Brandverzekering plus Familiale

Vragen/antwoorden betreffende recht.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 apr 2020, 14:50

Om het overzichtelijker te houden wil ik al mijn verzekeringen onderschrijven bij mijn bank die ik courant gebruik.

Enkel de rechtsbijstand DAS zal bij een onafhankelijke makelaar blijven.
(Ik geloof dat dat niet anders kan, en tevens omdat DAS dan onafhankelijke partij is als ik een conflict zou hebben met mijn bank of haar verzekeringsmaatschappij)

Mijn brandverzekering zit reeds bij mijn courante bank.
De familiale ga ik weldra naar daar laten muteren.
Maar nu stelt mijn bank voor om de familiale te combineren met de brand, in één contract dus.

Normaal zijn dat toch aparte contracten, desgewenst zelfs bij aparte maatschappijen onder te brengen.
Wat is het nut (of het addertje onder het gras?) van deze twee in één polis onder te brengen?
Ondank is 's werelds loon

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

11 apr 2020, 16:09

Ons dochter werkt in de verzekeringsbranche niet verbonden aan een bank.
Wij hebben 1 verzekeringspolis nl. huis, inboedel en familiale.
Dit is volgens haar de meest normale en correcte verzekering.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 apr 2020, 17:30

doggy schreef:
11 apr 2020, 16:09
Ons dochter werkt in de verzekeringsbranche niet verbonden aan een bank.
Wij hebben 1 verzekeringspolis nl. huis, inboedel en familiale.
Dit is volgens haar de meest normale en correcte verzekering.
OK, bedankt voor de duidelijke info.

Ik weet niet of het veel uitmaakt of nu de bank of een makelaar tussenpersoon is.
Het is toch niet de bank zelf die verzekert, zoals het ook niet de makelaar zelf is die verzekert.

Ik heb het idee dat mijn vaste bank meer te verliezen heeft dan een makelaar, wanneer ik door een conflict naar een ander zou overstappen met al mijn financiële en verzekeringsproducten.

De ervaring heeft mij in ieder geval geleerd om niet rechtstreeks bij een verzekeringsmaatschappij een polis te onderschrijven. (Zonder tussenpersoon dus.)
Want als ge hen nodig hebt, sturen die u schaamteloos met een kluitje in het riet.
Heb ik voorgehad met een auto-ongeval bij Mercator.
En met een lek in het dak bij AXA.
Ondank is 's werelds loon

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

11 mei 2020, 14:55

maior domus schreef:
11 apr 2020, 14:50
Om het overzichtelijker te houden wil ik al mijn verzekeringen onderschrijven bij mijn bank die ik courant gebruik.

Enkel de rechtsbijstand DAS zal bij een onafhankelijke makelaar blijven.
(Ik geloof dat dat niet anders kan, en tevens omdat DAS dan onafhankelijke partij is als ik een conflict zou hebben met mijn bank of haar verzekeringsmaatschappij)

Mijn brandverzekering zit reeds bij mijn courante bank.
De familiale ga ik weldra naar daar laten muteren.
Maar nu stelt mijn bank voor om de familiale te combineren met de brand, in één contract dus.

Normaal zijn dat toch aparte contracten, desgewenst zelfs bij aparte maatschappijen onder te brengen.
Wat is het nut (of het addertje onder het gras?) van deze twee in één polis onder te brengen?
Een domiciel is niet overzichtelijk ?
En zorg maar niet van de regen in de drup bij wijzigen maatschappij.
bvb heb bij mijn brand gratis bijstand , voor loodgieterij , slotenmaker , electricien , chauffage.
Laat maar eens een sloten maker komen buiten de normale uren.
De verplaatsing kost en 1 uur werk is daarbij steeds vergoed. ( factuur binnen de week terug betaald)
Onderdelen uiteraard niet.
Dit zonder extra kost bij bvb electrabel , luminus enz.
Nog een ander vb een garage box in een complex niet palend aan de woning( paar straten verder )gratis mee verzekerd bij mijn brandverzekering.
Bij andere verzekeringen een aparte polis voor die box nodig.
Daarom de een brandverzekering is de andere niet.
En in bank kantoor moet men zijn voor bank zaken , niet voor speciale materie zoals verzekeringen.
Bovenstaande vb kunt ge gewoon al eens vragen op bank kantoor of er daar dekking voor is.
Zie zo al gebeuren , daar moet ik eens voor telefoneren , wat ge hier vraagt. ( zou parate kennis moeten zijn)
Auto en aanverwanten nog een andere materie.
En of het allemaal veel duurder is ...........
Brand iets goedkoper ,extra is bij betalen , verkopers he en hun commissie.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 mei 2020, 16:08

Banken zijn zeer goed geplaatst om verzekeringen af te sluiten. Ze zijn geweldig geevolueerd in de laatste 15 tot 20 jaar. Wij zijn er in ieder geval heel tevreden over.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

13 mei 2020, 14:30

Voor mij geldt nog altijd: schoenmaker, blijf bij uw leest.
Voor geldzaken ga ik naar de bank.
Voor verzekeringszaken ga ik naar de verzekeringsmakelaar/-maatschappij.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mei 2020, 14:55

Banken zijn net zo bedreven in verzekeringszaken, zij zijn er speciaal voor opgeleid. Plus KBC heeft dan nog eens de ondersteuning van een volledig verzekeringsnet met eigen kantoren. Al enkele keren beroep op hen moeten doen en tot volledige tevredenheid geholpen geweest én in een zeer korte tijd. Hun schoenmakers zitten bij de leest.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

13 mei 2020, 16:24

Je moet daar geluk mee hebben hé, zoals met alles.
De ene KBC Verzekeringen is de andere niet. Ik spreek uit ondervinding!