem wel activeren voor hem( stuur uw mail adres en nr van bon via PB en daarna kan u verder)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 feb 2020, 16:16

O maar het is niet de eerste maal dat ik gebruik maak van een bongo bon,ook nooit een probleem gehad, maar het is nu wel de eerste maal dat ik niet kan reserveren en actieveren,dat bedrijf zit slotvast,men maakt er zich van af dat ze een upgrade moeten doen,en dat al vanaf november 2019,welke upgrade is dat, de tel is een keuze menu, waar uiteindelijk een wachtmuziekje draait en dan volledig stil is na 6,7,en al eens 10 minuten.
Dus ik ben niet alleen,en als ik dan eens nadenk is dat de perfecte oplichters truc , voor die 35 of 130 € spant er niemand een rechtszaak aan,en als ze nog maar 1% van al hun verkochte bons niet laten activeren....dat gaat dan over duizenden euros, waar ze wel geld hebben voor ontvangen, maar geen activiteit hebben voor betaald,
En de consumenten bonden bemiddelen en geven advies,maar zijn niet bindend.
Ik heb wat klachten verzameld , maar nergens vind ik dat het opgelost is,en ook al staat het van sommige op twitter, dat bedrijf trekt er zich niets van aan,misschien is er ergens een link naar de belastingen dat die eens gaan roeren in dat potje,of de minister van consumenten eens wakker maken, maar wie is dat nu?
Maar ik geef ze nog een week de tijd om te reageren, het heeft mij al meer aan tel gekost dan dat die bon waard is en we zien dan wel verder, maar ik laat het er niet bij,ik krijg een déjavu van die praktijken.
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0762461-41

https://www.klacht.nl/bongo/klacht/bon- ... rd-worden/

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.bongo.nl

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 8af2399c00
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 feb 2020, 16:25

Tja, ik begrijp uw frustratie hoor Tokio.
Maar ik heb verleden week er eentje geactiveerd en opgesoupeerd.
Gisteren een geactiveerd, gereserveerd voor maandag en opsouperen
Geen probleem gehad.
Zou het kunnen liggen aan type bon?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 feb 2020, 17:07

paullamb schreef:
08 feb 2020, 16:25
Tja, ik begrijp uw frustratie hoor Tokio.
Maar ik heb verleden week er eentje geactiveerd en opgesoupeerd.
Gisteren een geactiveerd, gereserveerd voor maandag en opsouperen
Geen probleem gehad.
Zou het kunnen liggen aan type bon?
Het is gewoon een kranten bon,maar waarom krijg ik dan bericht dat ze een upgrade doen?
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen.

Momenteel onderwerpen we onze systemen aan een noodzakelijke upgrade. Hierdoor duurt het wat langer eer je een antwoord krijgt. Alvast bedankt voor je geduld.
Ik denk dat ze het slim spelen,en zoals ik denk dat, als ze 1% blokkeren ze extra winst hebben,maar ik ben er mee bezig,en heb nog wat mensen aan het werk gezet, we zien wel.
Zojuist een nieuw idee gehad, een ander browser genomen, in plaats van Firefox, internet exploier, zelfde resultaat,de 9 cijfers ingevuld en dan de 3 van de activering code,
In in de winkel wisten ze mij te vertellen dat ze alle 2 de barcode moeten inscannen ,en dat is gebeurd want anders krijg ik geen ticet dat het betaald is.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 feb 2020, 16:34

Na nogmaals een klacht die in mijn naam, maar door iemand anders gezet is kreeg ik opeens een e-mail met excuses dat er een IT fout was en ze het zo snel mogelijk zouden recht zetten,ik moest nogmaals een kopie van de aankoopbon doorsturen ,en nadat ik dat had gedaan kreeg ik terug antwoord dat ik de bon binnen de 2 dagen zou kunnen registreren, en werkelijk, na 1 dag al kreeg ik terug mail dat ik dat kon, is ondertussen ook gebeurd, dus "so far so good" :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.